Snap ik. Toen ik net begon met borduren had ik ook een starterspakket besteld waarvan ik dacht mooi prijsje, maar later kwam ik de echte ontwerper tegen en toen bleek het gejat te zijn. Het gebeurt helaas echt super veel.
@joveca hier precies hetzelfde. in het begin ook best wat van ali en van amazon besteld. Nu achteraf weet ik beter, maar als je het al hebt besteld gewoon lekker maken. als je het wat vind kun je altijd nog investeren in patronen van Etsy en wat beter draad.
Ik heb ook nog van die kits liggen. zit nog steeds in dubio of ik ze gewoon zal maken of niet. vind laten liggen ook weer zonde 
@crazyplantlady klopt, vaak zijn ze op amazon ook nog duurder dan op ali.
@crazyplantlady ja klopt. Toen ik net begon was amazon nog geen ding in NL, dus had een pakket gekocht via Etsy. Maar dat bleek zo’n Chinese webshop te zijn. Je herkent vaak een webshop die gestolen patronen en pakketten verkoopt aan het feit dat ze heel veel verschillende stijlen verkopen. Ik had een keer een gesprek via insta met een van mijn favoriete artists (and other adventures, ze maakt hele mooie boeketten) en ze vertelde dat ze gestopt is met Etsy omdat er zoveel van haar gestolen wordt. Ze bleef maar accounts rapporteren.
@Clancy gewoon maken! Ook zo zonde om er niks mee te doen. Snap je gevoel wel hoor. Heb ik ook als ik naar m’n kit kijk die ik toen heb besteld. Al ben ik daarmee toen gestopt omdat ik gek werd van alle french knots die ik moest maken 
Ik ga het denk ik wel maken, maar kijk er wel met een ander gevoel naar.
Over knotjes gesproken! Ik ben eindelijk het rest garen van mijn larkrising woonkamertje gaan op borduren. Ik wil een jaar lang rest garen (draad wat over is van een project) gebruiken op een stukje los stof. puur om te kijken wat daar uit komt. Nu had ik van december op januari dus het larkrising patroon gemaakt en dit garen was allleeeemaaal over. Nu kan ik de kat en de UGH draad bak gaan uitzoeken.
Heb met de knotjes nu het standaard voor op tafel/op de bank goed gebruikt en vind hem voor de knotjes heel fijn. kan je je handen goed gebruiken voor het werkje inpv dat je zit te priegelen.
Wat een werk. Maak je dan de hele ring vol met knotjes?
Dat wil ik wel gaan proberen ja! Dus het hangt af van wat er over blijft.
Ambitieus project wel! Ben nu al benieuwd naar hoe het eruit gaat zien! Met hoe het er nu uit ziet doet het me denken aan de hei!
Wow. Ben wel benieuwd hoe het wordt.
Ik dacht dat je hel schreef ipv hei en was het daar eigenlijk wel eens haha. Zoveel knotjes! Heel ambiteus en volgens mij heel tof als hij straks af is @Clancy
Ik word zelf juist lekker rustig van die knotjes makes. Ik haat saaie stukken zoals satin stitch en andere simpele opvulsteken. Ik wacht nog op mijn ringstandaard want met 2 handen is dat wel veel makkelijker dan de ring op je schoot liggend en jij helemaal voorover gebukt.
Leuk idee @Clancy van je restgaren! Ik gooi nu die stukjes indd weg, best zonde, maar zou ook zoiets kunnen doen. Wil jou alleen niet nadoen haha!
Dat is helemaal niet nadoen! Gewoon doen als je daar zij in hebt!!
Haha ok! ik denk dat ik t wel ga doen dan ja… voelt toch altijd vervelend die stukken weggooien.
Is dit wat je zoekt? Of zijn deze te groot?
Voor de mensen die breien: blokken jullie je werk? Waarom wel/niet? En hebben jullie eventueel tips? (Ben een babyvestje aan het maken.)
Ik leg het meer strategisch neer
ligt een oude topper op zolder en daar leg ik het dan met een handdoek op te drogen. Als ik t bij een muts (vooral bij baby mutsjes die ik cadeau geef) mooier vindt (vooral bij de boord) gebruik ik spelden en de strijkplank
Haha, klinkt als een makkelijke oplossing!
Ik leg het vaak achter m’n toetsenbord en het bak draad waar op dat moment bezig ben er naast. Als ik dan wil kan ik zo beginnen.

.