Omatopic (Deel 1)

Ik kreeg net een reclame op Instagram voor de craft-kleedjesmarkt van Studio Koekoek op 27 april. Ik ken hen verder niet maar misschien heeft iemand hier er iets aan :blush:

2 likes

Nieuwe dag, nieuw patroon!

11 likes

Wat voor pen gebruik jij? Je hebt van die mooie dunne lijntjes. Ik heb zo’n stift die vanzelf weggaat maar vind die vrij dik.

Ik gebruik carbonpapier, en dan trek ik over met pen.

Ik gebruik deze

Die heb ik ooit eens gehaald bij de lokale boekenhandel. Dit is niet afwasbaar, maar ik vind het fijn werken.

1 like

Ah oke, dankje!

Ik wil naar een winkel met softfun. Maar we hebben hier een miniwinkeltje en die heeft t wel maar niet alles en waarschijnlijk super duur. En dat terwijl t als stichting gerund wordt en met vrijwilligers dus waarom zo duur. Dus zal wel weer bestellen. Als corona over is (of als we van de zomer weer iets mogen) wil ik echt naar een leuke winkel. Iemand tips?

1 like

Mijn wip voor vandaag!

23 likes

Heel mooi!

Ik moet alleen nog 2 hoofddoekjes en in elkaar zetten :tada: en nog een hoofd vinden :joy:

1 like

Hoi allemaal! Ik wil graag beginnen aan een gratis patroon van DMC, maar ik mis nog één kleur borduurdraad. Op het patroon van DMC staat dit aangegeven met B7 (zie plaatje) en vervolgens in de tabel met nummer 12. Alleen als ik nummer 12 van DMC opzoek is dat een groene kleur, en niet een roodachtige…?? Hebben jullie enig idee hoe ik de goede kleur kan vinden?
Foto hieronder:

Samenvatting

Wellicht een foutje? Ik kom ook op een groen achtige kleur uit.
nummer 22 is wel een stuk roder

1 like

Hmja, dan is het misschien gewoon een foutje idd! Ik dacht, misschien is er iets voor de hand liggends, een geheim nummersysteem waarvan ik als beginneling niet weet :’) Dankjewel voor je reactie! Dan kan ik beter die 22 nemen.

Ik denk legit een foutje! Wat je ook kan doen is eventueel kijken naar een mooie rood wat je zelf mooi vind en evt al hebt

1 like

Bedankt voor het meedenken! Ik ben nog even door de bomen het bos aan het zoeken in borduurland haha.

1 like

Ik heb EINDELIJK een website gevonden met leuke borduurpakketten! Jaja, jullie heldin: Gerrie’s Naaiatelier. Ik vind de bloemen pakketten van Mejeka (?) prachtig en ik kan echt niet kiezen. Ik wil er wel 10! :joy::two_hearts: Ik laat jullie straks weten welke het geworden is.

Edit:

11 likes

Hij is af :partying_face: Zo blij mee!

44 likes

Wow moooooi!

1 like

Vandaag weer eens zitten borduren aan een kraam kado.

Onder tussen heerlijk serie zitten kijken! Wat doen jullie tijdens borduren of ander oma werk?
Tijdens breien kan ik niet een serie kijken dus dan luister ik vaak een podcast.

14 likes

(moest heel ver zoeken, dit topic is zo populair heel leuk al die berichten!)
Maar hoeveel draad gebruik jij? Ik las in het patroon 3 draden en dan nog dubbel. Maar ik gebruik nu 2 en dan vind ik het al lastig om al die details goed te krijgen.

Overigens vind ik het patroon vrij lastig te lezen. Het is heel uitgebreid maar ik mis een stapsgewijze opbouw van het werk. Er is wel die “sitch directions” maar die vind ik een beetje vaag. Van andere patronen ben ik gewend dat ze echt vlak voor vlak vertellen en laten zien welke stitch het is in welke richting, ook als alles satin stitch is. Ik vind het blijkbaar fijn als het allemaal voorgekauwd is haha. Maar ik blijf het een heel mooi patroon vinden.

Ik ben bang dat de borduurring de stof uitrekt ofzo. Hebben jullie daar last van? Wil het wel graag proberen!

Ja het is een advanced patroon dus dan beschrijft ze volgens mij minder. Het is dat ik nu al wat ervaring heb dus red me wel.
Kleding heb ik met 3 gedaan, kleed met 2. En dan niet dubbel gevouwen! Vind het te dik voor het oppervlak wat je hebt

Zo leuk al! Ik luister vaak een podcast of een filmpje op YouTube of twitch. Maar meer op de achtergrond zonder dat ik echt hoef te kijken naar het scherm anders ben ik kwijt waar ik gebleven ben :joy:

2 likes