Omatopic (Deel 1)

Heel gaaf! Ben benieuwd naar de HP!

1 like

Ik ga lekker met breien. Ik denk dat ik het onder de knie heb. Het gaat iig steeds beter. Ik zou graag wat draad willen bestellen. Er is zoooveeeeel aanbod online dat ik door de bomen het bos niet meer zie haha. Waar moet ik op letten? Ik zou graag een sjaal willen breien en ik vind het vervelend als de sjaal kietelt in mijn nek. :slight_smile:

4 likes

ik oooook, lijkt me echt geweldig maar zoooveel satin stitch en french knots dat ik echt blij ben dat ik besloten heb om meerdere dingen tegelijk te gaan doen.

Jij borduurt best veel he, wat doe jij dan met je werkjes?

Ik borduur nu inderdaad meer dan eerst, komt omdat ik nu ook een jaar bijna thuiswerk. sinds die tijd doe ik het ook pas. Dus heel af en toe als het rustig is dan doe ik wat.en anders in het weekend wanneer ik zin heb!

Soms maak ik werkjes voor mensen, als ze hier om vragen. Zoals de UGH maak ik voor Axo van het forum. werkjes die ik zelf de moeite waard vind om op te hangen, hang ik op. Wil de hele wand van de gang vol hebben. #Goals Wat ik niet de moeite waard vind, haal ik uit de ring en doe ik in een plastic bak.

1 like

Ja, mijn eerste grote werkje is af :partying_face: Erg leuk geweest om te doen en heb echt veel geleerd ervan, best trots ook.

Detail:

Ik ga hem op de hand wassen nog dus let niet op de vuiligheid/losse draadjes haha, daarna ga ik hem zelf inlijsten.

48 likes

Deze is echt zo mooi!

1 like

Heel leuk!! Maar zo’n patroon kost 16 euro? :scream:Of kijk ik verkeerd?

Ja het patroon kost x euro. Krijg je wel de hele beschrijving bij, kleuren chart, patroon. (Hoe populairder de maker des te meer je betaald heb ik het idee)

Dus kosten voor ringen, stof en draad komen er nog bij. HP patroon heeft 20 kleuren.

Oooh je gaat ervoor! Leuk!

1 like

Wauw wat bizar duur voor zo’n patroon, brei of haak patronen zijn veel goedkoper en volgens mij veeeel meer werk.

Z’n groot patroon als deze is best nog wel wat werk. Weet niet of het wel te vergelijken is met elkaar, daar heb ik geen ervaring in. Vaak heb ik wel de regel om onder de 10€ te blijven, tenzij ik echt verliefd ben op een patroon :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Jaa dat HP patroon lijkt me echt zoveel werk, ook om in elkaar te zetten!

Heb hem echt al meerdere malen in mn winkelmandje gedaan en er toen weer uit gehaald, vanwege de tijd die er in gaat zitten.

Ik hou zelfs qua price range max 10 euro aan, en over het algemeen vind ik wat je voor die prijs krijgt een prima prijskwaliteit verhouding.

Heel veel plezier met je patronen de komende tijd, haha.

1 like

Misschien vergis ik me daar dan in hoor! Zal het wel simpeler maken in mn hoofd :joy: wel echt superleuke patronen!

Ik moet nu zo’n twee uur wachten in het ziekenhuis en vind het zo fijn dat ik op zulke momenten lekker kan haken, zie iedereen om me heen op z’n mobiel zitten en ik deed dit vroeger ook veel te vaak en heb/had echt een beetje een verslaving denk ik dus handwerk heeft me hier zo mee geholpen (hetzelfde voor in de trein zitten/kleine momenten wachten etc).

Oh de ironie, zit nu natuurlijk wel op m’n mobiel om dit te typen hahah

15 likes

Ik ben met nieuw borduurwerk (telpatroon) begonnen, ipv 1 kleur heb ik er nu 29 kleuren :smile:
en is het op linnen ipv aida stof. Ik geniet echt hiervan omdat ik merk dat ik ervaring heb opgedaan bij eerdere werkjes (die voor de madhatter had 13 kleuren) :relaxed:

7 likes

Oh leuk! welke maak je? ik ben nu ook het eerst op linnen aan het borduren (van stitchonomy), mooi effect maar zie wel dat dit niet de mooiste kwaliteit linnen is. De stof op deze link bijv https://stitchedmodern.com/blogs/news/how-to-cross-stitch-on-linen-fabric heeft echt een veel regelmatigere textuur. Maar alsnog wordt het heel mooi :smiley:

1 like

Een insect! Komt van het merk Thea Gouverneur (word ook als aida lijn verkocht, maar wilde graag linnen testen). Het werkt wel fijn.

1 like

Wat vinden jullie? Is deze vleugel groot genoeg? Ik ben m’n eigen patroon aan het uitschrijven maar zie het ineens niet meer ofzo hahaha

1 like

Als ik naar de nek kijk, mag de vleugel nog wel wat groter denk ik

1 like