Omatopic (Deel 1)

Ik ben verliefd :heart: Maar moet eerst iets afmaken voordat ik deze mag kopen. I must be strong.

7 likes

Ik ben deze week begonnen aan een chefron/wave babydekentje, daar ga ik mee verder! :blush: Wol is van zeeman (Royal), haaknaald 6 en obv dit filmpje: https://youtu.be/ogE6VumTH0E

21 likes

Wauw, wat een leuke kleuren en wat haak jij netjes!

1 like

Wauw, zo leuk deze!

Ik ben al honderd jaar bezig met een supergrote deken voor over de bank, deze, in een soort gedempte regenboogkleuren. Hij is inmiddels zo groot dat ik m al als deken gebruik tijdens het breien. Ik moet nog 2 kleuren (en een beetje). Daarnaast ben ik met een paar sokken bezig, en wil ik een patroon gaan zoeken voor iets voor een baby die eind april geboren wordt.

4 likes

Heel leuk die deken ook! Heb je een foto?

Dit is mijn chevrondeken, was mijn eerste grote project en na 10 (!) jaar en heel veel gebruik nog steeds mooi, en dat met wibra’wol’.

19 likes

Wauw deze is echt zo mooi! Hele goede kleurencombi ook. Is zo’n deken nou moeilijk om te maken, of is het vooral veel werk?

1 like

wooow ook al zo mooi!

Vind de kleuren combinatie van @Maya11 ook echt heel mooi

3 likes

Heeeeel makkelijk, echt allerbeginnerniveau. Dit is volgens mij: 12 lossen, dan 3 meerderen in 1 losse (dat maakt het puntje van de driehoek), dan 12 lossen en dan minderen in de losse (het deukje). Zoiets! @Maya11 weet het vast meteen omdat ze ermee bezig is. Het is echt een jaren 70 patroon en overal gratis te vinden. Ik vond het heerlijk want je hoeft niet te tellen omdat het figuurtje je laat weten waar je moet meerderen/minderen. Slechte serie op, of fijne podcast en gaan. Het is ook heel meditatief vind ik als je er niks bij kijkt/luistert, het helpt me echt ontspannen :slight_smile:

2 likes

Wat een complimenten allemaal, dank!! :grin::blush:

Ja klopt! Het ‘ritme’ wat ik voor die van mij gebruik (uit dat filmpje dus wat ik deelde) is een meervoud van 27 + altijd 5. Dus je begint met een lossen ketting van een x aantal keer 27, en dan doe je die 5 erbij (ongeacht je hoeveelheid 27’s). Dan is het: 2 vasten haken, 1 overslaan, 12 vasten haken, 3 vasten in 1 steek, 12 vasten haken, 2 steken overslaan en dan in de steek daarna, dus de derde, je eerste vaste van de volgende 12. Dat door tot je bij het eind komt, je hebt dan nog 3 steken ‘over’. De eerste van die 3 overslaan, dan 2 vasten haken, keer losse en bovenstaande opnieuw.

2 likes

Wat mooi @Maya11! Super netjes gehaakt ook.

Ik ben dit weekend bezig met een zomers topje breien, lekker gedachteloos makkelijk patroon Ravelry: Staple Linen Top pattern by Joji Locatelli

1 like

Wat een leuke deken en hij ziet er inderdaad nog heel mooi uit! Mijn deken is nu al aan het pluizen (ik gebrui Zeeman Julia). Maar goed, ik denk niet dat ik ‘m nog een keer over ga doen in ander garen :laughing:

Dit is ‘m, hierna is het donkerrood aan de beurt en dan het lichtroze. Was wel leuk om ‘m even zo over de (lelijke reserve-)bank te draperen, al zie je het hele stuk niet zo goed omdat dat op de naald zit.

8 likes

Ik ben de hobby kamer aan het verven dit weekend, telt dat ook? :rofl:
Al het voorwerk is bijna klaar, al 2x naar de stort geweest, straks beginnen met afplakken en verven.

8 likes

Heel leuk!

1 like

Gezellig zo🥰

20 likes

Wat een verwarrende titel haha! Kwam hier om te zeggen dat ik vandaag gezellig met m’n oma in de rolstoel in het zonnetje heb gewandeld. Ze was helemaal blij & zo leuk om te zien dat zij van de kleine dingen zo gelukkig wordt :heart:

32 likes

Wat een leuke dekens allemaal! Ik ben zelf ook ooit begonnen met het haken van een deken, maar helaas toen niet afgemaakt en weggedaan toen ik verhuisde naar het buitenland. Wie weet ooit nog…

Vandaag bij de kringloopwinkel een doos met borduurgaren gevonden! Alles genummerd en heb het even met de garen die ik zelf al had gecheckt en ben redelijk zeker dat het DMC is. Voor 3,50. Heel blij mee! Maar nu moet ik wel echt gaan borduren :see_no_evil:

20 likes

Wauw wat een goeie vangst! Die roze- en groentinten ook, nice.

1 like

Deze is gaaf! Dat raster, kun je dat wegwassen als je klaar bent?

1 like

Rommeltje? Ik dacht juist ooh wat netjes. Jullie willen echt niet de achterkant van mijn borduurwerkjes zien :sweat_smile:

4 likes

Weer eens aan de haak ipv aan de brei! Met restjes sokkenwol

18 likes