Omatopic (Deel 1)

Heb eindelijk dit werkje af! Tussendoor was mn lichtgroene kleur op voor de blaadjes, maar heb even gebruik gemaakt van wat ik had.

Patroon is van BustleandSew op Etsy

20 likes

Ik denk ook groter! Wat leuk je eigen patroon!

1 like

Vers van de pers, net afgemaakt! Zo jammer dat het nu af is! Van het weekend even in een ring doen en afmaken voor @Axolotl :smiling_face_with_three_hearts:

38 likes

Mijn nieuwe rondbreinaalden zijn binnen en na een aantal pogingen ben ik weer vertrokken geraakt. Ik heb al een steek laten vallen en die terug opgeraapt gekregen. Ook ben ik een keer een aantal steken moeten teruggaan omdat ik me vergist had in rechts/averechts. Dat is ook gelukt maar wel met een foutje erin zag ik later.
Hier zit ik nu:

Ben aan het twijfelen om het terug uit te trekken owv dat foutje maar dan geraak ik nooit verder dan de boord vrees ik. Bovendien wil ik echter minder perfectionistisch worden en meer genieten van het proces.

15 likes

Ik zie geen foutje ^^

Voor sokkenbreiers: ik zweer bij de matentabellen van Wolhalla:

Wolhalla matentabel standaard sokkenwol

2 likes

Ik zie geen foutje. Maar ik gebruik nog wel eens een haaknaald als ik 1 steek een stuk uithaal! Kan je heel makkelijk de steken weer maken.

2 likes

Nee op de foto is het niet echt zichtbaar. Ik ga proberen het zo te laten en gewoon verder te gaan. Het is mijn eerste sok dus fouten maken mag gewoon.

1 like

Ja dat heb ik geprobeerd maar er is ergens toch iets mis gelopen. Het is ook zo klein allemaal :grinning:.

En uittrekken net als bij haken lukt me niet omdat je dan de steken moeten oprapen.

Maar zelf afwegen wat je wil doen ja! Komt vast goed! Ik vind het repareren stiekem altijd wel leuk, heb een keer bij een trui over t hele achter pand iets moeten uithalen en repareren en voelde echt wel machtig toen dat prima was gelukt haha je ziet er echt niks meer van

6 likes

Wauw knap dat je dat gelukt is! Morgen ga ik je filmpje bekijken. Bedankt voor de link!

1 like

Zo gaaf en netjes!!!

1 like

Ohh de satin stitch is echt mooi bij deze! Die achterkant is ook vet netjes, trouwens :smiley:

1 like

@marley heeeel erg bedankt!! Dit is denk ik voor het eerst dat ik zo clean heb gewerkt met de satin stitch! Hier en daar is het in mijn ogen nog niet perfect, maar echt echt perfect bestaat ook niet. Ben er echt heel blij mee!

1 like

Heel strak en netjes geborduurd!

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/breien-is-niet-meer-muf-en-truttig-het-is-sexy-en-creatief-om-mooie-dingen-te-kunnen-maken~a79230e1/

4 likes

Ik kreeg dinsdag een nieuw pakketje binnen en heb het gister afgemaakt. Vond dit minder fijne stof om in te borduren dan de vorige en was french knot best zat hahaha. Hij is van de ring af dus niet zo strak op de foto

25 likes

Wauw wel echt een leuk patroon! Waar is die van?

Deze heb ik zelf een keer via ali gekocht. (Niet gemaakt nog steeds niet) dat is natuurlijk weer van etsy gejat.

die stoffen in die kitjes zijn indd wat stugger!

1 like

ali inderdaad! de vorige trouwens ook.
Ik heb deze besteld, mocht je er geen bezwaar tegen hebben om via Ali te kopen.
Ik vond het wel heel snel geleverd trouwens!

Hoi creatieve Oma’s, hebben jullie ervaring met de breigaren van de Zeeman? Ik zou het graag even in de winkel bekijken en voelen maar dat kan nu natuurlijk niet. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik ben een mega brei n00b dus ik hoef niet te beginnen met de meest geweldige en luxe garen. Oefenen gaat al steeds beter! De rechte steek (zo noem je ‘m geloof ik) gaat heel goed. Ik word ook steeds sneller! :muscle:t2: