Omatopic (Deel 1)

Leuk! Ik weet niet of je de tentakels op gaat vullen, maar zo ja dan is het het handigst om dat tussendoor af en toe even te doen. Omdat ze zo dun worden is het erg lastig dit te doen als ze al klaar zijn.

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

2 likes

Borduren gaat laatste tijd weer fijn, in begin had ik zoveel weerstand met de kleur wisselen zo vaak (als in, dan stopte ik maar als ik moest wisselen) maar zit nu iets meer systeem in en kan ik weer wat uren achter elkaar door.

En bezig met een haakproject afronden, wil er echt vanaf want het is acryl-garen en vind dat zo onprettig voelen in mijn handen steeds maar vind het ook zonde weg te doen (ben nu denk op 65% van het totaal) want het patroon op zich is niet lastig.

En begin bijna aan de hiel van de sok, breien vind ik echt zo leuk!
(die loopt nu trager want wil van dat haakproject af zodat ik nooit meer met acryl hoef te werken; zo stom dat ik die kocht, verdraag dat materiaal slecht en dat wist ik voor ik het kocht al maar ja en dat ik meer overzicht heb in mijn werk-projecten)

Waar zijn jullie mee bezig? Hebben jullie ook meer projecten tegelijk?

5 likes

Ik heb bijna altijd wel meerdere projecten lopen. Heb nu net een konijn af, 2 popjes moeten nog een hoofddoek en heb nog een poging tot eigen project liggen :joy:

1 like

Ik doe nu alleen de poezel van van mam borduren. Trek het niet verschillende dingen tegelijk te fröbelen :no_mouth:

1 like

IMG_20210422_164920
Mijn 3 projecten :sweat_smile:, ik doe normaal maar echt 1 borduurwerk alleen dat konijn is dus een kraam kado. Verder heb ik nog een kerst kaart te borduren voor komend kerst maar begin ik na die konijn mee. En hopelijk vind ik weer kracht om met die bloemen verder te gaan :grimacing:

9 likes

Ik ben aan een golfjesdeken bezig met haken en dus wat aan het borduren.

De vorderingen totnutoe:
afbeelding

Wel erg gekreukt zo :sweat_smile:

8 likes

Wat een leuke projectjes weer!

20210424_173509

Dit is het projectje waar ik momenteel mee bezig ben!

19 likes

Woooow dikke score!!! Wil je je buit laten zien? :heart_eyes_cat:

@Andreya super mooi weer, je gaat echt als een speer :heart:

@Camper wow wat een beauty! Denk dat je hier wel even zoet mee bent indd! Geniet van je vrije tijd :heart:

1 like

Ahh dankjewel, ik zit er zo goed in de laatste tijd!

1 like

Zo mooi😍

1 like

Mijn eerste punch needle kussen is klaar. Er zitten wat schoonheidsfoutjes in maar mag niet mopperen. Dat gebeurde wel tijdens het maken hahah
afbeelding

46 likes

Werken jullie met 1 naald als je borduurt? Ik heb misschien wel een geniale tip voor jullie (misschien werken jullie allaaaaaang zo, maar ik ben aan mijn borduren tweede leven begonnen en al mijn foefjes komen weer terug). Ik borduur dus echt met 20 naalden, als ik een beetje floss van een bepaalde kleur over heb dan prik ik het in een papiertje en ik schrijf het kleurnummer erbij. Als ik in het patroon zie dat ik een x-aantal kruisjes met kleur 8 moet borduren, dan kijk ik op mijn papiertje of ik ergens 8 heb bewaard. Dan hoef je dus niet iedere keer je floss opnieuw in de naald te proppen en zorg je ervoor dat je zeker genoeg floss hebt. Life changing!!!

Ohja en ik prik overige naalden in het gekleurde deel van een schuurspons😂

5 likes

Wat een leuk effect geeft dat! Geweldige stoel ook.

1 like

Nee in principe niet, maar ik had wat moeite met de stof waar ik het op had gemaakt. Had het iets te klein geknipt en daardoor ging het heel erg rafelen en kreeg ik het halverwege niet meer strak gespannen en daardoor werd het punchen moeilijker en liet het af en toe los. En daardoor zie je dus wat foutjes en kreeg niet alles mooi. Maar het is eigenlijk helemaal niet moeilijk, wat beginner probleempjes zullen we zeggen.

Hij komt uit een magazine van Rico over punch needle. Heb al het wol etc het zelfde gekocht als wat in het tijdschrift staat, was toch nog best prijzig alles bij elkaar vond ik. In het tijdschrift zit ook het patroon en uitleg over welke naaldlengte je moet gebruiken.

Mijn volgende project wordt een knuffel konijntje, uit het zelfde tijdschrift

1 like

Heb je het patroon op papier of dergelijke? Anders zou ik zeggen; ander stukje stof pakken en opnieuw beginnen?

@Ficus wooow dat is echt next level :heart_eyes:

Ik vond mezelf al next level toen ik besloot een stuk karton te pakken, gaatjes in te drukken en de icoontjes/nummers er op te plakken. Aan de andere kant ben ik daar HEEL blij mee voor mijn cross stitch project.

IMG_20210425_091647

En nog even een update, ik ben gisteren begonnen aan de groene stukken. Ik was een beejte bang om hier aan te beginnen moet ik eerlijk toegeven. Bang dat het niet mooi zou worden. Uiteindelijk heb ik besloten om ook hier met twee draadjes te gaan werken. Vind drie toch net wat te dik voor de plek die je hebt. Wil vandaag gaan proberen om de monstera bladeren af te krijgen qua kleur. Lijkt mij niet een al te gek doel

IMG_20210425_091736

11 likes

Ach, niet zo streng zijn voor jezelf <3 daar zijn we hier voor toch? om elkaar te helpen?

Ik kreeg ook een gouden tip van een forumlid dat de Action nu ook Carbonpapier verkoopt, 20 vellen voor een euro. wellicht kan je die misschien scoren als de winkels weer normaal open zijn of je nog gaat met winkel afspraak. Dan is het simpelweg stof strak trekken, carbonpapier er op, je patroon papiertje en " overtrekken".

En inderdaad, 1 streng bestaat uit 6 draadjes. dus als jij met 1 draad doet heb je er nog 5 over. Weet niet of je een volledig draadje nodig hebt. Welk patroon had je ook alweer??

1 like

Ooo zitten hier Rico kleuren bij of dmc? Ben even benieuwd. Misschien handig om dan rekening mee te houden!

Dit is serieus handig voor bij mijn borduurwerk. Het is af en aanhechten en continu switchen van kleuren, dit zou wel tijd besparen en kan ik per bloem het klaar leggen :clap: dan ga ik misschien er ook eerder aan zitten :laughing:

5 likes

ik kan geen foto’s meer vergroten op het forum. (denk dat het misschien aan mijn thema ligt. even getest, lukt helemaal niet meer. misschien een van de aanpassingen geweest)

Denk het ook wel hoor, dit ziet er niet uit alsof je een hele klos garen zult gebruiken.

edit; anders ff googlen of je verschil ziet in DMC/Rico qua nummers. als je het nummertje googlet dan komt vaak het kleur plaatje wel naar voren