Omatopic (Deel 1)

Ik heb bijna mijn sjaal af! Zal dit weekend foto’s posten, moet alleen nog een klein stukje breien en de eindjes erin stoppen. Hierna ga ik aan een denken beginnen.

Ik volg door dit topic PetitKnit op instagram en ze zei dat ze vrijdag korting gaat doen op haar patronen. Nu zit ik er dus aan te denken om na mijn deken misschien een trui te maken omdat het me leuk lijkt iets te maken wat ik aan kan doen. Nu keek ik dus op de website en ik snap er om eerlijk te zijn vrij weinig van, dus ik ben nu bang dat het veel te moeilijk wordt.

Dit is de link ervan.
Ik ben vooral in de war door wat er staat bij suggested yarn. Er staat zoveel informatie haha.

1 like

Maar wel duidelijk toch? Ze geven heel veel opties! Wel fijn opzich want vaak staat er maar 1 soort garen bij. Maar kunt ook gewoon zelf wat uitzoeken natuurlijk.

Met dat waar 1 2 of 3 strands of yarn staat, zijn dat verschillende opties of heb je dat allemaal nodig?

Het begint met een suggestie voor iets waarbij je drie draadjes tegelijk gebruikt, dan een optie voor twee draadjes en eindigt met een optie voor één draad! Je kunt dus zelf kiezen of je gewoon met één draad de trui wil breien of met meerdere.

1 like

@Rosemary thanks voor de reminder dat er korting is morgen bij petiteknit!
Maar je kan dus kiezen uit die opties!
De novice wordt op 6mm naalden gebreid, en als je met 1 strand breit dan heb je dus bijv voor een maat S ongv 300gr wol nodig die past bij de naalden.
En als je met 2 wil breien suggereert ze een combi van een wol die je op 4.5mm breit en 1 van 2 mm.
Op die manier kun je dus kiezen waar je zelf voor wil gaan!

1 like

Hoofdband 2!

22 likes

Mijn sjaal en allereerste brei werk is af! Het heeft een paar maanden gekost en het is verre van perfect maar ik ben er erg blij mee. En net optijd voor de winter!

20 likes

Yesss!! Goed gedaan!!

1 like

Ik breek hier ff in en kan geen van alle dingen die jullie wel kunnen met haak- en brei naalden.

Maarrrrr… ik zag patronen van mega schattige kerstballen langskomen en dacht misschien vind iemand hier dat wel heel leuk om te maken!

7 likes

Haha, mijn moeder had me die ook al doorgestuurd. Ze zijn zo schattig! Ik denk dat ik er een ga maken voor mijn schoonmoeder.

Dankzij @Bertha ben ik weer helemaal lekker bezig met deze sok. Ik had een foutje gemaakt en wist niet hoe ik het kon herstellen dus liet ik t maar liggen. Nu kan ik weer verder!

11 likes

Ik ben bezig met het leren, pf wat een klus! Net nieuwe wol gekocht en straks weer dapper verder proberen!:muscle:t2:

Edit: is dit één bol garen of is de teen een ander (oranje) garen? Het ziet er zo tof uit :star_struck:

1 like

De teen is inderdaad oranje garen en de rest verkleurd vanzelf. De hak maak ik ook oranje.

2 likes

Vraag over de sok:

Ik doe het volgens deze filmpjes (https://m.youtube.com/watch?v=p1r67zvErPk) maar vind het moeilijk om goed te meerderen in de laatste steek, is het problematisch als ik het consequent in de eerste en een-na-laatste doe? Misschien een hele domme vraag met alle pro’s hier… :zipper_mouth_face:

Zijn er dames met een profiel op Ravelry?

Mss daar vrienden worden en een groepje maken. Kan er makkelijk naar patronen en zo worden gelinkt.

Een merino overgooier topje gemaakt nav vintage plaatjes op pinterest.

En ik heb 1 sok af! Nog 1 te gaan haha
(Ben met te veel projecten tegelijkertijd bezig. Vestje voor R, vest voor mezelf, sokjes voor R, vestje voor L)

9 likes

Wat doe ik fout :sob: het begin gaat telkens goed en het midden is mooi, gelijk gebreid, maar aan de zijkanten wordt het hoe meer toeren, hoe rommeliger.

Wanneer je wisselt tussen de naalden steeds even strak aantrekken na de 1e en 2e steek. Over 1 of 2 rijen wordt het gebreide opeens een ‘flupje’ wat je plat kunt duwen en brei je echt plat iv zo’n rechthoekje tussen de naalden zoals nu. Bij mij leek het eerst ook nergens op hoor, kwam nq wat meer rijen vanzelf goed

1 like

Thanks, dan probeer ik vol te houden en te kijken hoe het zo er uit ziet! :grin:

1 like

Er is een ravelry groepje! @Bertha kan je toevoegen volgens mij!