Omatopic (Deel 1)

IMG-20210423-WA0006
Langzaam aan beginnen de draden te wisselen naar zwart

16 likes

Ik maak een beer. Eigen idee. Wens me succes😂

16193568907508421970468082959778

13 likes

Ja dat lijkt mij dus helemaal niets, heb dat wel eens gezien op YouTube. Mijn kleuren zijn 15 verschillende kleuren rood (bij 1 bloem bijv) dat lijkt mij echt niet te doen, zou dan echt de weg kwijt raken.

1 like

Goede heupen IMG-20210425-WA0015

17 likes

Je kunt garen van anchor bestellen als je dat wilt maar anchor is net zoals dmc gewoon een garen verkoop bedrijf. Anchor is volgens mij nog iets duurder dan dmc. Ik heb de plant pot patroon gedaan van anchor met eigen invulling. (Een ander is z’n monstera)

1 like

afbeelding

Corgi is af!

30 likes

Wat een schatje!
Love die ring ook, waar is die van?

1 like

De sokken voor mijn dochter zijn klaar. Voor de eerste maal met 9 inch circulars ipv magic loop.

En nu een muts breien met garen dat ik over heb van mijn everyday cardigan.
Het garen en mijn breinaalden zijn anders dan wat het patroon vermeld (worsted, 4 mm en moet zijn bulky en 5 mm) dus misschien moet ik het later weer uittrekken. We gaan het zien.

afbeelding

afbeelding

14 likes

Leuk! En ik spot daar je nieuwe naaldjes!

Ja zeker :grinning:

1 like

Dank je!

Ja het proeflapje moet ook in de ronde gebreeën worden dus vandaar dat ik het patroon al volgt. Zit het goed, kan ik gewoon door breien :grinning:. En anders dan beschouw ik het maar als een oefening.

1 like

Hij is van alie. Is wel meer een ring om iets in op te hangen dan om in te borduren

Linkje

https://m.nl.aliexpress.com/item/4000480830179.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.60613a00oiHQcS&browser_id=bbe85fa80e5345999e3a775bd83b985a&aff_trace_key=ba52dc0892264cf697b255c4c20c5847-1606642937528-06778-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=57lzf275dhgcavru1790d4e962310bf3d0d822d4ce&gclid=&_

super schattig geworden :sob: :heart:

1 like

Stuur naar The Queen!:rofl:

Geen idee wat ik ga doen met de muts. Omtrek is sowieso te klein. En bij het meten van de ‘gauge’ is het misgelopen (veel steken laten vallen,…) dus heb alles uitgetrokken.

Raad gevraagd aan de ontwerpster en zij raadt aan om mijn garen dubbel te houden. Maar dan heb ik niet genoeg garen denk ik. En als ik meer steken opzet om zo de juiste maat te bekomen weet ik niet hoe ik de decrease aan het einde moet aanpassen.

Dus of ik zoek een patroon specifiek voor worsted garen of ik probeer zelf uit te vogelen hoeveel steken en hoe te verminderen. Maar of dat haalbaar is?

En een vraag: is de flax-light van tincanknits doenbaar voor een beginner?

Ik ben die nu aan het breien en vind het goed uitgelegd. Weet nog niet wat ik van het uiteindelijke resultaat vind. Vind het apart dat ik geen raglans hoef te breien tot ik bij de oksels ben (tot je de mouwen van het lijf moet scheiden of hoe dat in het nederlands heet)
20210426_155816

5 likes

Er staan bijna 5000 gratis muts patronen op ravelry voor worsted weight!

https://www.ravelry.com/patterns/search#weight=worsted&availability=free&pc=hat&craft=knitting&sort=best&view=large_mobile

1 like

achnee helemaal niet! Juist leuk om te zien :smiley: ! Ik geniet echt heel erg van andermans collectie. hoe groot of klein je stash nu is!

2 likes

Dank je!

Ik vind zoeken via ravelry niet zo overzichtelijk. Zal wel aan mij liggen hoor.
Zo ben ik ook aan mijn huidige patroon gekomen en dan bleek het garen toch niet correct te zijn…
Plus ik kan nog geen kabels breien en dan valt er al veel af.

Zal inderdaad best maar gewoon een nieuw patroon voor een muts kiezen en dit patroon bewaren voor een andere keer. Want het is echt wel een mooi patroon vind ik.