Omatopic (Deel 1)

Hij komt uit een magazine van Rico over punch needle. Heb al het wol etc het zelfde gekocht als wat in het tijdschrift staat, was toch nog best prijzig alles bij elkaar vond ik. In het tijdschrift zit ook het patroon en uitleg over welke naaldlengte je moet gebruiken.

Mijn volgende project wordt een knuffel konijntje, uit het zelfde tijdschrift

1 like

Heb je het patroon op papier of dergelijke? Anders zou ik zeggen; ander stukje stof pakken en opnieuw beginnen?

@Ficus wooow dat is echt next level :heart_eyes:

Ik vond mezelf al next level toen ik besloot een stuk karton te pakken, gaatjes in te drukken en de icoontjes/nummers er op te plakken. Aan de andere kant ben ik daar HEEL blij mee voor mijn cross stitch project.

IMG_20210425_091647

En nog even een update, ik ben gisteren begonnen aan de groene stukken. Ik was een beejte bang om hier aan te beginnen moet ik eerlijk toegeven. Bang dat het niet mooi zou worden. Uiteindelijk heb ik besloten om ook hier met twee draadjes te gaan werken. Vind drie toch net wat te dik voor de plek die je hebt. Wil vandaag gaan proberen om de monstera bladeren af te krijgen qua kleur. Lijkt mij niet een al te gek doel

IMG_20210425_091736

11 likes

Ach, niet zo streng zijn voor jezelf <3 daar zijn we hier voor toch? om elkaar te helpen?

Ik kreeg ook een gouden tip van een forumlid dat de Action nu ook Carbonpapier verkoopt, 20 vellen voor een euro. wellicht kan je die misschien scoren als de winkels weer normaal open zijn of je nog gaat met winkel afspraak. Dan is het simpelweg stof strak trekken, carbonpapier er op, je patroon papiertje en " overtrekken".

En inderdaad, 1 streng bestaat uit 6 draadjes. dus als jij met 1 draad doet heb je er nog 5 over. Weet niet of je een volledig draadje nodig hebt. Welk patroon had je ook alweer??

1 like

Ooo zitten hier Rico kleuren bij of dmc? Ben even benieuwd. Misschien handig om dan rekening mee te houden!

Dit is serieus handig voor bij mijn borduurwerk. Het is af en aanhechten en continu switchen van kleuren, dit zou wel tijd besparen en kan ik per bloem het klaar leggen :clap: dan ga ik misschien er ook eerder aan zitten :laughing:

5 likes

ik kan geen foto’s meer vergroten op het forum. (denk dat het misschien aan mijn thema ligt. even getest, lukt helemaal niet meer. misschien een van de aanpassingen geweest)

Denk het ook wel hoor, dit ziet er niet uit alsof je een hele klos garen zult gebruiken.

edit; anders ff googlen of je verschil ziet in DMC/Rico qua nummers. als je het nummertje googlet dan komt vaak het kleur plaatje wel naar voren

IMG-20210423-WA0006
Langzaam aan beginnen de draden te wisselen naar zwart

16 likes

Ik maak een beer. Eigen idee. Wens me succes😂

16193568907508421970468082959778

13 likes

Ja dat lijkt mij dus helemaal niets, heb dat wel eens gezien op YouTube. Mijn kleuren zijn 15 verschillende kleuren rood (bij 1 bloem bijv) dat lijkt mij echt niet te doen, zou dan echt de weg kwijt raken.

1 like

Goede heupen IMG-20210425-WA0015

17 likes

Je kunt garen van anchor bestellen als je dat wilt maar anchor is net zoals dmc gewoon een garen verkoop bedrijf. Anchor is volgens mij nog iets duurder dan dmc. Ik heb de plant pot patroon gedaan van anchor met eigen invulling. (Een ander is z’n monstera)

1 like

afbeelding

Corgi is af!

30 likes

Wat een schatje!
Love die ring ook, waar is die van?

1 like

De sokken voor mijn dochter zijn klaar. Voor de eerste maal met 9 inch circulars ipv magic loop.

En nu een muts breien met garen dat ik over heb van mijn everyday cardigan.
Het garen en mijn breinaalden zijn anders dan wat het patroon vermeld (worsted, 4 mm en moet zijn bulky en 5 mm) dus misschien moet ik het later weer uittrekken. We gaan het zien.

afbeelding

afbeelding

14 likes

Leuk! En ik spot daar je nieuwe naaldjes!

Ja zeker :grinning:

1 like

Dank je!

Ja het proeflapje moet ook in de ronde gebreeën worden dus vandaar dat ik het patroon al volgt. Zit het goed, kan ik gewoon door breien :grinning:. En anders dan beschouw ik het maar als een oefening.

1 like

Hij is van alie. Is wel meer een ring om iets in op te hangen dan om in te borduren

Linkje

https://m.nl.aliexpress.com/item/4000480830179.html?spm=a2g0n.productlist.0.0.60613a00oiHQcS&browser_id=bbe85fa80e5345999e3a775bd83b985a&aff_trace_key=ba52dc0892264cf697b255c4c20c5847-1606642937528-06778-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=57lzf275dhgcavru1790d4e962310bf3d0d822d4ce&gclid=&_

super schattig geworden :sob: :heart:

1 like

Stuur naar The Queen!:rofl: