Omatopic (Deel 1)

Ik heb voor drie nieuwe projecten per patroon, een bak ingericht met alle kleuren op nummer. Krijg er angst van. Het Harry potter patroon van LarkRising bevat gewoon 20!!! Kleuren.

(De UGH is nog niet af, maar ik werk alvast een beetje voor uit)

7 likes

Door al die leuke sokken wilde ik ook een paar sokken gaan haken, dus ik heb een beginner video opgezocht, maar het is wel gedoe haha. Ik ben pas bij de derde rij en ik heb nu alweer een steek teveel :sweat_smile: Straks maar even uithalen en opnieuw beginnen.

1 like

@marley je likede die mandela foto. Die hangt niet toevallig in je huis he? En dat je die hamster gister nog gezien hebt😂

Die mandela is geweeeeeldig!!! Ik zou ‘m echt zo kopen bij Loods5 ofzo.

Haha hij hangt bij een vriendin in huis die toevallig Marley heet. Dus was ff bang dat die hier zat😂

Oooo hahaha. Ik begreep je bericht al niet. Hij hangt (helaas!) niet in mijn huis. Andere Marley​:joy::heart:

5 minihamsters :joy:

18 likes

Omg ze zijn echt te cute. :heart:

@marley Wat zou je willen maken? Voel je vooral niet geïntimeerd, we zijn allemaal ergens begonnen. Ik begon met een granny stripe dekentje die heel scheef werd en ik ook niet heb afgemaakt!

Ik begon gelijk Hamtaro in m’n hoofd te zingen :sweat_smile: Maar ze zijn super cute!

2 likes

Oh wow, ok kwam er net via het beautyblogtopic pas achter dat dit forum bestaat, geweldig!! Ben groot fan van haken, heb zelfs vorige week een Instagram ervoor aangemaakt haha :joy: Iedereen in die Instagram haak Community is ook zo lief

3 likes

Ik wil graag leren breien! Dit is mijn eerste oefen stukje. Ik hoop dat ik de oma’s in dit topic een beetje trots heb gemaakt​:joy::joy::joy: Ik vind de eerste rijen echt zoooo moeilijk! Verder merk ik dat het super snel van de naald glijdt en dat ik het te strak trek.

19 likes

Heel leuk!
Wilde net bij wolplein gaan bestellen, maar nu durf ik niet meer. Geen zin om lang te wachten!

@marley heel trots! Ik brei heel veel, maar kan niet omgaan met die lange naalden, dus vind dat altijd extra knap! (Ik brei alles op rondbreinaalden)

2 likes

Ik heb net het omgekeerde, ik kan niet om.met rondbreinaalden. Tips altijd welkom!

Ik krijg dus per rij een extra steek erbij. Ik begon bij 10. Tweede rij tel ik er 11? Wat doe ik verkeerd? Moet je de ‘eerste’ lus die je aan de naald knoopt overslaan en niet breien?

Met rondbreinaalden heb je het heel anders vast dan met gewone naalden, ik heb het zo geleerd van mijn moeder maar drops design heeft fijne filmpjes!

@marley waarschijnlijk heb je ergens je naald tussengestoken en een draad opgenomen. De eerste steek wel of niet breien geeft alleen een andere afwerking aan de zijkant

1 like

Ik snap er echt niets meer van. Ik heb echt honderd tutorials gekeken en bij iedere lus maak ik er 2, ipv 1. Ik wil niet opgeven maar ik voel me mega gefrustreerd​:joy::sweat_smile:

Edit: ik denk dat het bij mij mis gaat bij het aantrekken van de draden. Hierdoor krijg ik steeds 2 lussen. Ik snap de stapjes namelijk wel verder.

Steek je in in alleen de lus? Want als je te laag insteekt neem je inderdaad ook een draad op waardoor je twee lussen krijgt…

1 like

Die sla ik op voor als ik de moed vind het weer eens te proberen.

1 like

Nog een maand lockdown? Geen probleem!
Nu ik geprobeerd heb om meerdere werkjes tegelijk te doen vind ik dat echt fijn werken. Nu wil ik gaan wisselen tussen deze drie.

Patronen:

Harry Potter; https://www.etsy.com/nl/listing/783027552/journey-to-hogwarts-embroidery-pattern

Garden witch: https://www.etsy.com/nl/listing/868313428/garden-witch-embroidery-pattern-beginner

En de linker plant is van Sarah K benning en daar heb ik geen linkje van. haar patronen zijn eens in de zoveel tijd weer te koop.

voor mijn UGH patroon heb ik nieuwe kleur draad binnen. Heb ik kleur verschil. Huil0n. dus een heel klein stukje er uit halen en dan de rest met nieuw draad doen.

17 likes