18 nogwat euro meen ik? 21 dollar iig haha. Van StitchBoxDesign op Etsy
Vraagje, ik wil deze top gaan maken: https://www.modavessa.com.br/post/crochet-top-rose
En de wol die ze gebruikt is maat 3. Maar ik kan bij ‘Nederlandse’ wol dus nooit een maatnummer vinden? Omdat e haaknaald 5 gebruikt denk ik dat ‘gewone’ acryl wol ook prima kan, wat denken jullie? Als ik de gauge maak zal ik het ook wel zien misschien.
Wauwwww zo strak gedaan die muur! Supermooi
Ja ik gebruik dan inderdaad vaak garen wat geschikt is voor een 5mm haak, zou echter zelf niet aanraden om acrylic te gebruiken voor een zomertopje tenzij je lekker wil zweten. Zou eerder voor katoen/bamboe of in elk geval een mix acryl/katoen gaan
Edit: wat ik zelf ook vaak doe is bijvoorbeeld twee 2-2.5mm garen samenvoegen en dat is dan samen ongeveer goed voor een 5mm haak en dan heb je ook nog een leuk kleureffect, plus zijn 2-2.5mm garen in Nederland veel makkelijker te vinden in de winkels (Xenos, sostrene groene etc)
Oja goed punt wat betreft acryl. En je tip! Ik heb supermooi 2,5 liggen, dus dat is echt een goed idee.
draai je ze dan nog om elkaar heen of pak je ze gewoon samen? Ziet er super uit idd!
Nee ik pak ze gewoon samen, maar ze draaien door het haken vaak vanzelf wel wat om elkaar heen. Je moet wel een klein beetje opletten met dat het niet in de knoop raakt. Eventueel als je een vervelende bol hebt kan je de vergiet truck gebruiken maar is voor mij vaak niet nodig
Wow dit is echt super slim
Ik post hier niet zo vaak aangezien ik nog steeds vrij onhandig ben met haken en borduren (maar ik lees wel mee en vind het heel leuk om te zien wat jullie allemaal kunnen maken!). Ben nu een bestelling aan het doen bij Iris en zag daar verschillende soorten “draaddoorhalers” staan. Is dat handig? Iemand daar ervaring mee?
Ik vind de wilhelmientjes (die platte muntjes) heel fijn bij naalden met een fijn oogje, zeker handig dus! Ik heb ook dat roze vogeltje van Prym maar die werkt niet zo goed bij mij, dus die zou ik overslaan.
Bedankt voor je antwoord! Dan laat ik die vogel maar even liggen, ook al is ie nog zo schattig. Het is niet alsof er verder niet genoeg dingen in mijn winkelmandje zitten
Ohh zo handig dit! Heb je foto’s van je werkjes? Volgens mij maak jij interessante dingen.
Nederlandse wol maakt meestal inderdaad geen gebruik van ‘yarn weight’, zoals dat bij UK wol vaak wel het geval is. Soms wordt er wel een andere term gebruikt zoals ‘sport’, ‘medium’ of ‘bulky’. Misschien heb je aan deze tabel iets: https://www.craftyarncouncil.com/standards/yarn-weight-system
Thanks voor alle tips! Super fijn!
Ik ga morgen f naar aldi hahaha