Omatopic (Deel 1)

Stukje tekst uit het patroon: Pick up and knit 75 (77) 81 (83) 87 (93) stitches along the left front edge of the cardigan from the right side using 5 mm [US 8] needles. The number of stitches is equivalent to picking up 4 stitches for every 5 stitches. Meaning: Pick up and knit in 4 stitches, skip 1 stitch, pick up and knit in 4 stitch, skip one stitch … so on.

Als je steeds groepjes van 4 steken opppakt, hoe komen ze dan op oneven getallen uit? :sweat_smile:

De eerste gans is af! Wat een gepuzzel, maar vind 'm voor m’n eerste amigurumi patroon wel heel leuk geworden :heart_eyes: Nu nog 2 haken en dan komen ze bij iemand aan een baby mobile te hangen

22 likes

Weet iemand wanneer de patronen van Sarah K Benning online komen?! Ik dacht vandaag maar zie nog niks en kan het zo snel niet terug vinden :sweat_smile: hopelijk niet gemist…

12 februari! Wrss onze tijd in de avond rond uurtje of 19 of 21. Anders zaterdag

Thanks! Geen idee waarom ik nou vandaag in m’n hoofd had :sweat_smile:

1 like

Alle dagen lijken op elkaar, dus ik kan het me goed voorstellen. Ik zit ook echt iedere dag nu te kijken op haar Instagram. Omdat ik bang ben dat ik het vergeten ben :sweat_smile:

1 like

Ik woon in het buitenland en hier is complete lockdown en zijn alle niet noodzakelijke winkels gesloten (net als in nl) dus zat al even zonder garen, bestellen kan ook niet want woon in the middle of nowhere. Nou moest ik gisteren voor mijn vriend naar de bouwmarkt en vond ik ineens katoenen garen haha, zo blij :heart_eyes:

Geen idee wat ik met dit fijne garen kan maken, maar misschien iets van een luchtig topje voor t warme weer. Iemand ideeën? Gebruik normaal vaak 3,5-5mm haak naalden maar dit is denk ik voor 2-2,5

5 likes

Stop ze aan beide kanten zoveel mogelijk onder m’n arm! Maar nu bezig met rondbreinaalden, dus dat vind ze niet zo interessant.

1 like

Ik denk zelfs 1,5mm! Kan je mooi kant mee maken :blush:

1 like

Ik dacht even dat je de katten onder je arm deed :rofl:

4 likes

Oh, ik baal zo. Vanavond zou mijn bestelde borduurpakket bezorgd worden door DHL. En jullie raden het al. Ik was zogenaamd niet thuis.
Nou ik ben nergens anders geweest dan thuis. Er is niemand aan de deur geweest. Ook geen briefje in de brievenbus. Dat is al de zoveelste keer dat DHL zegt dat er niemand thuis was.
Ik heb ook geen idee hoe het nu verder gaat. Morgen maar bellen met DHL.

Ah super!! Ga ik iets proberen

1 like

Ja, moest ik ook gelijk aan denken! Heb toevallig vandaag een ebook doorgekeken over kant haken. Niet helemaal mijn stijl maar wel heel mooi en verfijnd ziet het er vaak uit!
Mocht je toevallig Kobo plus abonnement via bol.com hebben, daar staat ie op.
Ik haal daar vaker haak boeken vandaan, staat erg veel (gratis voor Kobo plus leden) op en makkelijk te openen ook op je telefoon en je hebt alle patronen zo bij je.

2 likes

Kunt het ook met twee (of meer) draadjes tegelijk haken, even proeflapjes maken wat je het mooist vindt

2 likes

Ah thanks voor de tip!! Ik heb nog nooit van Kobo plus gehoord maar ga het eens opzoeken, klinkt als iets voor mij haha.

Ik zit nu erover na te denken om dit te maken, en als het mislukt zo zonder patroon toch een soort lace onderzetter :joy:

@Bertha oh goeie!! Slim

3 likes

Als ze puntig zijn prikken ze wel makkelijk door je garen heen, ik vind dat zelf niet zo handig. Stompe stekenmarkeerders vind ik prettiger werken, net als stompe naalden om mee af te hechten.

1 like

Grappig met de bind offs die ik vaak doe kan de naald mij juist niet scherp genoeg zijn! Doe bij sokken de boord en bind off altijd met hiya hiya sharp!

Haha nou dat ging bij mij echt mis, dan had ik niet door dat ik door een stukje garen heen stak in plaats van door een gaatje en als het dan niet netjes was lukte het uithalen ook niet meer. Met een stompe naald heb ik dat probleem niet!

Vanmiddag dan toch mijn borduurpakket gekregen.
Moest natuurlijk meteen beginnen.
Ik vind het heel leuk om te doen, vooral de Franse knoop.
Voor de ervaringsdeskundigen, lijkt het ergens op? Ik heb dit nog nooit gedaan.
Vind het zelf al aardig gelukt , zo voor de eerste keer, maar sta altijd open voor verbeteringen en suggesties.

17 likes

Pfff, het is bijna af. Moet alleen de plant nog omranden met zwart en dan klaar. Kan het alleen niet meer zien nu de zon ondergaat :sweat_smile:

20 likes