Wat een mooie kleur!
2 projectjes af!
En een vraag: wat zou een goed boek zijn met veel verschillende breisteken er in? Er zijn er zo veel, hebben jullie aanraders?
Hey, ben nog niet veel verder. Veel andere bezigheden momenteel helaas. Nu een paar dagen bij mijn ouders en sok bij me dus hoop dat ik wat verder kom!
Snap het alleen niet zo goed want aan één kant zit de teen gewoon dicht, aan de andere (zijkant) zitten er gaatjes tussen de steken. En dat krijg ik niet opgelost. Hoe kan dat komen?
Kun je een foto plaatsen? En misschien dat sok-helden @Bertha en @Solsikke dan ook mee kunnen kijken
Oh wacht, ik vergeet de échte sokken helden designer te noemen maar ben haar gebruikersnaam hier vergeten, oeps.
Ik doe daar wel mijn best voor, maar blijkbaar lukt dat niet…
Hier wat foto’s:
Je ziet bij de ‘naad’ van de tenen dat er gaatjes ontstaan. Ik krijg het niet duidelijker op de foto. Maar ik krijg het ook niet verholpen. Ik heb nu zoiets van ‘ik brei gewoon door, dan weet ik iog hoe je een sok breit en misschien kan ik nog iets met een extra draadje achteraf doen ofzo. En anders is het gewoon een oefensok
Misschien doe je de meerderingen aan die kant niet goed? Het lijkt bijna alsof de gaatjes daar door komen.
Ja dat denk ik ook. Ik ga nu verder zonder meerderingen. Kijken of het dan goed gaat. En dan eerst maar gewoon doorbreien en kijken hoe het uberhaupt moet, een sok breien. En misschien kan ik het toch later oplossen met draadjes erdoor van dezelfde kleur? Dat voel je wel zitten natuurlijk. Maar ach, het is mijn eerste sok. Goede antiperfectionismecursus
Heel mooi! Enneh… Ik ben wel erg fan van de Breibijbel!
Ererondje voor alle hoofdbanden?? Ben benieuwd hoeveel er in totaal zijn gemaakt! Ik maakte er twee:
Mij is het niet meer gelukt elke keer ging ik de mist in en toen even weggelegd van frustratie.
Ik ben een paar dagen in Nederland en heb hier gelezen dat je bij de zeeman best goede wol kan krijgen. Dacht dat dat misschien goed was om te oefenen omdat het goedkoop is. Nu zag ik dat ze verschillende soorten hebben en vroeg me af of iemand aanraders heeft?
Ik zou t niet meer zo snel kopen maar ligt er wel aan waarvoor. Ik heb een patroon voor een soort tasje en dat kan prima van royal van zeeman (vind ik dan). Dat is goedkoop acryl garen maar dat blijft niet echt lang mooi allemaal. Stylecraft dk of scheepjes colourcrafter is dan mooier voor een dekentje bijvoorbeeld! Je steekt veel moeite in je projecten en dan is het toch jammer als t niet lang meegaat, zou er geen vest of iets van maken.
Ik heb mijn eerste sjaal vorige week gemaakt met Zeeman-wol. Deze:
Krijg van iedereen complimenten dat het zo zacht en warm is. Zit ook echt wol in en vond het voor de eerste keer echt prettig werken.
Ik vind Royal en Julia fijn garen.
Ben het wel eens met @Bertha
Voor eens uitproberen is dat garen allemaal prima, ik zou het niet snel voor een heel project gebruiken. De julia garen heb ik bijv een dekentje van gehaakt, maar die pluist wel heel snel. En dat is toch zonde!
De katoen lijkt me wel gewoon prima voor bijv diertjes haken oid
Bedankt voor de input allemaal! Ik heb aardig wat dingen gekocht bij zeeman zoals breinaalden (8 en 10cm), een rondbreinaald, kabel naalden etc. Was allemaal onder 1 euro en op andere plekken toch al snel een stuk duurder. Als beginner is dit allemaal leuk om het mee uit te proberen en kan uiteindelijk toch wel spullen van betere kwaliteit kopen als ik het allemaal meer onder de knie heb.
Nu zoek ik wat (gratis) patronen om dingen mee te proberen. Ik dacht hier wat te lezen over een website ravelry dus daar ga ik me nu aanmelden. Heb helemaal zin om er mee aan de slag te gaan.
Ik maak bijna alles met zeeman garen Ben momenteel een trui aan het breien met Julia, en al mijn gehaakte Royal tops en rokje zijn nog steeds heel netjes.
Ik denk dat het wisselt per partij.
Een vriendin heeft een shawl gehaakt met Julia garen, ergens in 2015 denk ik. Er waren toen allemaal prachtige zachte kleurtjes. Alleen het garen pluisde enorm. Elke keer als ze die shawl droeg liet ze pluisjes achter. Ook andere haaksters op FB klaagden daarover, dus liet ik het links liggen, hoe mooi de kleurtjes ook waren. Superonpraktisch om steeds de bank te moeten stofzuigen omdat er pluisjes op zitten van een dekentje.
Een halfjaar geleden ongeveer heb ik het opnieuw geprobeerd omdat er toen prachtig okergeel Julia-garen was, en dat pluist dus helemaal niet.
Mijn vriendin had de wikkel niet meer van haar Julia, dus we kunnen niet vergelijken of de samenstelling 100% gelijk is, maar er is blijkbaar wel iets veranderd. Na het wassen blijft de nieuwere Julia ook gewoon mooi.
Ook met Royal merk ik wat verschillen, de Royal die ik in 2014 gebruikte om mee te oefenen was aanmerkelijk minder goed dan wat er nu in de winkels ligt.
Ik heb een deken gehaakt met 4 verschillende kleuren Royal. De deken is al meermaals gewassen en niet slechter geworden.