12 tot 15 februari heeft Sarah k benning weer oude patronen te koop!!!
Eens kijken of ik dan het patroon met die kast kan scoren
12 tot 15 februari heeft Sarah k benning weer oude patronen te koop!!!
Eens kijken of ik dan het patroon met die kast kan scoren
Weet iemand hier waar je beetje goede katoenen stoffen kan kopen online? Ik kocht het normaal gewoon fysiek in de winkel, maar dat is dus nu geen optie. Ik wil wel dat het een beetje goede kwaliteit is. Had een keer goedkope katoen en daar kreeg ik m’n naald echt bijna niet doorheen. Zoek met name zo’n kleur als op de afbeelding
ik heb mijn creme/wit achtige stof via de naai winkel. zou ook niet weten hoe die stof zou heten. Via de volgende plekken koop ik stof:
De laatste site kreeg ik als tip van een vriendin van mij, die borduurt ook, en ze had via hun wat stofjes gekocht. (even vergeten bij te zetten dat ik hier ook wat kleuren heb gekocht, prima stofjes!)Wellicht dat je lokale naaiwinkel ook nog een soort van online service doet op het moment?
(Let op, kan zijn dat Iris nu geen bestellingen verstuurd want die heeft een mes in haar voet laten vallen. ja, echt)
Ik heb gewoon katoene stoffen gekocht. Zien er prima uit. Al heb ik de duurdere nog niet geprobeerd. De goedkopere lijkt op een stofje wat ik van de pipoos had dus daar verwacht ik geen problemen mee. Zoveel goedkoper dan die kleine lapjes van splendith en irisborduurt.
@Clancy @Whoopdidoo
Dank je voor de antwoorden en tips:)
Ik koop zelf ook gewoon normale katoenen stoffen (koop altijd random kleine lapjes zodat ik een voorraad heb), maar kom er bij een aantal nu achter dat ze helemaal niet fijn borduren. Ik dacht katoen is gewoon katoen om op te borduren, maar ik merk echt verschil. Heb een licht roze stof en die scheurde gewoon midden in m’n borduurwerk terwijl ik de draad erdoorheen trok en ik moet echt met een hoop moeite de naald erdoorheen trekken. Dat maakt borduren gewoon niet relaxed en fijn.
Ik kocht wel is bij de lokale handwerk winkel quilt stoffen, maar helaas hebben ze daar meestal geen effen stoffen van. Ik vind quilt stoffen echt heerlijk borduren, zo zacht en soepel.
Edit.
Realiseer me net dat ik gewoon op effen quilt stoffen moet gaan googlen
Zeker goedkoper, dat is ook een van de redenen waarom ik normale lappen katoen ben gaan halen.
@NothingAboutSam wow, gewoon helemaal kapot?? Dus nu moet je met alles weer opnieuw beginnen?
Ik kon het gelukkig nog wel fixen, maar heb er eigenlijk sindsdien niet meer aan gewerkt omdat ik er tegenop kijk door de stof. Begin liever opnieuw:p
ja logisch! Grrr. irirtant is het wel!
Welke naalden gebruiken jullie? Voor zowel vrij borduren als kruissteek? Die van de hema zijn echt dik voor kruissteek voor mn gevoel.
In het begin een stompe naald welke bij kitjes zaten van Splendith, na enige tijd heb ik een pakketje scherpe naalden gehaald (volgens mij via iris) van DMC. En daar gebruik ik er nu telkens 1 van.
Deze gemaakt als klein kraamcadeautje. Door de brievenbus gedaan dus geen idee nog of ze m leuk vinden haha. Totaal niet tevreden met de letters maar m’n man vond hem leuk dus in het kader van minder perfectionistisch zijn, maar zo gehouden haha
Voor vrij borduren heb ik naalden van Tullip, je koopt ze meestal in een setje zodat je verschillende diktes hebt. Als je maar een draadje gebruikt kan je natuurlijk een dunnere naald pakken dan als je met 6 strengen bezig bent. Ze zijn ietsje duurder dan andere maar ik vind ze ontzettend fijn, je glijdt er zo soepel mee door de stof. De prijs helemaal waard!
Ik wissel af. Gebruik meestal deze maar als ik een dikkere stof heb of details moet aanbrengen op een stuk waar ik al dik geborduurd heb vind ik een scherpe naald fijner.
Ik moest eigenlijk eerst mijn WIP afmaken, maar wilde niet langer wachten en ben toch begonnen met sokken leren breien. Holy shit. Alsof je meedoet aan het wereldkampioenschap mikado, maar dan ingewikkelder.
Goed, na verdeeld over twee maanden eraan gewerkt te hebben, heb ik eindelijk al mn draden opnieuw georganiseerd.
Ik weet nu echt goed wat voor kleuren ik al in mn stash heb, en word zo rustig van dit resultaat! Ik ben echt zo blij, hahah.
Hebben jullie ook vaak dat je heel veel hebt. Maar toch niet genoeg? Heb dit zowel met borduurgaren als haakgaren. Heb van beide echt heel veel. Maar dan net niet het goede of wat ik wil ofzo. Of ben te hebberig. Is ook een optie.
Hahah, ik heb dus mn stash overgenomen van iemand, en die had wel bepaalde voorkeuren voor kleuren. Dus van sommige heb ik heel veel, en van sommige niet echt
Opzich denk ik dat ik voorlopig wel genoeg heb, maar meer is altijd leuker!
@Whoopdidoo haha ja herkenbaar. Ik ben gewoon te kieskeurig en als een kleur dan net niet goed genoeg is wil ik meteen wel de goede bestellen die dan vrijwel identiek is maar toch “heul anders”
Wie van de haaksters gaat dit maken???
Kopen van hobby spullen en het uitvoeren van je hobby zijn twee aparte hobby’s!
En het kijken naar resultaten van anderen is ook een hobby van je hobby