Omatopic (Deel 1)

Wel een leuk idee om een kledingstuk er overheen te doen! Daar zijn ook wel genoeg patronen voor te vinden denk ik

Iemand die verstand heeft van garen bij baby’s? Ik heb ergens gelezen dat acryl niet geschikt zou zijn omdat het niet goed warmte en vocht afdrijft. Nu heb ik natuurlijk een dekentje gemaakt met wol dat deels bestaat uit acryl :roll_eyes:

Mooie niet kriebelende wol of katoen is natuurlijk beter (qua hoe het ademt) en mooier maar ook duurder. Dus maak die afweging zelf! Ik heb zelf ook vaker dekentjes van acryl gemaakt voor vriendinnen en ze gebruiken ze wel altijd graag hoor. Vooral voor in de kinderwagen!

1 like

Ik heb deze geborduurd voor een collega die bevallen is!

41 likes

Eigenlijk mocht ik niks kopen van mezelf maar toen liep ik per ongeluk sticks&cups binnen. Ga er een bralette van breien denk ik!

11 likes

Wie kan er goed Duits? Ik heb sokkenwol waarmee je 2 precies dezelfde sokken kan breien maar ik kan dus geen Duits… staat er iets anders dan: start bij het knalroze en stop als je nog een keer knalroze tegen komt?
Thanks!

Edit:je begint dan bij de gewenste kleur. Die knalroze kleur geeft de grens aan van je sok. Dus als je sok klaar is, dan zoek je de roze kleur weer op en dan begin je weer na de roze kleur weer verder met breien.

2 likes

Daar liep ik dus van de week ook binnen voor 1 klein bolletje wol… Ik kwam er met een stuk meer vandaan. :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: Het is zo’n fijne winkel: geen opdringerig personeel, maar als je een vraag hebt wordt je uitstekend geholpen. Toen ik binnenkwam (en ik vind het altijd spannend een winkel in te lopen waar geen andere klanten zijn) zei de verkoopster: kijk gerust rond en als je een vraag hebt hoor ik het wel! :smiling_face_with_three_hearts: Echt een hele fijne ervaring voor een introvert als ik ben :smiley:

Ja dat is wel het gevaar van die winkel haha. Vind het altijd wel duur daar, of ik pak altijd precies het verkeerde :sweat_smile:

Haha thanks! Was al vanaf de buitenkant begonnen en zie dat zij vanaf de binnenkant gaan, dus moet denk ik even overnieuw beginnen!

Ik werd hierheen gestuurd om m’n hangers te showen!

Vanmiddag was ik ook eindelijk aan een wall hanging begonnen maar ik heb helaas te dik touw en besefte me op dit punt dat ik het helemaal niet zou halen. Deze heb ik dus weer uitgehaald en nu zit ik met al die korte touwtjes pffff. Voortaan toch beter opletten welke dikte gebruikt wordt haha.

18 likes

Mooiii! Macrame is zo leuk en ontspannend om te doen!

Ja! Ik heb me de hele week overdag al zitten verheugen dat ik na werk weer kon gaan knopen hahaha. Echt zo leuk!

Leeeuk! Ik heb er laatst ook eentje gemaakt!

Ben nu bezig met een tweede van heel dik touw.

9 likes

Supermooi! Waar heb je die kralen vandaan? Ik heb een beetje gezocht in webshops maar er staat zelden bij hoe groot het gat is.

Action! En de hanger van pipoos

Oh daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben haha! Nice, ga ik daar even kijken.

1 like

Ik heb heel veel gekleurde kralen van de tiger! Daar heb ik deze leuke sleutelhanger mee gemaakt (heb er nog veel meer haha, ik improviseer altijd) :slight_smile:

2 likes

Nee je begint gewoon bovenaan en dan knoop je steeds verder naar beneden, op een gegeven moment ga je de koordjes met hun buren verbinden en dan krijg je zo’n soort mandje. De pot gaat er pas in als de onderkant dichtgeknoopt is. Ok superduidelijk dit haha.

Wat @vuilnisglitter zegt! Dat riet zat al aan de pot, kon ik dat maar haha