Op Ravelry kun je gewoon lid worden zonder dat iemand dat goedkeurd oid. Stuur maar een pb voor de link.
Iedereen is beheerder in de app groep dus iedereen kan iemand toevoegen.
Op Ravelry kun je gewoon lid worden zonder dat iemand dat goedkeurd oid. Stuur maar een pb voor de link.
Iedereen is beheerder in de app groep dus iedereen kan iemand toevoegen.
Mag ik er ook bij?
Ja tuurlijk, ik krijg alleen een foutmelding als ik een privé bericht probeer te sturen
Nog één vraag, sorry; moet ik nu de draad om de ‘kabel van de rondbreinaald’ heen slaan om de eerste steek te breien? Of in de lucht in de eerste steek insteken?
Het lijkt me dat het te strak is als ik de draad mee brei, maar in de lucht wordt het zo los en rommelig ben ik bang
Weg -
Ik zit er al bij geloof ik! Volgens mij heb ik het gevonden maar thanks!
Ik snap je vraag niet helemaal. Heb net mijm 2e sok opgezet, dus kan met je mee kijken als dat fijn is.
@Bertha heeft me geholpen
Eén vraagje nog: ik vergeet heel dom soms welke de bovenste en welke de ondrste naald was… als ik afgeleid word terwijl ze er allebei inzitten. Mn gevoel zegt dat je de naald eruit moet schuiven waar je draad aan vast zit, klopt dat?
(Ook nog even hier… want wil niet bertha stalken )
Ja je zegt het goed!
Wat voor wol gebruik je trouwens? Vind m heel mooi!
Waarom heb ik opeens een andere steek… ik krijg geen v’tjes meer ik vind dit ook wel mooi, maar het klopt niet denk ik
Je breidt averechts nu lijkt het! Je bent ‘m misschien vergeten om te draaien, de andere kant zijn wel v’tjes denk ik?
Ja klopt… maar ik brei hetzelfde, hoe los ik dit op? Kan ik dit als randje gebruiken en recht verder breien? (Please zeg ja, ik wil ‘m niet weeeeer uithalen )
edit; En hoe krijg ik ‘m dan weer recht?
Je lijkt nu je breiwerk binnenstebuiten te houden.
Ik zou het denk ik wel weer uithalen want dit blijf je natuurlijk zien in het eindresultaat.
Ik denk dat je een toer begonnen bent aan de kant waar de draad uit komt (ipv zoals je in een eerdere post die naald er juist uit schuiven en aan de andere naald breien)! Als je het nog eens ‘fout’ doet brei je weer aan de goede kant, maar dat andere patroontje wat je nu ziet zul je dan wel blijven zien.
En hoe haal ik toeren uit? Of gewoon helemaal opnieuw beginnen? Vind ik al beetje zonde (amateur die ik ben heb ik hier al best lang over gedaan )
Edit: ik heb het uitgehaald en ben opnieuw begonnen. Probeer er nu beter op te letten dat ik steeds wél draai.
Eigenlijk voor elke keer dat ik het wegleg het breiwerk klaarmaken om gelijk weer verder te breien. Dus pen insteken, onderste eruit. Zodat ik altijd weet dat ik kan gaan breien. ‘t Is een systeem
Goed bezig!
Ik toeren uithalen is ofwel alles terug steken of op hoop van zegen de draad een heel stuk er uit halen en hopen dat je alle steken nog op kan pakken
Als je grotere breiwerken of heel ingewikkelde dingen maakt zou je een ‘lifeline’ mee kunnen breien, dit is een draadje dat door de steken zit zodat je mocht het mis gaan het tot daar uit kan halen en dan vanaf die draad de steken weer kan opnemen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat van je sok!
Ik ga opzoeken hoe zo’n lifeline moet en dat morgen gelijk doen. Ben blij met hoe het tot nu toe gaat dus dan kan ik dit iig behouden…
Nog een vraag (sorry voor het one-issue-sokken-stalken ):
Ik heb maat 41/42 en volgens mij een best platte/brede voorvoet. Volgens het filmpje moet ik op 64 steken uitkomen. Kan ik misschiem beter 70 of zoiets doen?
Nee zou ik niet doen. Ik had maat m genomen (60st) bij maat 39 en had achteraf ook 2 kunnen doen. Te groot en je sokken zakken steeds af
Oke thanks doe ik gewoon 64!
Zo fijn alle hulp hier, ik houd van mn FF oma’s!