Omatopic (Deel 1)

Ah thanks voor de tip!! Ik heb nog nooit van Kobo plus gehoord maar ga het eens opzoeken, klinkt als iets voor mij haha.

Ik zit nu erover na te denken om dit te maken, en als het mislukt zo zonder patroon toch een soort lace onderzetter :joy:

@Bertha oh goeie!! Slim

3 likes

Als ze puntig zijn prikken ze wel makkelijk door je garen heen, ik vind dat zelf niet zo handig. Stompe stekenmarkeerders vind ik prettiger werken, net als stompe naalden om mee af te hechten.

1 like

Grappig met de bind offs die ik vaak doe kan de naald mij juist niet scherp genoeg zijn! Doe bij sokken de boord en bind off altijd met hiya hiya sharp!

Haha nou dat ging bij mij echt mis, dan had ik niet door dat ik door een stukje garen heen stak in plaats van door een gaatje en als het dan niet netjes was lukte het uithalen ook niet meer. Met een stompe naald heb ik dat probleem niet!

Vanmiddag dan toch mijn borduurpakket gekregen.
Moest natuurlijk meteen beginnen.
Ik vind het heel leuk om te doen, vooral de Franse knoop.
Voor de ervaringsdeskundigen, lijkt het ergens op? Ik heb dit nog nooit gedaan.
Vind het zelf al aardig gelukt , zo voor de eerste keer, maar sta altijd open voor verbeteringen en suggesties.

17 likes

Pfff, het is bijna af. Moet alleen de plant nog omranden met zwart en dan klaar. Kan het alleen niet meer zien nu de zon ondergaat :sweat_smile:

20 likes

Oh dat staartje, heerlijk fluffy!

@joveca ziet er erg netjes uit hoor vind ik

1 like

Jaaa hartstikke leuk. Ik haat french knots echt tot op het bot. Het is vooral oefenen in het begin, je zult zien dat hoe meer je het doet hoe beter je er in word. gewoon van proberen te genieten en lekker ontdekken <3

@NothingAboutSam omg hij is echt geweldig!! :heart_eyes:

2 likes

Afgelopen week heb ik mijn eerste breiwerk afgemaakt! Ik ben er stiekem best trots op, ook al zit er een foutje in de hals-boord en is het gemaakt van goedkope action wol. Ik was in totaal denk ik zo’n 3,50 kwijt aan garen haha.

Vandaag ben ik begonnen met het haken van een vest.

17 likes

Haha, en jij wilde toch de hele ring met knotjes opvullen?

Jeeep still hate em :joy: al moet ik zeggen dat het met een standaardje best te doen is.

2 likes

Wat goed! En je eerste breiwerk Wow! Ziet er netjes uit! Lijkt wel alsof ik een gevallen steekje zie, als dat echt zo is naai m dan wel goed vast zodat ie niet losgaat!

Ik wil nieuwe steken leren borduren (vrij borduren) en heb veel kleuren borduurgaren in huis en katoen maar geen idee waar ik een patroon kan vinden… (liefst gratis, het is echt om te oefenen). Iemand een idee?

DMC heeft heeeel veel patronen gratis. via google op free embroidery patterns heb ik ook best wat gevonden. Diana Vingert heeft een gratis patroon (of twee zelfs)

Vraagje aan de haaksters. Hebben jullie een favo manier van hoe patronen zijn geschreven?

Ik doe t nu als
Round 3. (1 sc, inc) x 6 (18).

Vinden jullie dit duidelijk? Ik haak inmiddels zo lang dat alle manieren voor mij wel duidelijk zijn.

2 likes

Ja, leuk hè! Het originele patroon heeft dat niet, maar ik wilde m’n overleden maine coon als borduurwerkje hebben :slight_smile: en nu is ze helemaal af!

Dit is trouwens de achterkant

15 likes

Wat een mooi werkje! Hele nette satin stitch ook :hushed: is dat steeds met 1 draadje gedaan?

1 like

Mooi!!

1 like

Nee, werk met 6 draden! En dank je!:grin:

1 like

Ooohh wow, doe je dan echt elke keer netjes het draad splitten bij elke steek? Respect haha

1 like