Omatopic (Deel 1)

Wat handig, ik ben zelf ook links! Maar ik dacht ik leer het wel gewoon rechtshandig aan… maar ik denk dat de haaknaald links houden wel fijner gaat zijn. Ik ga die site volgen, bedankt!

1 like

Ah dankje! Inmiddels besteld. Heb rondbreinaald gekocht. En 2.5 mm. Heb gister al een opzetje gedaan maar denk dat ik te strak gebreit heb :grimacing: al heb ik ook geen ervaring, haha.

3 likes

Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat :grinning: Ik hou ook niet van long- short, iemand nog tips? Ziet er soms zo gek uit…

ik heb van al het garen dat ik heb (veeeel te veel op MP rondgehangen, klotecorona) 1x op een bobbin gewikkeld. Nu heb ik 2 dozen met alleen DMC kleuren en dik 4 dozen wat niet DMC is maar van andere merken :no_mouth:. Heb ook alles op kleur geordend en ik word er echt heeeeel erg vrolijk van hahaha.

En nu ga ik stofzuigen en dan beginnen met mijn Dolly borduurwerkje! Mis alleen een kleurtje, maar dat kan ik komende week bij de lokale hobbywinkel afhalen.

@jahoor Je hebt ook nog de brick. al vind ik die gewoon op long/short lijken.

IMG_20210327_105538

Principe wat ik altijd doe met een brick is heel strak/dicht op elkaar. Maak eerst 1 rij af, voordat ik aan de volgende rij begin. Ben ik begonnen met een lange, word de volgende rij een korte.

Als ik met Short/long bezig ben, dan doe ik een heel stuk horizontaal en dan verticaal in de lengte vooruit; Long, Short, Long, Short, LongShort. Dan de tweede regel Short, long, short long, short, long. Anders raak ik echt COMPLEET in de war en weet ik niet meer wat wat was.

Als ik die tijgert zo zie dan zou ik de brick pakken en dan scheef er in werken.

IMG_20210327_110441

5 likes

20210327_122206

Ben klaar met dit werkje!

Was leuk om aan te werken, maar niet mn favo shop.

18 likes

Super tof geworden!!

Ik heb heel even een ander werkje opgepakt want ik had echt geen trek in de badkamer. Wil ook geen hangover weer krijgen. Maar goed, Sarah K die gebruikt vaak dat Coton Perle. En voor 1 patroon had ze size 12. En ik begrijp nu waarom ze dit verkiest boven 1 of 2 draad zwart van normaal 310 zwart. Het is voor gevoel net iets steviger en stabieler dan twee van die draadjes (of 1) bij elkaar

4 likes

Bedankt voor de tips! Ik vind brick wel een leuke steek maar niet voor deze Panther denk ik. Dus ga gewoon long/short proberen en het hoeft niet perfect te worden, het is een oefenwerkje.

1 like

Ooh leuk!
Ik ga zo aan de slag met een patroon van MatryoskaDollShop van Etsy!

Echt 1 van mijn favo shops.

1 like

Mijn borduurdozen opnieuw aan het inrichten. Ik wind nu alles op plastic bobbins. Die kartonnen vind ik niks.
Heb ook nog twee zakjes met garen op eigen gemaakte kartonnetjes.
Weet nu al dat ik te weinig dozen en bobbins heb. Maar weer nieuwe bestellen.afbeelding

13 likes

ooo heeeerlijk die kleurtjes! <3

1 like

Ok ik ga zo ook even een foto maken hahaha.
En ik was met Dolly begonnen maar m’n doek te smal geknipt? Hoewel 4 cm breder ofzo dan het patroon?!

1 like

IMG_20210327_164701

Ik kom dit stiekem hier alleen even dumpen omdat ik m’n nieuwe naald magneet wil showen. Duur aan verzending, maar het was ook echt binnen twee dagen binnen. Terwijl post vanuit UK vet lang zou duren!? Misschien geluk. Idk. But I love it! (Van sew botanical)

17 likes

afbeelding !
DMC

afbeelding
Van een Tsjechisch merk

afbeelding
Andere merken door elkaar

Verder ben ik helemaaaaal niet obsessief als ik met een nieuwe hobby begin. En heb nog een hele opbergbak met dubbel spul.

18 likes

O mg dit is geweldig :heart_eyes_cat: ik houd echt van al die kleurtjes. En ik vind het leuk dat ik niet meer de enige ben die zo obsessief door slaat met borduur spul :joy::joy::joy::joy:

1 like

Ooo wow, wat veel!!!

2 likes

Oeps ik heb net niet 4x3 borduurringen besteld bij xenos. Was 3+1 gratis.
En nog 3x4 gouden ringen en verf voor andere projecten…

2 likes

Heb ik gisteren ook gedaan nadat ali m’n bestelling had geupfucked

1 like

Omg wat een droom dit :heart_eyes: heerlijk al die kleuren gesorteerd

2 likes

Iemand stop me. Ik heb de illusie dat ik borduurpatronen kan maken. Red me van mn waanideeën.