Ik ben ook benieuwd wat er niet lukt, misschien kunnen we je helpen?
Ik ga ook aan de haarband beginnen! Heel leuk initiatief
A. Hangt er continue een vogel in mijn haaknaald wat niet helpt😂
Nee, zonder grappen, zoals op de foto. Hier ben ik denk ik toch eigenwijs geweest om naar drie lossen gelijk in de volgende lossen van de vorige toer te steken maar je moet dus die overslaan en hem in het tweede stokje van de vorige toer te steken (toch?). Maar als ik hem wel in de tweede lossen van de vorige toer die doorsteek heb ik het idee dat ik dus telkens een steek kwijtraak op mijn toer en wordt het lapje steeds smaller. Of ik krijg een heel scheef lapje.
Een lekker onsamenhangend verhaal, hoop dat jullie er iets van begrijpen. Ik maak het mijzelf denk ik gewoon veels te moeilijk want ik wil van alles weten waarom.
Ik heb heel veel filmpjes gekeken en in verschillende boeken gekeken. Misschien moet ik idd eens kijken voor zo een groepje bij mij in de buurt.
Je haakt 'm inderdaad te vroeg in. De 3 losse komen boven het stokje van de vorige toer, deze 3 losse moet je zien als stokje.
Superleuk deze! Dankje!
@Zomerjas leuke vogel!
Tip voor als je echt strakke randen wilt: geen 3 keerlossen haken maar slechts 1, keren, en dan direct een stokje (of half stokje, wat je patroon maar is) in de 1e steek. Nou ga je denken “dan wil niet” maar dat wil wel, werkt perfect!
Heb mn trui nog lang niet af en ik ben alweer aan het zoeken naar nieuwe trui patronen. En dat terwijl ik eigenlijk aan het werk moet zijn
Ik ga het eens uitproberen! Vooral met kleurwisseling zal het mooier uitkomen of niet?
Je randen worden gewoon veel strakker. Bij een kleurwissel hecht ik altijd af, dat wordt veel mooier.
Heel mooi!
Mooi! Welk patroon gebruik je voor kabels? Ik moet m dit weekend maken anders bevries ik volgende week
Gewoon beginnen! Ik brei niet, ik haak, en als je zou zien hoe mijn eerste granny 6 jaar geleden er uit zag dan zou je me echt uitlachen. Hoe meer je maakt, hoe beter je wordt!
Wat wordt dat nieuwe project?
Gewoon beginnen en door het vaak te doen wordt je steeds beter. Ik haakte eerst alleen, paar keer geprobeert te breien en het lukte echt niet. Maar met wat doorzetten lukt het me nu wel!
@EllaFitzgerald het wordt een kindersokje maar het is gigantisch aan het mislukken. Lijkt nu een gebreide penis haha
Hahahaha dat vind ik nou ook altijd! Zon futloze penis hahaha
Kan me niet voorstellen dat er niks te krijgen is hoor, wolplein heeft ook zoooooooveel daar zit echt wel wat moois bij!! Ga anders gewoon naar hun vestigingen of een breiwinkel in de buurt?
Hahaha! Wel prachtige kleuren in elk geval! Hoe maak je de neus zo mooi rond? bij mij is het altijd een beetje een trapezevorm
Dit was een patroon waarbij de meerderingen niet alleen aan de zijkant zaten, maar meer verdeeld. Kan hem wel voor je opzoeken, het is wen gratis patroon op ravelry.
En @Mgg ziet er goed uit! Mooie kleur ook