Ik wil heel graag meeten! Maar ben niet de meest flexibele persoon door die 2 mini hooligans thuis
Jaa leuk! Ik stuur je een pb. Amersfoort is voor mij top! Wat zou jou beter uitkomen dan @Kauai?
Utrecht is wel een goed midden denk ik?
Ik stuur je een pb! (als ik kan uitvinden hoe dat moet haha)
Wel leuk als hier ook nog gepost wordt natuurlijk!!! Ik ben al de hele dag wolplein aan t afstruinen voor wol voor een trui. Ik wil eens iets niet op een 3 mm naald breien!
Haha ja dacht net ook al aan hoe stil t hier is nu. Ben ook benieuwd of je al wat gevonden hebt!
Ik heb besloten dat ik een muts wil haken. Afgelopen zomer zo’n knuffeltje gehaakt (ik had tijd over), maar verder geen ervaring. Zal dus gewoon een lekker simpele muts worden. Maar, heb ik aan 1 bol wol voldoende? En hoe dik moet de wol zijn voor een leuke muts? Een patroon heb ik ook nog niet.
Als je een knuffel kan haken moet een muts ook lukken! Vaak heb je aan 1 bol wel voldoende en hoe dik de wol moet zijn hangt volledig af van wat voor muts je wil maken. Ik zou als ik jou was gewoon op pinterest zoeken naar een patroon en beginnen!
Wat ik veel gemaakt heb zijn inderdaad mutsen zoals @belle ook noemt, voordeel is dat je lekker snel klaar bent want dikke naald en dat je heel veel kan combineren met kleuren en dubbele draden!
Nee maar misschien dat ik morgen wel weet dat ik wil
Ik heb laatst deze gehaakt, had genoeg aan 1 bol Julia wol van de zeeman, en ik had ook daar zo’n pompom-maker gekocht voor een euro.
Ik vond deze muts prima te doen, geen moeilijke nieuwe steken, weinig afwisseling dus weinig opletten.
Ik was gisteren op KreaDoe en daar heb ik me een rondbreinaald van 20 cm aan laten smeren en het Soxxbook om sokken te leren breien. Ze zei dat continentaal breien het handigst was voor mij omdat ik beter kan haken dan breien. Maar ik zoek me suf naar hoe ik dat dan aan moet pakken maar kan niets vinden
Geen patroon, niet hoe ik moet breien, niet hoe ik steken op moet zetten of uberhaupt moet beginnen. Van teen naar hiel lijkt me het beste, maar ik snap er niets van. Iemand die weet hoe dit werkt en het in jip en janneke taal uit kan leggen?
Heb je het patroon van new leaf geprobeerd? Ze laat alles heel duidelijk zien in een video. De teen moet alleen wel op een langere naald of dpns
Erg mooi! zou er persoonlijk niks aanmaken en vind hem heel mooi en tijdloos zo. Ga je echt superlang plezier van hebben.
Hoe gaat het met jouw brei avonturen?
Een beetje langzaam op het moment. Ben nog steeds bezig met mijn sjaal. Hij is nu 2,5 bollen wol lang en ik begin het moeilijk te vinden om verder te breien omdat het deel dat al af is in de weg zit haha.
Zit wel serieus na te denken over de novice sweater van petitknits maar ben bang dat die toch misschien een beetje te moeilijk is.
Had grijze DROPS Lima besteld maar vind het niet zo mooi.
Je kunt ook een pakje maken van 6 (kleine) granny squares, patroontjes zijn vast wel te vinden als je op dobbelsteen zoekt.
Heel mooi! En een prachtige kleur ook.
Balen! Wat wilde je ermee gaan maken?