Omatopic (Deel 1)

Ja nee ik wil na een dag werk wel resultaat zien eigenlijk. En gewoon al klaar zijn. Of onderdelen klaar hebben.

Tuinbroek af maar heb echt geen zin in in elkaar zetten. Ik vind dat zo stom :joy: en al die draadjes wegwerken. En ben begonnen met moslimpopje nummer 3. Al is nummer 2 nog niet af, er ligt nog een hoofd onder de bank :joy: en nr 2 moet hoofddoekje nog maar dat is lastig als ze niet in elkaar zit. Dus 3e hoofd is af en doe nu de armen en jurk want weet ook niet waar ik de bruin voor dr schoenen gelaten heb.

Ik ben trouwens echt zo’n fan van softfun. Vind het echt mooier dan katoen denk ik.

O, nee, dat hoeft voor mij niet, haha. Ben best ongeduldig, maar met borduren totaal niet.

Dolly is af!!! En m’n bestelling van Lovecrafts kwam. 12 dagen duurde het maar je kunt ‘m dus niet tracken. Hij verscheen vorige week al in m’n postNL app maar geen idee hoe dat was gegaan als het via een andere bezorgdienst was gelopen? Want ik kreeg dus verder nooit een mail en je kunt via de webshop zelf maar volgen tot de grens in de UK :grimacing: dus ik weet niet of ik nog heel snel iets zou bestellen. Maar dat is echt puur en alleen daarom!

24 likes

Kan iemand mij vertellen of ik hier er 1 heb laten vallen :thinking: dit is bij de eerste steek met rondbreien (had hem niet zo strak gedaan de laatste paar keer helaas, maar twijfel nu of er niet 1 is gevallen.

suuuuuuuuuuuuper chill. Die voet heb ik ook!

Gek, ik kon hem wel tot aan in NL volgen. maar zoals ik al zei ik had een DPD link!
En Dolly is zo mooi geworden!!

1 like

Op de site staat ook dat je international orders niet kunt tracken dus dan had je geluk denk ik!

En thanks, zo blij met Dolly :heart_eyes: nu de kat van mam nog maar even pauze haha

hmh miss doordat ze de eerst keer verkeerd gefrankeerd hadden dan. ben ik alvast voorbereid op een eventuele volgende bestelling hahaah. not sure of ik nog een keer ga bestellen.

oee laat je kat van mams hier ook zien <3 ?

Ik heb deze gevolgd en dan 2x het eerste voorpand ipv de bolletjes
https://www.creativaatelier.com/crochet-baby-kimono-pattern-tutorial/?lang=en

3 likes

Granny set up :tipping_hand_woman:

12 likes

Ik wil (door jullie) weer gaan borduren. Vroeger heel veel gedaan maar met de verhuizing alles weggegooid want ik had het al jaren niet aangeraakt (wel 5 dozen met garen, naalden en patronen). Ik vind nu deze set online. Wel een mega project. Zouden jullie dit doen? Ik heb dus al >10 jaar niet geborduurd maar ik weet zeker dat ik de draad (haha) weer snel kan oppakken.

Ohja, als je nog een leuke webshop kent waar ze een borduurpakket verkopen, het liefst met bloemen of katten, dan hoor ik het heeeeel graag!:relaxed:

Ennnn ik zie dat jullie hier borduurringen gebruiken. Vroeger hield ik de stof zelf een beetje strak en de rest liet ik over mijn arm vallen. Is het echt een must, zo’n borduurring?

1 like

Ik heb zelf altijd tantoe zweetklauwen dus ik vind het wel fijn! Sowieso ook omdat het strak staat.

Qua websites met pakketten kan ik je niet heel veel verder helpen. Ik kocht laatst ergens (maar UK webshop) een DMC pakket van een schilderij van Klimt. Die DMC pakketten die verkopen ze ongetwijfeld ook wel bij NL webshops en zijn, ga ik even van uit want nog niet geopend haha, van goede kwaliteit.

1 like

Ik had ook jaren niet meer geborduurd en wilde eerst een groot project oppakken, maar toch niet gedaan (emotionele waarde). Maar anders had ik het wel gedaan dat grote project.

En ik vind borduurringen heel fijn :smiley: Zou persoonlijk wel een wat duurdere kopen, die vind ik prettiger dan bijvoorbeeld die van Zeeman ofzo.

1 like

@Clancy zit er bij jou ook zo’n soort stoppertje onder die hoop stand?

Hierdoor wiebelt dat ding dus de hele tijd haha

ja, maar ik heb er plakkertjes onder gedaan zodat hij ook niet kan slippen. (Zat in zn doosje van de action)

3 likes

Goeie tip!!

1 like

Met kruissteek heb ik t nooit gedaan. Maar heb nooit zo’n groot project gedaan.

1 like

Persoonlijke voorkeur, ik werk nu aan groot project en vind borduurring fijner werken. Zo’n ring is niet zo duur, dus je kan het makkelijk testen.

1 like

Als je geen zin/tijd hebt om naar de action te gaan kan je ook van die meubeldopjes gebruiken, die heb je misschien sowieso wel in huis!

2 likes

Heb idd wel zo’n schijfjes voor onder stoelpoten! Want dit gewiebel is echt irritant haha. Echt een beetje onpraktisch vormgegeven :crazy_face:

@mikselke ja dat is dit ook haha. ik was net wakker dus wist niet hoe ik het moest omschrijven

2 likes