Omatopic (Deel 1)

Aww, superleuk! Ik vind hem juist heel lief kijken :panda_face:

1 like

Heeft iemand wel eens borduurwerk “pluizig” gemaakt door met klittenband erop te deppen? Ik zag het laatst ergens voorbijkomen maar kan het niet meer vinden. Ik heb een kruissteek dino gemaakt en het lijkt me wel leuk als je minder duidelijk kruisjes ziet maar dat het in elkaar overloopt. Maar ben bang het te verpesten

Ja gewoon even in wat warm water leggen voor 5 min en daarna spoelen onder de kraan.

1 like

Mijn lievelingsdier.:smiling_face_with_three_hearts:
Wat een schatje.

1 like

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel eens gezien bij irisborduurt, vond het er wel leuk uitzien!

https://www.instagram.com/p/CJOdqllj3RI/?igshid=tya0qwysird2

Thanks! Ziet er inderdaad leuk uit, maar durf nog steeds niet haha. Het is een kadootje en heb niet zoveel zin om opnieuw te beginnen als het niet goed uitpakt

Ah wat een muppie!!! Ik wil hem hebben en kroelen

1 like

Als je nog draad over hebt en stof hebt, kan je misschien stukje daarop borduren en het testen of het leuk effect geeft?

1 like

Ja goed idee ga ik doen!

1 like

Hebben jullie ervaring met de patronen van wool&thegang?

Ik ben op dit moment met een haarband bezig. Dit is mijn tweede project ooit, mijn eerste project was een sjaal (ook van wool and the gang). Voor iemand die er niks van wist is het allemaal goed te volgen en er zijn ook duidelijke YouTube video’s. Ik heb verder geen ervaring met de meer gevorderde projecten.

2 likes

Heeft iemand nog leuke tips qua haak-bloggers en/of -instagrammers? Ik heb vd week Juf Sas ontdekt, zij heeft heel leuke patronen voor truien en vesten met duidelijke uitleg!

1 like

Mooi! Heb je hier toevallig een patroon van?

Wel met we are knitters. Daar heb ik toen een trui kit van gekocht. Ik vind het best prijzig en ik hou er niet van dat je de truien in losse panelen moet breien ipv in het rond (topdown of bottom up)
Dus ik koop liever zelf wol en patronen via Ravelry!

Ja het is een patroon van Diana Vingert die ik zelf een beetje heb aangepast omdat ik wilde oefenen met kleurverloop en m’n overige kleurtjes wilde opmaken.

4 likes

Gisterenavond hele avond gefreubeld met al m’n nieuwe garen en het sorteren van m’n garenbox. Ik had toen ik begon een hoop garen overgenomen die niet van DMC waren, merkte echt kwaliteitsverschil dus heb die allemaal uitgezocht en doorgegeven aan m’n moeder die dat verschil minder erg vindt.
Kan hier echt zooo ultiem van genieten hè! Heerlijke avond gehad haha. Wordt ook helemaal geïnspireerd van jullie allemaal dus ben in een goede borduurmood!

Foto’s van garen en box

11 likes

Wat een mooie kleuren heb je gekocht!!

Over garen gesproken, ik kwam er via Junglembroidery op Instagram achter dat zij redelijk wat garen besteld via Lovecrafts.com. Dat is een bedrijf in de UK, en omgerekend naar euro’s zijn strands daar 0.87 cent. DAn heb je principe 2 strands voor de prijs van 1 normale strand in Nederland. (even de niet gerrie prijzen). Boven 50 euro free shipping. Voortaan ga ik de kleuren opsparen denk ik die ik nodig heb.

Dus eh. ja je kan wel raden wat er is gebeurd. (Ik ben de laatste dagen beetje veel aan het kopen maar so be it. Als het geld er niet was had ik het niet gedaan). Als mijn bestelling binnen is dan zal ik even reviewen!

4 likes

Ik heb een bestelling gedaan bij Gerrie en het ging allemaal supersnel en netjes en dat met het winterweer dus superblij, alleen is de opbergdoos voor m’n garen beschadigd bezorgd en zat er een random patch bij met “New World Order” erop, echt zo random wat moet ik hier nou weer mee*

Van de doos is een hoek afgebroken, verder wel bruikbaar nog dus ik laat het maar gewoon, kan gebeuren, maar wel zonde.

Verder blij met mn nieuwe garen want ik kan weer verder :slight_smile:

*Heel on-crafty ook haha

Haha omg zou Gerrie stiekem een complotdenker zijn?

4 likes

All hail gerries new world order.

3 likes