Omatopic (Deel 1)

Misschien vergis ik me daar dan in hoor! Zal het wel simpeler maken in mn hoofd :joy: wel echt superleuke patronen!

Ik moet nu zo’n twee uur wachten in het ziekenhuis en vind het zo fijn dat ik op zulke momenten lekker kan haken, zie iedereen om me heen op z’n mobiel zitten en ik deed dit vroeger ook veel te vaak en heb/had echt een beetje een verslaving denk ik dus handwerk heeft me hier zo mee geholpen (hetzelfde voor in de trein zitten/kleine momenten wachten etc).

Oh de ironie, zit nu natuurlijk wel op m’n mobiel om dit te typen hahah

15 likes

Ik ben met nieuw borduurwerk (telpatroon) begonnen, ipv 1 kleur heb ik er nu 29 kleuren :smile:
en is het op linnen ipv aida stof. Ik geniet echt hiervan omdat ik merk dat ik ervaring heb opgedaan bij eerdere werkjes (die voor de madhatter had 13 kleuren) :relaxed:

7 likes

Oh leuk! welke maak je? ik ben nu ook het eerst op linnen aan het borduren (van stitchonomy), mooi effect maar zie wel dat dit niet de mooiste kwaliteit linnen is. De stof op deze link bijv https://stitchedmodern.com/blogs/news/how-to-cross-stitch-on-linen-fabric heeft echt een veel regelmatigere textuur. Maar alsnog wordt het heel mooi :smiley:

1 like

Een insect! Komt van het merk Thea Gouverneur (word ook als aida lijn verkocht, maar wilde graag linnen testen). Het werkt wel fijn.

1 like

Wat vinden jullie? Is deze vleugel groot genoeg? Ik ben m’n eigen patroon aan het uitschrijven maar zie het ineens niet meer ofzo hahaha

1 like

Als ik naar de nek kijk, mag de vleugel nog wel wat groter denk ik

1 like

Heb eindelijk dit werkje af! Tussendoor was mn lichtgroene kleur op voor de blaadjes, maar heb even gebruik gemaakt van wat ik had.

Patroon is van BustleandSew op Etsy

20 likes

Ik denk ook groter! Wat leuk je eigen patroon!

1 like

Vers van de pers, net afgemaakt! Zo jammer dat het nu af is! Van het weekend even in een ring doen en afmaken voor @Axolotl :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Mijn nieuwe rondbreinaalden zijn binnen en na een aantal pogingen ben ik weer vertrokken geraakt. Ik heb al een steek laten vallen en die terug opgeraapt gekregen. Ook ben ik een keer een aantal steken moeten teruggaan omdat ik me vergist had in rechts/averechts. Dat is ook gelukt maar wel met een foutje erin zag ik later.
Hier zit ik nu:

Ben aan het twijfelen om het terug uit te trekken owv dat foutje maar dan geraak ik nooit verder dan de boord vrees ik. Bovendien wil ik echter minder perfectionistisch worden en meer genieten van het proces.

15 likes

Ik zie geen foutje ^^

Voor sokkenbreiers: ik zweer bij de matentabellen van Wolhalla:

Wolhalla matentabel standaard sokkenwol

2 likes

Ik zie geen foutje. Maar ik gebruik nog wel eens een haaknaald als ik 1 steek een stuk uithaal! Kan je heel makkelijk de steken weer maken.

2 likes

Nee op de foto is het niet echt zichtbaar. Ik ga proberen het zo te laten en gewoon verder te gaan. Het is mijn eerste sok dus fouten maken mag gewoon.

1 like

Ja dat heb ik geprobeerd maar er is ergens toch iets mis gelopen. Het is ook zo klein allemaal :grinning:.

En uittrekken net als bij haken lukt me niet omdat je dan de steken moeten oprapen.

Maar zelf afwegen wat je wil doen ja! Komt vast goed! Ik vind het repareren stiekem altijd wel leuk, heb een keer bij een trui over t hele achter pand iets moeten uithalen en repareren en voelde echt wel machtig toen dat prima was gelukt haha je ziet er echt niks meer van

6 likes

Wauw knap dat je dat gelukt is! Morgen ga ik je filmpje bekijken. Bedankt voor de link!

1 like

Zo gaaf en netjes!!!

1 like

Ohh de satin stitch is echt mooi bij deze! Die achterkant is ook vet netjes, trouwens :smiley:

1 like

@marley heeeel erg bedankt!! Dit is denk ik voor het eerst dat ik zo clean heb gewerkt met de satin stitch! Hier en daar is het in mijn ogen nog niet perfect, maar echt echt perfect bestaat ook niet. Ben er echt heel blij mee!

1 like