Omatopic (Deel 1)

Hoi! Long shot maar heeft iemand een aanrader voor Paw Patrol amigurumi? (Haken dus!)

1 like

Mijn tante vindt het garen van de Zeeman fijn, het is echter wel bijna allemaal acryl volgens mij. Dus het hangt er een beetje vanaf wat je zou willen maken. Voor babyprojecten raden ze bijvoorbeeld meestal katoen aan.

1 like

Ja, best wel wat ervaring mee! Ik vind de Julia fijn (die is erg dik) en de supersoft (die is wat dunner). Royal is er vaak ook in mooie kleuren. Vroeger was Royal echt van dat stugge acryl maar dat is de laatste jaren wel beter.

Edit: ik kijk net even op de Zeeman-site en zie dat er staat “er is op dit moment uitzonderlijk veel vraag naar breigarens” :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik zie trouwens ook allemaal types garen die ik niet ken (Ayla, Ribby, Erica), vraag me af of die nieuw zijn of dat ze me in de winkel nooit zijn opgevallen.

1 like

Ligt er een beetje aan wat je wil maken. Als je een sjaal wil gaan maken zou ik dat niet in acryl maken. Ik vind dit wel een leuk betaalbaar garen, daar zou je een mooie sjaal van kunnen maken en is er in mooie kleuren. https://www.wolplein.nl/wol/rico/rico-creative-soft-wool-aran

1 like

Ik kan absoluut niet tegen wol, dus ben juist blij met acrylgaren.
Ik gebruik vaak Zeemangaren. Zie foto. Heel fijn garen. Jammer alleen is dat het vaak uitverkocht is.
Ook dedistelwol.nl heeft fijn garen. Van het merk Populair. Heel veel kleuren en erg goedkoop. Ik dacht 89 cent per bol van 50 gr.

18 likes

Super mooi! Ik vind wol ook altijd kietelen. Krijg er zelfs uitslag van.

Bedankt voor de reacties iedereen! Ik ga de Zeeman garen proberen te bestellen.

1 like

Wauw dit is echt prachtig!

Als je niet te duur wilt en geen bezwaar hebt tegen acryl dan zou ik voor Stylecraft special DK gaan, heel fijn garen om mee te werken en hele goede kwaliteit. Imo veel beter dan scheepjes, en meer kleurkeuze dan de Zeeman.

2 likes

Ik vond jullie borduurringen er zo leuk en vooral mooi uitzien, dat ik een starterspakket heb besteld.
Nog nooit op die manier geborduurd. Eigenlijk maak ik alleen maar kruissteekpatronen.
Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

12 likes

Waar besteld?? :innocent:

Op Amazon.nl
Kosten: €19,30 inclusief verzendkosten.

1 like

Ik wil echt geen zeikerd zijn, maar kijk uit met dingen die je op amazon besteld. Het is idd goedkoop en dat is fijn, maar vaak zijn het ontwerpen die gejat zijn van artists die hun werk verkopen op Etsy enzo

5 likes

O jammer, dat wist ik niet.
Ik dacht juist, een leuk starterspakket voor een mooi prijsje.

Snap ik. Toen ik net begon met borduren had ik ook een starterspakket besteld waarvan ik dacht mooi prijsje, maar later kwam ik de echte ontwerper tegen en toen bleek het gejat te zijn. Het gebeurt helaas echt super veel.

@joveca en amazon verkoopt veel wat van ali express is. Dus ik vermoed dat de chinese partij het kopieert van een echte artist en dat andere partijen als bol of amazon dat weer doorverkopen

1 like

@joveca hier precies hetzelfde. in het begin ook best wat van ali en van amazon besteld. Nu achteraf weet ik beter, maar als je het al hebt besteld gewoon lekker maken. als je het wat vind kun je altijd nog investeren in patronen van Etsy en wat beter draad.

Ik heb ook nog van die kits liggen. zit nog steeds in dubio of ik ze gewoon zal maken of niet. vind laten liggen ook weer zonde :sweat_smile:

@crazyplantlady klopt, vaak zijn ze op amazon ook nog duurder dan op ali.

@crazyplantlady ja klopt. Toen ik net begon was amazon nog geen ding in NL, dus had een pakket gekocht via Etsy. Maar dat bleek zo’n Chinese webshop te zijn. Je herkent vaak een webshop die gestolen patronen en pakketten verkoopt aan het feit dat ze heel veel verschillende stijlen verkopen. Ik had een keer een gesprek via insta met een van mijn favoriete artists (and other adventures, ze maakt hele mooie boeketten) en ze vertelde dat ze gestopt is met Etsy omdat er zoveel van haar gestolen wordt. Ze bleef maar accounts rapporteren.

@Clancy gewoon maken! Ook zo zonde om er niks mee te doen. Snap je gevoel wel hoor. Heb ik ook als ik naar m’n kit kijk die ik toen heb besteld. Al ben ik daarmee toen gestopt omdat ik gek werd van alle french knots die ik moest maken :joy:

1 like

Ik ga het denk ik wel maken, maar kijk er wel met een ander gevoel naar.

Over knotjes gesproken! Ik ben eindelijk het rest garen van mijn larkrising woonkamertje gaan op borduren. Ik wil een jaar lang rest garen (draad wat over is van een project) gebruiken op een stukje los stof. puur om te kijken wat daar uit komt. Nu had ik van december op januari dus het larkrising patroon gemaakt en dit garen was allleeeemaaal over. Nu kan ik de kat en de UGH draad bak gaan uitzoeken.

Heb met de knotjes nu het standaard voor op tafel/op de bank goed gebruikt en vind hem voor de knotjes heel fijn. kan je je handen goed gebruiken voor het werkje inpv dat je zit te priegelen.

12 likes

Wat een werk. Maak je dan de hele ring vol met knotjes?