Omatopic (Deel 1)

Welke besteld je daarvan? Ik wil t zelfde als A4, maar snap die maten niet :sweat_smile:

Ik heb deze besteld. Eigenlijk niet op de maat gelet.

Dit is A4 :slight_smile:

1 like

Daar ging ik eerlijk gezegd ook van uit.

Kan iemand mij helpen? Eindelijk begonnen aan het patroon van fuck this en ik krijg de bloemen niet 1 geheel. Ik borduur de losse blaadjes maar hoe krijg je dat de steken allemaal dezelfde kant op gaan? Even een foto van de rechter bloem, je ziet allerlei richtingen. En op het voorbeeld komen ze allemaal in het midden samen, zonder onderscheid bijna…

4 likes

Ik heb dit patroon ook gekocht toen met de UGH!
Met de UGH heb ik de helft van het draad genomen inpv zes.
Wat ik vooral heb gedaan is kijken naar de bochtjes. Meestal begon ik in het midden van de bloem, dan werkte ik naar de buiten kant in de flow van het blad. Dan naar de andere kant. Zo ben ik per blad gaan werken.

6 likes

Ja de jouwe is super mooi! Ik probeer het ook maar heb dan geen ruimte meer over pff haha

Het kan helpen om eerst een paar hulplijntjes te borduren in de richting die alle steken moeten hebben, en dan daarom heen in te vullen. Dan is het makkelijker om dezelfde richting aan te houden. Ik heb het even voor je uitgetekend haha:

3 likes

held <3 dit is precies wat ik bedoel!

Ohh ja ga ik zeker doen! Ik volg nu alle blaadjes maar dat gaat niet altijd goed. Dus borduur er nu overheen zodat het allemaal in een punt richting het bloemhart gaat. Ga het direct doen zo, thanks!

2 likes

Dolly heeft toezicht terwijl ik draad afwikkel ahah.

@DavidRose Waar komt die fuck this vandaan? Die moet ik ook maken :joy:

13 likes

Ik kwam ook gewoon garen tegen, via MP gekocht, waar nog op stond ‘made in West Germany’ :no_mouth:

3 likes

Van de Etsy Shop Elucystitches! Ik zou een linkje willen meesturen maar ik mag geen Etsy linkjes plakken van het forum :sweat_smile:

4 likes

Thanks!! Nog meer etsy webshop tips toevallig :smirk:?

suuuuuuuuper chill <3

Ik ehm heb ook weer een bundel gekocht 100 stuks voor 30 euro via Facebook.
Gisteren binnen gehad en net even gekeken. Had 46 kleuren nog niet, dus dat is een aardige vangst! (de rest moet ik nog ff uitzoeken hoeveel ik er heb, anders ga ik denk ik een bundeltje maken te koop zetten)

Oh en ik heb gisteren via een webshop wat stof besteld. Een stuk stof wat ik nu heb via de naaiwinkel hier, dat creme achtige waar ik altijd op borduur, in de hoop dat ik een wat goedkopere oplossing heb. anders dan betaal ik 14 euro per meter. Doe je wel lang mee, maar goed, als het goedkoper kan; waarom niet

4 likes

Ja ik heb net via wish en ali (shame on me) nieuwe wikkelkaartjes, stof en houten ringen besteld haha. 100 voor 30 is niks!!! Via een speciale FB groep? Als je wat wil verkopen, hit me up haha

1 like

No shame, ik haal de wikkeltjes ook via ali express. vind ik ze het fijnst van.

Ik heb enkel gezocht op “DMC garen” op market place.
Zal ff kijken wat ik nu echt te veel dubbel heb en dan zal ik je even een dm doen :slight_smile:

1 like

Ik kreeg in een MP pakket dat ik kocht ook allemaal katoengaren van andere merken. Moet straks ook nog even naar een berg DMC kijken haha. Heel rustgevend wel dat wikkelen.

5 likes

Florals and Floss heeft ook hele leuke patronen! En Junglembroidery.

3 likes

Florals en Jungle vind ik allebei ook erg beginners vriendelijk! @mikselke
Goede uitleg in beide.

Jungle heeft ook kits. Plus Loes is ook erg aardig! DM regelmatig met haar :see_no_evil:
edit; ze heeft haar badkamer patroon nu ook uitgebracht. super leuk!

3 likes