Omatopic (Deel 1)

Ik heb gewoon standaard 500 dingen die ik wil doen en na een rondje pinterest zijn t er nog 300 extra. Ik moet echt eens mn leven organiseren en gewoon dingen doen ook.

1 like

Ik ga, denk ik (nog niet aangeschaft), mee doen met de secret stitch along :relaxed:

3 likes

Dat lijkt mij ook heel erg leuk.
Duurt nog wel even voor het start.

1 like

Mss toch opnieuw beginnen en strakker aantrekken?
De gaten ontstaan wellicht op het stukje tussen twee breinaalden. Op dat punt even extra opletten.

Het bijgeleverde ‘naaigaren’ kan je meebrengen in de teen én in de hiel, daar worden die steviger van.

Succes!

1 like

Dat heb ik standaard. Raak ook snel verveeld als ik te lang aan 1 project moet werken. Dus mijn trucje is tussen ongeveer 3 tot 5 projecten rouleren en iedere keer als m’n draad op is ga ik door naar de volgende:)

En er is zo te zien net weer een nieuw vogeltje uitgekomen van Magnus & Quill en ik ben verliefd

16 likes

En dan echt 1 draad wat je aan je naald hebt of 1 enkele kleur?

Nog vijf minuten tot patroon van Sarah k via de mailing als het goed is!

Edit

Het is toch die met die woven basket!

Ik zag het! Ik weet zeker dat ik gelezen had dat het wat anders zou worden :see_no_evil: Ik heb 'm trouwens al gelijk gekocht :joy: Wilde jou trouwens ook nog een berichtje hier sturen om het te melden, maar je was me voor!

En wat betreft het draad, ik ben nu dus onder andere bezig met die kat voor het raam. Ik ben dan bijvoorbeeld bezig met de blauwe lucht en zodra m’n garen op is dat ik ervoor had afgeknipt (dus de kleur niet volledig op, alleen het draad waarmee ik werk), dan ga ik door naar de volgende kleur om verveling te voorkomen

1 like

Doe je dat dan echt als twee garen tegelijk? Breien met je draad en het naaigaren?

En @AnneBonnie hier ben ik ook benieuwd naar! Heb nog nooit gehad dat er naaigaren bij zat, wel handig. Bij mij slijten ze altijd het eerst op de voetzool trouwens :grinning_face_with_smiling_eyes:

Meer in het algemeen ben ik trouwens ook wel benieuwd of hier wel eens mensen met dubbele draad breien. Ik sla patronen met die instructie altijd over omdat dat me zo’n gedoe lijkt, maar colorwork doe ik wel dus misschien valt het wel mee?

Ik heb dit kleintje geborduurd voor mn partner, patroon is van MatryoskaDollShop op Etsy!

18 likes

Ja :grinning:

Het bijgevoegde garen is wat dunner en je merkt dat amper.

Met dubbel garen is minder eng dan het lijkt. In het begin even wennen, opletten dat je je breinaald niet tussen de beide garens stopt, maar algauw krijg je een techniek dat dit amper gebeurt.

Het makkelijkste is starten met een gewoon garen met een heel dun garen - bvb lurex draadje - er bij. Heel leuk effect ook.

Conclusie: het valt idd wel mee en moet je eigenlijk gewoon proberen.

Thanks! :slight_smile:

1 like

Misschien iets minder oma-achtig, maar het doet mij erg denken aan mijn oma.
Vandaag voor het eerst in jaren weer aan de slag op de naaimachine, de
oude machine van mijn (inmiddels overleden) oma.
Vroeger maakten we er samen kussensloopjes en popjes op, nu ga ik dan voor de eerste
keer alleen aan de slag.
Ben benieuwd! :slight_smile:

5 likes

Dit staat toevallig ook nog op mijn lijst om ooit te doen :smile:
Een (gebroken) wit garen met een goud of misschien rose draadje samen breien lijkt me ook een heel leuke effect geven voor bijvoorbeeld een trui.

Bedankt voor je sokkentip!

2 likes

Het resultaat laat alleen nog op zich wachten.
Hij is vorig jaar in reparatie geweest, maar helaas zijn niet alle oude plastic onderdelen toen vervangen. Zojuist een aantal tanden afgebroken van een wieltje in het spoelhuissysteem. Dus eerst maar op naar de reparatiewinkel…

Ik zou graag willen oefenen met met het maken van kleurverloop in mijn borduurwerkjes. Hebben jullie een link naar een Etsy (of andere shop) waar ik goede en leuke patronen voor needle painting kan kopen?

Ik ben het toch aan het proberen :grinning:. Ik doe magic loop op rondbreinaalden. Ben bezig van 13 u ongeveer en dit heb ik :sweat_smile::

14 likes

Ik heb de naald na een aantal weken niks doen ook maar weer eens opgepakt :raised_hands:

10 likes

Wat een tof garen! Wat is het? Vind die neon speckles echt leuk.

Edit: ziet er ook netjes uit trouwens!

1 like