Omatopic (Deel 1)

Ik heb ook het vestje van @Maya11 gemaakt!

21 likes

Jongens, ik ben weer even extra hoor. :joy: Heb bij Ikea deze brief organizer gekocht (link) En nu heb ik al mijn “To do” werkjes op formaat er in gelegd, zodat de katten met hun dikke anus er niet op kunnen zitten of lopen. En een plankje met wat garen wat ik nog moet wikkelen voor Sarah L en mijn project bakje. woopwoop.

20 likes

Wat een goed idee! Voor mn kralenbakjes

@George wat een snoezig vestje!

4 likes

Wat schattig! Ik wil hem zo graag maken, maar ik heb geen eens een baby in mijn directe omgeving die hem aankan. :sweat_smile:

Ik ben opnieuw begonnen aan mijn HP sjaal. Ik breidde hem eerst in het rond, maar ik kreeg de strepen niet mooi aangesloten en ik vond alleen stockinette zooo saai. Dus nu brei ik hem met 1 recht, 1 averecht. Duurt wat langer, maar ik vind het resultaat wel mooier zo en het is tenminste (letterlijk) afwisseling.

2 likes

Wauw super leuk gelukt, ook me die pompoms😊

2 likes

Volgens mij was jij het @Clancy maar ik heb de stoffen binnen van die webshop (ja slecht geheugen), de stof van €2,25 per 0,5m.
Ik vind hem op het eerste oog best dun voor borduren, ben dikkere stoffen gewend. Maar ik zal het moeten meemaken.

Fotos

afbeelding afbeelding afbeelding

1 like

Ah ja dan kan het natuurlijk wat dun ogen! Ik vind het prima om mee te werken maar goed zoals ik al zei; dat is voor iedereen aanvoelen en proberen om te kijken wat t fijnst is.

2 likes

Ik heb ook een keer een soort basic katoen gekocht en een wat duurdere biologische en die laatste was wel dikker volgens mij. Kan een keer voor je kijken als je wil. Die was 4.17 per 0.6m dus valt ook nog reuze mee

2 likes

@Clancy @Whoopdidoo
Ja ik zal het eerst even moeten testen :slight_smile: het is wel prima stof hoor maar de (aliexpress) setjes die ik heb gebruikt hadden best dikke stof, wat ik zelf wel fijn vind. En deze is wat dunner maar zal vast goed genoeg zijn, vooral als jullie het al gebruikt hebben!

2 likes

ah ja de Ali setjes hebben best wel een dikkere stof ja! Vond dat soms lastig om door heen te komen.

2 likes

@Clancy hoeveel draadjes gebruik jij bij je satin stitch? Het patroon zegt 3 maar dacht dat ik eerder 2 gebruikte. Heb allang niet meer vrij geborduurd, en jij kan het zo netjes!

nawhh, wat lief. dankjewel :pleading_face: ligt er aan! Als het hele kleine smalle stukjes zijn van nog geen cm dan doe ik 2. voor de rest doe ik eigenlijk vrijwel altijd 3! (Tenzij anders aangegeven in het patroon). Ga op je gevoel af! Als je gevoel zegt 2, dan 2 doen. Anders lekker drie pakken :smiley:

2 likes

Thanks! Ga het eerst met 3 proberen dan.

@Clancy sorry, nog een vraag. Ik heb nu voor het eerst dat plakspul van Amazon gebruikt, maar kom er wel echt moeilijk doorheen met m’n naald. Heb tulip naalden die volgens mij best goed moeten zijn maar moet best kracht zetten om het er doorheen te krijgen. Heb jij dat ook of zijn er nog betere naalden?

ik heb soms ook stukken waar dit wat stroever gaat inderdaad! ik gebruik naalden van DMC met scherpe punt.

Ik was vandaag bij zeeman want ik wil nu eindelijk eens gaan punchen maar weet niet wat voor garen daar geschikt voor zijn. Nu heb ik gewoon de Royal breigaren gekocht. Hopelijk wordt dat wat. Welke garen gebruiken de punchers hier?

En een setje houten haaknaalden gehaald! Heb nl wat filmpjes gekeken van de basissteken en het lijkt me wel leuk om eens te proberen. Is die Royal dan ook geschikt om mee te oefenen?

2 likes

afbeelding

Na maandenlang kruissteek nu weer eens vrij borduren en vind het weer helemaal leuk. Gratis patroon van DMC, op dat papier van amazon. Tussen de vlekken moet het opgevuld worden met long-short maar daar ben ik niet goed in, niet vaak gedaan ook.

6 likes

Leren haken met royal kan prima hoor! Weet niet wat je als eerste wil gaan maken maar dingen als sjaals en dekentjes enzo maak ik altijd met katoen want dat zweet een stuk minder. Maar lekker met iets goedkoops oefenen :ok_hand:t3:

2 likes

Weet niet of je al besteld hebt, maar ik vond zelf “losse” sokkennaalden makkelijker werken dan rondbreinaalden, maar smaken verschillen! Je hebt ook hele kleine rondbreinaaldjes speciaal voor sokken, die zag ik vroeger wel eens bij mijn Stitch&Bitch maar heb ik zelf nooit gebruikt.

Qua maat: ligt een beetje aan hoe strak je breit. 2,5mm is volgens mij niet ongebruikelijk, ik vind zelf 2,25mm fijner. Eigenlijk is dat een beetje uitproberen.

Een bol van 100 gram sokkengaren is genoeg voor een paar sokken voor volwassenen. Verder heb je in principe alleen een schaar en een stopnaald nodig maar die heb je vast al :blush:

Ik had groot deel (denk 8 toeren/rijen, patroon deel 3 gewoon en deel van 2 ook) van haak kleed weer moeten uithalen, met mijn overprikkelde hoofd was ik constant rijen aan het toevoegen aan beide uiteinden en dat ziet er niet uit en word geen kleed zeg maar… Nu weer op de goede weg en elke keer bij laatste paar steken heel goed opletten dat ik niet een rij extra maak :sweat_smile:
Zo leer ik wel elke steek goed zeg maar haha.

@Croky ik vind de filmpjes (en patronen) van It’s all in a nutshell crocket (ze heeft namelijk ook speciaal voor linkshandige mensen filmpjes) echt heel fijn en duidelijk, ze heeft ook een speciaal kleed (TLC blanket) voor beginners (die ben ik nu aan het maken), dan leer je alle (basis)steken en patronen lezen en dan kan je daarna heel veel!

En ik heb hier op Texel paar bolletjes echte Texelse schaapswol (Texels blauw is de kleur) meegenomen (staat zelf op van welke kant van eiland/boerderij het komt, zo tof!) Daar wil ik sokken mee gaan breien.

2 likes