Omatopic (Deel 1)

Het is van Lana Grossa:

Einde experiment voorlopig :sob::sob:.

1 like

Iemand tips voor stevige en fijne rondbreinaalden? Volgens het patroon moeten ze 2,5 mm dik zijn en 60 a 80 cm lang.

Bepaalde merken die aan te raden zijn?

Ja ze waren wel fijn om mee te breien maar blijkbaar best fragiel. Ik wil beginnen met niet al te dure en kan later nog upgraden als het sokken breien bevalt.

Ik heb rondbreinaalden van yarn en colors omdat ik het rosegoud zo mooi vond maar die raad ik in ieder geval niet aan. Het schroefdraad vind ik best slecht, ze draaien snel uit zichzelf weer los.

Oké die zijn dus te vermijden!

En af!!! De eerste na mijn borduur dip. vind het jammer dat hij klaar is.

31 likes

Leuk, en wat een nette achterkant!

1 like

Echt?? Ik had bij het blad van de plant, bij de katten oor, opeens een dikke ophoping van het draad. Gewoon ineens. Merkte het niet eens :joy:

De kleuren van de kat heb ik naar de kleuren van mijn kat gedaan, ook het stukje bij de oren iets aangepast. Met een evil lachje. Dat past bij hem.

1 like

Heel mooi! En idd nette achterkant.

Mijn oogjes zijn binnen :tada: dus morgen project hamsterfamilie.

2 likes

Oh no! Zo kut als dat gebeurt.

Metalen naalden zijn wat dat betreft veiliger, die van Knitpro zijn prima (en in leuke kleurtjes, daar ben ik echt een sucker voor). Addi is ook altijd goed.

2 likes

Ja ik ga voor knit pro zing of Addi premium denk ik. Zag ook nog Lara Grossa Karbon. Iets duurder maar zien er ook wel goed uit.

1 like

Hoeveel steken zetten jullie meestal op voor sokken? En welke naalddikte?

Ik heb voor het eerst in mijn leven geborduurd en ik vond het zo leuk en best oké gelukt!

Ik moest erg lachen om de foto van de achterkant van @Clancy, want die van mij ziet er echt uit als een ravage hahahaha

16 likes

Ik gebruik voor kousen 4 lange rondbreinaalden van 2,5mm, voor een man met maat 42 doe ik 60 steken, ikzelf (v) heb maat 40 en ik gebruik 56 steken

Dit is een van mijn paar als voorbeeld :slightly_smiling_face:

10 likes

Nee joh! Ik vind dit altijd leuk aan achterkanten, van voren helemaal mooi en dan achter is het een rommeltje met knoopjes enzo

2 likes

Mooi!

Jij gebruikt 4 rondbreinaalden? Daar heb ik nog geen filmpje van gezien. Enkel met vier DPN en 2 rondbreinaalden (lang + kort).

Jouw achterkant vind ik ook netjes hoor!
Leuk werkje gemaakt, ga je weer iets maken?

1 like

Dank je :blush:

Ik bedoelde 4 lange naalden, zoals deze:https://www.veritas.be/eshop/be_nl/F-1117608-breinaalden-en-haakpennen/P-1141438-
Ik noem deze altijd rondbreinaalden, maar inderdaad dat zijn de naalden met zo’n draad ertussen he? :grin::sweat_smile:
Zo heb ik het van mijn grootmoeder geleerd, alle steken staan op 3 naalden, met de vierde brei je dan steeds een volledige naald, plus enkele steken van een volgende naald. Op deze manier krijg je geen ‘gaten’ of uitgerekte steken op de plaatsen waar de naald eindigt of begint.

2 likes

Dat wil ik in de toekomst nog leren. Maar voor nu nog te lastig met zoveel naalden :grinning:.
Eerst maar eens een eerste kous proberen af te krijgen :joy:.

1 like

Ja, het is wat wennen in het begin.
Succes!

1 like