Omatopic (Deel 1)

Ah top bedankt ovor je snelle reactie! Vaak bij wit wit heb ik het idee dat ik het storend vind in mijn oog. weet jij toevallig of dat ook zo is met kruis stof? dat het echt super duper wit is laat maar zeggen?

Is wel witwit vind ik. Maar ligt er aan wat je wil borduren. Ik heb voor m’n poezenwerk wel echt wit gepakt! Want anders vind ik het niet zo mooi want er zit in Dolly ook veel gebroken wittig etc., maar hangt erg van je patroon af.

1 like

ah ja! er zit ook wit wit in. dus dan ga ik voor wit!

Hoo ik lieg hahaha heb even gecheckt maar ik heb ivoor :grimacing:

Gerrie d’r kaartje is wit zoals je weet haha

1 like

@Clancy Ik heb ‘t btw gekocht bij de breibrink. Heel fijn en heel snel, best wat keuze in kruissteekstoffen en gewoon borduurspul!

1 like

Heb je wellicht een linkje van jouw stof :slight_smile: ?

Zekers

Jobelan ivoor 5,5-140 - de Breibrink Kun je dus ook per strekkende meter krijgen. Die van irisborduurt is echt klein, heb die in het zwart besteld.

1 like

Thanks! Vriendin van mij die vaker kruissteek doet, die raadde de iets duurdere aan van iris. Ga die gewoon proberen voor een eerste keer. Sla ik die van jou even op voor wellicht een volgende keer. Vind het gewoon spannend :scream:

1 like

Kruisteek doe ik altijd, is niet veel moeilijker dan vrij borduren!

1 like

@Clancy inderdaad niet moeilijker, maar je moet we, echt goed opletten en tellen! als je geen voorbedrukte stof hebt. En dat kan wel hatelijk zijn hahaha

2 likes

Gelukkig is tellen iets wat ik totaal niet goed kan :slight_smile:
(geen sarcasme)

maar als ik het patroon zo zie dan tel je vijf vakjes,zet je een lijn dan nog vijf zet je een lijn, dan heb je een 10 totaal lijn.

Ik zet geen lijnen, ik begin gewoon in het midden. Dat gaat eerst een paar keer mis en dan vloek ik hard en uiteindelijk komt het goed :hugs:

2 likes

living on the edge :open_mouth:

1 like

Ik begin ook vanuit het midden, vind ik het fijnst (ook dat je genoeg stof overhoud op die manier), ik zet alleen daar (na stof vouwen) wel een kruis met afwasbare inkt omdat er vaak al vouwlijnen in de stof zitten door het vervoer etc dat vind ik het verwarrendst. (welk vouw is de mijne en welke moet ik negeren).

1 like

Z’n hoofd bijna af! Nu het lijfje nog

29 likes

Ik doe ook met raster hoor. Ik had 1 hoek van mijn grote werk waar het raster niet af is, en het is toch wel vervelend dat je makkelijk kan checken of je niet nét 1 kruisje teveel naar rechts zit. Als je daar pas heel laat achter komt is het zo veel gedoe om erachter te komen waar je de fout in bent gegaan

—————

Ik heb bedacht dat ik zelf een (vrij borduren) patroon ga maken van een oude poster die ik op etsy heb gekocht als pdf. Leuk project maar weet nog niet helemaal hoe ik het ga aanpakken, het is een best donkere poster qua achtergrond dus qua details lastig om over te trekken op de stof… iemand tips?

1 like

@Clancy Ik vind het zelf makkelijker, haha

Ik heb zelf kaaslinnen (denk ik), maar volgens een bordurende vriendin is Jobelan ook erg fijn.
Tellen kan ik trouwens ook niet en elk borduurwerkje van me heeft dus fouten.

Ik begin aan de zijkant links onderin trouwens.

1 like

oee love it. we hebben ook een apart puzzel topic!

1 like

ik hoor dat de een weer in het midden begint en de ander weer onderin.
Vind het lastig. Mar goed, even afwachten tot iris mijn bestelling heeft verstuurd.
Heb nu in ieder geval cross pattern uitgeprint en aan elkaar geplakt.
even kijken als de stof binnen is wat handig is.

kijk iris filmpje over kruissteek!

1 like