Het is 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 2. Dan kom je op 8 uit
Edit: sorry ik snap wat je bedoelt. Aantal klopt inderdaad niet
Het is 1 - 1 - 2 - 1 - 1 - 2. Dan kom je op 8 uit
Edit: sorry ik snap wat je bedoelt. Aantal klopt inderdaad niet
Ja, dat klopt! Maar als ik in de 2e toer 1-1-2-1-1-2 moet haken, in welke steken uit de 1e toer moeten de vetgedrukte haakjes komen?
Had ik anders 6 steken in de 1e toer moeten maken?
Ik heb nog eens goed gekeken. Het staat er fout. Je kunt inderdaad beter. 2-2-2-2 doen
Ben je al verder gekomen?
Nee, nog niet, lief dat je het vraagt! Ik was namelijk naar de volgende stap aan het kijken:
3e toer: 16 v (4 v, meerder 4 v, totaal 8 v) x 2
Want hoe ga ik de 3e toer doen met de steken die ik uit de 2e toer (8 v) heb gemaakt?
Ik haak even met je mee, misschien dat ik dan zie wat ze bedoelen.
Meestal haak je namelijk 6 - 12 - 24. En bij dit patroon dus 4 - 8 - 16
Lief hoe je meehelpt! En zo herkenbaar deze struggles @Guchi, wat mij in het begin heel erg hielp was om video’s te kijken op YouTube waarin sommige technieken worden uitgelegd. Ik merk nu ik dat eerst ook heb gedaan dat patronen veel makkelijker te lezen zijn. Overigens was ik ook begonnen met een patroon van Xenos en daar ben ik zo gauw mee gestopt omdat ik er helemaal niks van snapte!
Start met 4, dan haak je twee vasten in elke vaste (8). Daarna weer twee vasten in iedere vaste (16).
Vanaf toer 3 klopt het patroon weer!
Ik zag de pakketjes bij de Xenos en ik vond het echt schattig en het leek me ook leuk om zoiets te maken, niet wetende dat het best lastig is… Maar ik ben dus niet de enige die de instructies niet begrijpt…
@Zoeva: heel lief dat je met me meekijkt! Ik was in de veronderstelling dat je een volgende toer maakt met (alle) steken uit de vorige toer. Ik heb de instructies bekeken i.c.m. de tekening onderaan de pagina, maar het is voor mij écht niet te volgen.
Yay! Ziet er goed uit! Ik ga het vanavond weer proberen, want ben momenteel op werk. Ik denk dat het nu wel moet lukken, thanks a lot!
Ik snap ook niks van de diagram! Als ik die volg klopt het bij mij dus ook niet.
Succes en gewoon vragen als je ergens tegenaan haakt!
Ik denk dat ik snap wat ze bedoelen maar het staat heel raar opgeschreven. In toer 2 moet je over 2 vasten 2 steken meerderen (dus eigenlijk in beide steken meerderen), in toer 3 moet je over 4 vasten 4 meerderen etc. Waar je die steken meerdert is dus aan jou.
Nog nooit gezien dat ze het zo opschrijven
Leuke woordspeling, haha!
@paraplu: Bedankt voor het meedenken, maar hoe zou de 3e toer moeten volgens jou? Want als ik over 8 vaste 2 steken moet meerderen, kom ik uit op 16 vaste terwijl het er 20 moeten zijn
Je bedoelt toer 4 denk ik? Je hebt dan 16 vasten. Je moet ergens in de eerste 8 vasten 2 steken meerderen (dus 2x 2 vasten in 1vaste) =8+2=10. En dat doe je dan nog een keer.
Er had ook kunnen staan 2 keer(2v in 1v), 6v, 2 keer (2v in 1v), 6v bijvoorbeeld
Heel schattig!
Hi!
Wellicht dat de instructies helemaal niet kloppen of op een rare wijze zijn beschreven… maar ik heb eigenlijk nog niks geprobeerd, ik was gisteravond alleen maar druk bezig met het ontcijferen van de instructies. Ik ga vanavond @Zoeva’s tip eens proberen en dan ga ik kijken of ik vanuit daar verder kan!
Tijdje terug heb ik heel veel DMC borduurgaren opgekocht via marktplaats. Nu kom ik alleen twee stuk garen tegen van het merk Puppets Mouline. Nu vind ik wel een of andere site die er niet heel betrouwbaar uitziet, maar heeft een van jullie ooit van dit merk gehoord? Het ziet er qua kleur wel redelijk uit als DMC.
Thanks! Maar dat is raar toch, dat je zelf moet kijken in welke steek je moet meerderen? Ik dacht dat je exact de instructies moest volgen.
Bij de 4e toer staat dus: haak 20 v (8 v, meerder 2 v, totaal 10 v) x 2.
Mijn gedachte was 1-1-1-1-1-1-1-1-2-2 en dit dan nog een keer, maar dan kom ik uit om 24…
@Zoeva Het begin is er! Heb jouw advies gevolgd en heb een rondje, maar nu begrijp ik de 4e toer dus niet…