Omatopic (Deel 1)

Greene! Mag ik vragen welke kleuren jij hebt gebruikt voor de kleding, water kannetje en de planten? :grin:

20210401_201002

Ben vandaag aan dit patroon begonnen van cupofneedles op Etsy! Heel fijn patroon.

12 likes

Ik ben geinfluenced door dit topic en heb besloten dat ik naast haken en breien ook moet kunnen borduren. Dus bij de zeeman voor 2 euro een borduursetje gekocht maar ik snap er echt niks van?

NB: ik ben zo’n ongeduldig type die nooit een handleiding/recept leest en gewoon zsm wil beginnen, maar zelfs na het lezen ben ik niet echt wijzer geworden :pleading_face:

1 like

Mooi vest! Ze gebruikt wel een aantal brei technieken zoals meerderen en short rows, maar dat is allemaal prima te doen met behulp van YouTube. Ik heb ook niet superveel brei-ervaring, maar ben nu voor t eerst een trui aan het maken met die technieken en dat gaat prima! Als je veel hebt gehaakt is dat merk ik wel een voordeel want dan heb je wat meer inzicht
En met zulke grote pennen is ie fijn snel af!

2 likes

Dankjewel! En jouw naam :relaxed:

Is het kruissteek of vrij borduren?
Het is niet erg ingewikkeld, wie weet kunnen we hier je helpen?

1 like

Het is een kruissteek met een kleurenpatroon maar met een losse afbeelding met heeeel veel gekleurde vakjes (en dus geen ‘kleurplaat’ idee zeg maar) en een rare uitleg over draden uit elkaar trekken waar het me helemaal van duizelt godverdmm en geen uitleg over kleurwissels etc… moet misschien eens op YouTube kijken maar dat kan dan weer niet tegelijk met de tv aan :joy: (herkennen jullie dat probleem?)

2 likes

Denk dat met flink wat geduld het wel te doen is! Maar hou er rekening mee dat dit soort wol lastig uit te halen is, dus moeilijker om een stuk overnieuw te doen.

2 likes

Ik vond blijkbaar dat ik toe ben aan een uitdaging en heb deze vanochtend gekocht:

Vind hem zo mooi :heart_eyes::heart_eyes: maar wel echt lastig volgens mij. Ik volg een aantal Poolse ontwerpsters op Facebook, echt zo mooi wat zij maken!

1 like

Oh goeie. Waarom is dit lastiger uithalen?

Mohair is heel pluizig en klit/plakt daardoor aan de andere mohair draden en steken. Het grijpt als het ware vast eraan.
Het is wel heel mooi en licht, ik brei nu ook iets met 1 draad wol en 1 draad mohair. Dan krijgt je werkt zo’n mooie halo van pluis, vind ik prachtig

Oh zo! Oh shit nu ben ik bang haha. Eerst maar eens oefenen dan…

1 like

Elke draad bestaat uit 6 draadjes, voor een patroon heb je dan 1/2 draadjes nodig (afhankelijk van wat er op het patroon staat) en splits je de hoofd draad in aparte draadjes.
Bij kruisteek moet het ff klikken in je hoofd denk ik haha en dan is het heel makkelijk. Veel mensen beginnen in het midden van een patroon maar je kunt in principe beginnen waar je wil (ik vind in een hoek handiger). En dan een kleur pakken en zoveel mogelijk kruisjes van die kleur maken. Als je een andere kleur wil dan doe je met die kleur precies hetzelfde qua kruisjes.

Als je wil dan kan ik wel een kort en krachtig filmpje maken om je op weg te helpen! :smiley:

1 like

Wat lief! Ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten met youtube. Wie weet helpt het :relaxed:

1 like

Meestal is het zo dat een code van het patroon linkt aan een kleur. Bijvoorbeeld een vierkantje is blauw en een hartje rood enz. Heb je een foto van het patroon en het draad? Wil best kijken of ik eea kan uitleggen hoor.

1 like

Het is weer bijna weekend en ook nog eens lang weekend!
Hebben jullie nog borduur, haak, brei etc plannen :smiley: ? wat zijn jullie aan het maken?

1 like

Ik ben met m’n allerlaatste toer bezig van het ronde vloerkleed van studio hipenstip! Vanavond afmaken en dan…110 draadjes wegwerken :sob::sob::sob:
…ben aan het twijfelen of ik dat écht netjes ga doen of dat ik het kleed neerleg en toch nooit meer omdraai​:innocent::sunglasses:

1 like

Ik ga verder met Dolly! Heb ook dat papier gehad maar pfoe lukte in het begin niet erop te printen, printer pakte het niet. Uiteindelijk wel gelukt, was even bang dat ik voor 18 euro voor lul papier had gekocht haha

1 like

Ik ga verder met de Monstera van Junglembroidery! Was overigens begonnen met totaal 6 draadjes (streng van 3 en dan dubbel), maar ben nu toch maar weer overgestapt op 3 draadjes enkel. Duurt langer maar is wel mooier!

1 like

Ik ga verder met m’n corgi kruissteek! Heb vandaag weer een vakje gedaan en heb nu bijna een kant van z’n kop af

2 likes