Omatopic (Deel 1)

Heb net een nieuw patroon gekocht van JungleEmbroidery, ze had haar woonkamertje al een tijdje op insta staan en vind het zo cute. Ze verkoopt hem ook als kit, dus mocht iemand nog met een leuke kit willen beginnen, dont look any further

4 likes

Ik kon mijn vorige hoofdband niet vinden dus dit weekend snel een nieuwe gemaakt om mn oren warm te houden komende week;

23 likes

Die stijl doet me denken aan dit account https://www.etsy.com/nl/shop/SewBotanicalUK?ref=simple-shop-header-name&listing_id=887889613&section_id=26394613
Die vindt je dan misschien ook leuk :slight_smile:

2 likes

jaaa ik heb heel wat van hun op mijn verlanglijstje staan! Vind die nieuwe echt ZO leuk.
Alleen boven de 10 euro… DUS ik wacht tot ze een keer in de sale komen. of als ik ingeef dan koop ik hem :X

Ik wacht eerst ak weekend af met Sarah haar patronen! Vind het nu vooral leuk om een beginnende shop ook te steunen.

Leuk! Hoe heb je die gemaakt? Breiend en dan rechts/averechts in de lengte en in het midden bij elkaar trekken?

1 like

Oh wow wat handig die steekmarkeerders, precies zulke zitten echt altijd aan het kaartje in nieuwe kleding en ik bewaar ze dan, maarja als veiligheidsspeld niet zo praktisch, als steekmarkeerder dus wel :grin:

1 like

Super mooi!

1 like

@tessel 18 steken op gezet en patentsteek/brioche gebreid voor ongv 50 cm! En dan inderdaad het midden samen trekken.

Oke, dit waren dus drie heerlijke dagen want heb echt non-stop vanaf post nr 1 dit topic zitten lezen! Heeeeel veel likes uitgedeeld want ohhhh dit is smullen, al die fijne werkjes!! Ik haak zelf, nog niet heel lang en met vlagen heel fanatiek en soms weer even een tijd niet, en ben nu méga enthousiast en gelijk weer begonnen! En dat borduren …ai ai ik zie een volgende hobby aankomen! Heerlijk dit allemaal!:grinning_face_with_smiling_eyes:

14 likes

En weer terug naar af😭! Ik had een fout gemaakt bij de heel flap die ik wou herstellen en toen werd het een grote warboel. Ik begreep niet wat ik deed en maakte het gewoon erger en erger. Dus toen een beetje uitgehaald en daarna geprobeerd om de steken op te rapen maar dat lukte niet. Dus nog wat uitgetrokken in de hoop dat het dan wel zo lukken, wat uiteraard ook toen niet lukte. En toen heb ik alles maar uit gehaald.

Ach ja dat hoort erbij zeker. Maar baal wel even flink eerlijk gezegd.

Nu weet ik weer waarom ik haken makkelijker vind…

Niet de best belichte foto, maar hij is af! Patroon van florals and floss. En ik haat glitter draad nog steeds.

27 likes

Zo mooi! Ga je hem ophangen in huis? :slight_smile: Ben altijd benieuwd wat mensen met hun borduur werkjes verder doen.

Ik heb wat vlekjes op een jurk en wil daar graag overheen borduren, een soort visible mending. Heeft iemand hier misschien ideeën voor? Ik dacht nu aan kleine blaadjes, bloemetjes of hartjes, maar het mag van alles zijn.

Ik zie nu dit, misschien maak ik wel allemaal kleine insectjes. Geen idee hoe ik moet beginnen alleen, tips welkom :joy:

geborduurde tor

11 likes

Ik zou het simpel houden zodat het van een afstandje ook nog duidelijk is! Bloemetjes lijken me erg leuk :heart_eyes:

1 like

Ja goeie, niet dat mensen alsnog denken dat het vlekken zijn van een afstandje.

Ik vind dit veel te grof voor die jurk, maar hele kleine paddenstoeltjes wel heel leuk en dat is wel makkelijk denk ik?

6 likes

Hoe breien jullie met katten? Mijn kater is normaal gesproken een vette luilak en komt alleen uit zijn mandje voor eten maar ineeeeens is meneer in de ban van de breinaalden (niet eens de garen). :joy::unamused:

Heel mooi.
Hoe ver ben je met je knotjes?

Knotjes gaan verder wanneer een werkje af is. Laatste keer was bundel draad wat over was van de woonkamer. Moet het draad van de kat, ugh en deze dan weer verwerken.

1 like

Ook een leuk idee, hangt vooral af van de jurk zelf denk ik. Benieuwd naar het resultaat!

1 like

Wow, mijn kat ook! Af en toe vangt hij de wol, maar als ik mijn naalden nog maar te voorschijn haal zit hij al naast me. Staan ook allemaal kleine puntjes (tandafdrukjes) in die ‘knoppen’ op het einde.

1 like