Omatopic (Deel 1)

Geen idee wat ik ga doen met de muts. Omtrek is sowieso te klein. En bij het meten van de ‘gauge’ is het misgelopen (veel steken laten vallen,…) dus heb alles uitgetrokken.

Raad gevraagd aan de ontwerpster en zij raadt aan om mijn garen dubbel te houden. Maar dan heb ik niet genoeg garen denk ik. En als ik meer steken opzet om zo de juiste maat te bekomen weet ik niet hoe ik de decrease aan het einde moet aanpassen.

Dus of ik zoek een patroon specifiek voor worsted garen of ik probeer zelf uit te vogelen hoeveel steken en hoe te verminderen. Maar of dat haalbaar is?

En een vraag: is de flax-light van tincanknits doenbaar voor een beginner?

Ik ben die nu aan het breien en vind het goed uitgelegd. Weet nog niet wat ik van het uiteindelijke resultaat vind. Vind het apart dat ik geen raglans hoef te breien tot ik bij de oksels ben (tot je de mouwen van het lijf moet scheiden of hoe dat in het nederlands heet)
20210426_155816

5 likes

Er staan bijna 5000 gratis muts patronen op ravelry voor worsted weight!

https://www.ravelry.com/patterns/search#weight=worsted&availability=free&pc=hat&craft=knitting&sort=best&view=large_mobile

1 like

achnee helemaal niet! Juist leuk om te zien :smiley: ! Ik geniet echt heel erg van andermans collectie. hoe groot of klein je stash nu is!

2 likes

Dank je!

Ik vind zoeken via ravelry niet zo overzichtelijk. Zal wel aan mij liggen hoor.
Zo ben ik ook aan mijn huidige patroon gekomen en dan bleek het garen toch niet correct te zijn…
Plus ik kan nog geen kabels breien en dan valt er al veel af.

Zal inderdaad best maar gewoon een nieuw patroon voor een muts kiezen en dit patroon bewaren voor een andere keer. Want het is echt wel een mooi patroon vind ik.

Vreemd, staat er altijd wel gewoon bij toch!

Wacht nog altijd op jouw stash :grimacing:

4 likes

O shit!!! Ik had de foto’s wel gemaakt

IMG_20210416_101643

De normale bakken

IMG_20210416_101830

Bakken voor patronen. Bakken van wikkels die weer opgeruimd moeten worden en nog gewikkeld moet worden

24 likes

Zo leuk om te zien, echt een hele mooie collectie!

1 like

Zo mooi😍

1 like

Niiiiice :smirk:

2 likes

Ja geen idee hoe dat misgelopen is. Niet goed gekeken misschien (in al mijn enthousiasme :grinning:). Al had ik de garendikte (of hoe zeg je dit) volgens mij wel ingegeven.

Maar heb al een ander patroon gevonden. En ik maak het vorige patroon nog wel eens met een ander, dikker garen.

Ik heb laatst bij de kringloop een spijkerjack voor mijn dochter van 2 gekocht en heb dit vrij geborduurd op de rug :slight_smile:

IMG20210426212712

28 likes

IMG_20210426_195848311
Progress pic! Vind het erg leuk om alle nieuwe steken te leren. Die blaadjes van de grote bloemen zijn 3d en kun je omhoog zetten, superleuk :relaxed:

15 likes

oo super netjes ook!!! :heart_eyes: Vind het blauw/grijs/lila achtige knotjes ook een hele mooie kleur!

Hebben jullie op deze extra vrije dag nog oma plannen?
Ik ga denk ik weer verder met mijn Sarah K benning werkje.

2 likes

Wow, mooie collectie!

1 like

image

Gaat goed. Nog anderhalve week om ‘m af te maken XD. Ben wel zo klaar met die katten nu :rofl:

17 likes

Woooow jij gaat ZO HARD! En kijk Abby nou, zo schattig <3

1 like

Komt dit nog goed?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

16195166228214515757871354743383

1 like