Omatopic (Deel 1)

Het is inderdaad redelijk aan de prijs, maar wat je er voor terug krijgt zijn wel echt complete guides met ook nog eens variaties voor kleding, potjes dat soort dingen. Dat doet ze wel echt heel goed. Heb nog steeds het idee met borduur patroon makers, hoe populairder, hoe duurder.
En precies, als je net begint, gewoon eerst lekker rond neuzen. er zijn zaaaaaaaat patronen die een stuk goedkoper zijn!
Hoe gaat het met je kitje??

1 like

Ohh ik wil ook Sarah K Benning patronen!! Zo leuk zijn ze. Ik snap alleen dat add-on principe niet helemaal. Stel dat ik het patroon rechts wil, moet ik dan allebei de patronen kopen omdat ik bij rechts alleen de palmboom en de zon krijg?

En ik wil bij deze bijvoorbeeld het patroon met de plant en niet met de cactus, maar dan moet ik dus ook allebei kopen?

Ik heb alle 4 de patronen in je post en je hoeft niet de basic te hebben om de add on te kunnen maken! Toen ik net begon met vrij borduren had ik de add on van de kat gekocht zonder door te hebben dat het een add on was. De uitleg van de steken zitten er niet bij, maar gezien alles een satin stitch is, is het bij deze patronen niet nodig om de basis te hebben (vind ik). Het was ook mijn allereerste werkje vrij borduren en ik ben er echt heel goed uitgekomen door naar het voorbeeld te kijken.

1 like

Dat is inderdaad wel erg leuk. Al die extra dingen bij het patroon.
Ze maakt wel heel mooie dingen.
Ik heb de eerste af en ben nu met de volgende bezig.
Niet een echt mooi patroon, maar wel goed om verschillende steken te oefenen. Ik heb er al een zere duim van.
Ik heb trouwens ook een paar opbergdozen voor het borduurgaren besteld. En meteen een paar ringen in verschillende formaten.
Ik heb zoveel borduurgaren liggen. Kan ik het ook eens netjes sorteren. Haha.

2 likes

Zo leuk! Vooral watering day vind ik echt heel tof met die lamp. Inderdaad aardig aan de prijs, maar als je ook variaties erbij krijgt dat is dat het wel waard denk ik. Ik koop er misschien ook wel één maar dan met name om te leren hoe zo’n patroon in elkaar zit. Ik ben ook bezig zelf patronen te maken in procreate maar dat is nog best lastig als je veel overlappende vlakken hebt.
Edit: watering day gekocht haha. Met de code uit de nieuwsbrief en wisselkoers dollar<>euro viel het me nog mee.

2 likes

Ohh fijn om te horen! Dat scheelt een hoop geld haha ik had namelijk ook wel een paar leuke gezien :hear_no_evil:

2 likes

Ooo echt super leuk! Je gaat er dus al voor als ik het zo lees! Mocht je nog DMC garen willen hebben voor een redelijk prijsje dan raad ik je aan om eens op marktplaats te kijken, veel garen worden verkocht voor af en toe goede prijzen in een bundel.

@MeLama ja precies, en dan ook nog het garen wat je er principe bij moet rekenen… het is toch nog wel wat hor. maar goed. hobby’s zijn vaak nou eenmaal duur (Goed excuus???)

1 like

:laughing::+1:

Ja ach het houd je uren bezig hè! Dus qua tijd <> vermaak vind ik het prima zo. Ik zie trouwens dat ze voor zwart omlijnen iets gebruikt wat ik niet ken. Kan je daarvoor ook gewoon dmc zwart 1 streng gebruiken?

2 likes

Als ik eentje zo lees gebruikt ze pearl cotton. Dat is volgens mij dat spul waar je mee kan haken (?) Kan gewoon met dmc borduur draad in t zwart.

1 like

Top ik zie het ja, net een ander soort, maar ik gebruik dan gewoon dmc zwart dan. Happy stitching dit weekend!

2 likes

Jij ook!!! Post je pics van je progress??

Andere ladies ook, haken, breien, borduren? It makes me happy :heart:

1 like

project hel :sweat::rofl: nummer 1 van de ruim 40 onderdelen af.

En ik heb net een vest gehaakt. Zal er nog een foto van maken. Ben niet zo tevreden met het resultaat helaas.

17 likes

wooow dit is wel echt heel tof, die kleuren combinatie ook :heart_eyes:

1 like

Ooh wat leuk, deze heb ik ook gemaakt!

Een enorm karwei en ik kon aan het eind geen onderdeel meer zien :crazy_face: Maar hij wordt echt heel mooi!!

(Goeie eerste post wel haha, maar kon het niet laten toen ik dit zag :sweat_smile: Einde lurken, vanaf nu meeposten :sunglasses:)

6 likes


Slechte foto en er zitten ook veel foutjes in, maar na jaaaaaren nog eens iets gebreid (en voor de eerste keer iets dat geen sjaal is).

31 likes

Oooh wat een werk @Zomerjas, maar wel echt heel mooi!
Edit; Wauw @Mees dat ziet er zo heerlijk zacht uit. Welk patroon is dat?


Ik ben vandaag begonnen met het breien van een panda, op basis van dit patroon; https://zijmaakthet.com/?product=patroon-vera.


T begin is er.

8 likes

Ooh net weer allemaal dingen in mn mandje gedaan bij Sarah K B maar toen toch weer weggeklikt. Heb nog allemaal patronen liggen die ik nog wil (af)maken

2 likes

Ik vind de rechtstreekse link niet meer, maar als je googlet op “freubelweb brassiere ugolin” kan je de pdf downloaden!

1 like

Wat wordt dit? Wel heel vrolijk! En ben benieuwd naar t vest.

Hebben jullie ooit wel eens van die african flower animals gemaakt. Volgens mij noemde ze het de african flower maar weer niet zeker. Heb ooit de uil gemaakt maar nooit helemaal in elkaar gezet :joy:

Ik was vandaag mn patroon aan t checken maar had geen zin om ze echt af te maken nog.

Heb alleen dit soort foto’s voor in t patroon eventueel. :joy:

6 likes