Omatopic (Deel 1)

OMG yes ik wilde je net een berichtje sture hahah <3
Veel plezier!

1 like

Heeeeel leuk!

1 like

Ik wil graag een trui top down breien, welke rondbreinaald raden jullie daarvoor aan? En heeft iemand eventueel ook een tip voor een patroon? D no frills sweater zag ik hier al regelmatig voorbijkomen, maar als beginnende breister (wel al redelijk wat gehaakt), wil ik graag een Nederlands patroon.

1 like

Dat kruissteek borduren is echt unforgiving, dit gaat weken duren haha. Iemand tips om geen nekhernia op te lopen?

1 like

wellicht een bureau standaard(Kun je ook gebruiken met op de bank zitten )
Heb deze des tijds besteld via bol bij studiokooekoek

2 likes

Ik heb mijn sokken bijna af (hallelujah), hierna ga ik weer terug naar de truien en vesten.
Hebben jullie weleens garen met katoen gebruikt, bijvoorbeeld een mix van katoen en acryl? Ik vind (merino)wol zo snel pluizen/pillen door het wassen en dragen.

1 like

Vandaag mezelf wat dingen gegeven (want toch budget en dit is 2e-hands soort van); via een verkoopgroep een boek met borduurpatronen (victorian needlepoint) en een DMC borduurpakket met een woodscene, in die groepen komen best vaak leuke dingen langs maar ben heel selectief. Je hebt gewoon snel teveel of eigenlijk te weinig tijd voor alles.

2 likes

Ik zou losse naaldpunten en kabels kopen. De naald in de maat van je patroon (als je die gevonden hebt), en de kabel bijvoorbeeld 40 en 80 cm zou ik doen. Dan kun je de 40 cm gebruiken voor de hals en de mouwen en 80 cm voor de rest.
Een nederlands patroon ken ik niet, maar als je Engels een beetje oke is zou ik juist een Engels patroon nemen! Dan is het ook makkelijker tutorials te begrijpen en heb je straks keuze uit veel meer patronen. En je kunt hier altijd om hulp vragen :grin:

1 like

Dat van die naalden is een goede tip! Ga ik even naar op zoek :blush: en wat je zegt over Engelse termen aanleren, heb je ook zeker een punt. Proberen kan altijd, en anders haal ik het weer uit :grin:

Wat al werd aangeraden zou ik ook vooral Engelse brei termen aanleren want er zijn nou eenmaal veel meer YouTube video’s en patronen in het Engels. Op ravelry kan je ook je gewenste taak aanvinken. Ik heb gezocht op raglan en Nederlands.
Ik denk dat dit prima patronen zijn: https://www.ravelry.com/patterns/library/ravello
https://www.ravelry.com/patterns/library/on-the-beach-6
Deze patronen zijn er ook in t Engels, dus dan kan je evt naar beiden kijken, de een is gratis en de ander betaald. Je krijgt bij t kopen elke beschikbare taal dus je hoeft niet te kiezen ofzo!

1 like

De modern living room is af! Bij de plantenbak heb ik een paar knotjes toegevoegd zodat de pot niet leeg leek. Plus ik heb een vloer gevoegd zodat ze je niet de hele tijd het patroon zou zien van de stof.

Vond het patroon van Loes heel leuk maar het voelde alsof er wat miste. Heb lang over de kleur zitten nadenken, vooral in combinatie met het kleed. Ook de onderste rand van de bank heb ik aangepast op hoe ik het wilde en gewoon een backstitch gedaan inpv couching stitch.
Oja! En kussen heb ik gedaan met zn dmc draad wat overloopt in kleur.

Vloerkleur is 712 en kleed kleur is 159.

Link naar patroon: https://www.etsy.com/nl/listing/944385812/pdf-borduurpatroon-modern-digitale

35 likes

Ja! Ik heb byClaire softmix gebruikt (combinatie van katoen en polyacryl). Ik vond het heel lekker haken en het voelt ook fijn en niet pluizig. Ik heb er zelf een mandje mee gehaakt, dus ik kan je nog niets zeggen over de houdbaarheid bij het wassen!

1 like

Jij gaat echt als een jekko elke keer! :heart_eyes:

2 likes

Merk steeds meer dat het gewoon een fijne afleiding is :see_no_evil:
Vooral na werk vind ik het nu fijn om meer op de bank te gaan zitten inpv achter de PC. Dus dan lekker greys (ofzo) kijken en borduren.

4 likes

@Clancy ja jeetje je gaat echt als een trein!

Ik zit in een borduurdipje, wil het wel meer doen maar “vergeet” het soort van en zit dan alsnog de hele avond door m’n telefoon te scrollen :neutral_face: misschien moet ik wekkertjes gaan zetten ofzo

1 like

Herken dit echt heel erg! wat ik eigenlijk heb gedaan met borduur dip is mezelf een beetje op mijn flikker gegeven, uiteindelijk even het huidige project aan de kant gelegd en met wat anders begonnen. Toen ik daar weer lekker mee bezig was, heb ik het ene project waar ik mee in vast liep afgemaakt.

Wat ik nu ook doe is een timer zetten op de apps zoals insta, adners blijf ik indd ook uren op reels zitten.

3 likes

Wow, heel erg mooi.
Jij borduurt ook zo netjes. Ik ben ook wel steeds aan het borduren, maar wil eerst mijn kruissteekpatroon afhebben. Anders ben ik met zo veel dingen tegelijk bezig. Heb al wel een paar dingen geprint op dat speciale printpapier.
Dat gaat echt super.
Hoe is het trouwens met je knotjeswerk?

Oeee groot compliment <3 Probeer altijd zo zorgvuldig mogelijk te werken, echt draad voor uit leggen en dan kijken of het recht word of niet. Gebruik ook echt veel hulplijnen en dat werkt ook. En als het niet gaat zoals ik wil trek ik ook redelijk vaak het draad er uit en doe ik het opnieuw steken.

Qua knotjeswerk, ik heb nu dus drie stapeltjes rest draad wat ik weg moet gaan draaien. Die van het witch craft, harry potter en deze. Dus daar moet ik ook echt even aan gaan beginnen anders word de stapel groter en groter. :sweat_smile: :joy: Ik en mijn goeie ideeën…

Hij is af!

81 likes

Heel mooi geworden!

1 like