Misschien iets minder oma-achtig, maar het doet mij erg denken aan mijn oma.
Vandaag voor het eerst in jaren weer aan de slag op de naaimachine, de
oude machine van mijn (inmiddels overleden) oma.
Vroeger maakten we er samen kussensloopjes en popjes op, nu ga ik dan voor de eerste
keer alleen aan de slag.
Ben benieuwd! 
Dit staat toevallig ook nog op mijn lijst om ooit te doen 
Een (gebroken) wit garen met een goud of misschien rose draadje samen breien lijkt me ook een heel leuke effect geven voor bijvoorbeeld een trui.
Bedankt voor je sokkentip!
Het resultaat laat alleen nog op zich wachten.
Hij is vorig jaar in reparatie geweest, maar helaas zijn niet alle oude plastic onderdelen toen vervangen. Zojuist een aantal tanden afgebroken van een wieltje in het spoelhuissysteem. Dus eerst maar op naar de reparatiewinkel…
Ik zou graag willen oefenen met met het maken van kleurverloop in mijn borduurwerkjes. Hebben jullie een link naar een Etsy (of andere shop) waar ik goede en leuke patronen voor needle painting kan kopen?
Ik ben het toch aan het proberen
. Ik doe magic loop op rondbreinaalden. Ben bezig van 13 u ongeveer en dit heb ik
:
Wat een tof garen! Wat is het? Vind die neon speckles echt leuk.
Edit: ziet er ook netjes uit trouwens!
Iemand tips voor stevige en fijne rondbreinaalden? Volgens het patroon moeten ze 2,5 mm dik zijn en 60 a 80 cm lang.
Bepaalde merken die aan te raden zijn?
Ja ze waren wel fijn om mee te breien maar blijkbaar best fragiel. Ik wil beginnen met niet al te dure en kan later nog upgraden als het sokken breien bevalt.
Ik heb rondbreinaalden van yarn en colors omdat ik het rosegoud zo mooi vond maar die raad ik in ieder geval niet aan. Het schroefdraad vind ik best slecht, ze draaien snel uit zichzelf weer los.
Oké die zijn dus te vermijden!
Leuk, en wat een nette achterkant!
Echt?? Ik had bij het blad van de plant, bij de katten oor, opeens een dikke ophoping van het draad. Gewoon ineens. Merkte het niet eens 
De kleuren van de kat heb ik naar de kleuren van mijn kat gedaan, ook het stukje bij de oren iets aangepast. Met een evil lachje. Dat past bij hem.
Heel mooi! En idd nette achterkant.
Mijn oogjes zijn binnen
dus morgen project hamsterfamilie.
Oh no! Zo kut als dat gebeurt.
Metalen naalden zijn wat dat betreft veiliger, die van Knitpro zijn prima (en in leuke kleurtjes, daar ben ik echt een sucker voor). Addi is ook altijd goed.
Ja ik ga voor knit pro zing of Addi premium denk ik. Zag ook nog Lara Grossa Karbon. Iets duurder maar zien er ook wel goed uit.
Hoeveel steken zetten jullie meestal op voor sokken? En welke naalddikte?
Ik heb voor het eerst in mijn leven geborduurd en ik vond het zo leuk en best oké gelukt!
Ik moest erg lachen om de foto van de achterkant van @Clancy, want die van mij ziet er echt uit als een ravage hahahaha