Dat wil ik wel gaan proberen ja! Dus het hangt af van wat er over blijft.
Ambitieus project wel! Ben nu al benieuwd naar hoe het eruit gaat zien! Met hoe het er nu uit ziet doet het me denken aan de hei!
Wow. Ben wel benieuwd hoe het wordt.
Ik dacht dat je hel schreef ipv hei en was het daar eigenlijk wel eens haha. Zoveel knotjes! Heel ambiteus en volgens mij heel tof als hij straks af is @Clancy
Ik word zelf juist lekker rustig van die knotjes makes. Ik haat saaie stukken zoals satin stitch en andere simpele opvulsteken. Ik wacht nog op mijn ringstandaard want met 2 handen is dat wel veel makkelijker dan de ring op je schoot liggend en jij helemaal voorover gebukt.
Leuk idee @Clancy van je restgaren! Ik gooi nu die stukjes indd weg, best zonde, maar zou ook zoiets kunnen doen. Wil jou alleen niet nadoen haha!
Dat is helemaal niet nadoen! Gewoon doen als je daar zij in hebt!!
Haha ok! ik denk dat ik t wel ga doen dan ja… voelt toch altijd vervelend die stukken weggooien.
Is dit wat je zoekt? Of zijn deze te groot?
Voor de mensen die breien: blokken jullie je werk? Waarom wel/niet? En hebben jullie eventueel tips? (Ben een babyvestje aan het maken.)
Ik leg het meer strategisch neer ligt een oude topper op zolder en daar leg ik het dan met een handdoek op te drogen. Als ik t bij een muts (vooral bij baby mutsjes die ik cadeau geef) mooier vindt (vooral bij de boord) gebruik ik spelden en de strijkplank
Haha, klinkt als een makkelijke oplossing!
Ik leg het vaak achter m’n toetsenbord en het bak draad waar op dat moment bezig ben er naast. Als ik dan wil kan ik zo beginnen.
Toevallig iemand enig idee waar je in de benelux zoiets zou kunnen kopen?
Blikje met deksel dat magnetisch is:
Bulb stich marker (Nederlandse term?):
Die bulb stich markers zag ik laatst bij sostrene grene op de website staan!
Edit: peervormig heet het hier
Magnetisch doosje heb ik niet gezien denk ik, wel zo’n soort armband ding. Heb zelf nog nooit gedacht van dat heb ik nodig
Wat is jullie favoriete manier om een breiwerk af te kanten? Ik ben een trui aan het maken, maar het afkanten is veel te strak geworden.
Voor mijn huidige project gebruik ik deze: https://www.youtube.com/watch?v=UY0xEX7A6RQ&t=72s
Dan zit er nog best wat rek in. Moet je wel toevallig 1x1 rib doen bedenk ik me nu.
Ik lees vaak dat er aangeraden wordt om voor het afkanten 1 naalddikte groter te gebruiken, zodat het iets losser wordt.
Als je zoekt op stretch bind off vind je wat dingen!
Ik gebruik voor boorden lori’s twisty bind off of deze https://youtu.be/oIOBcH1hKgw
En voor garter jennys surprisingly stretchy!