Omatopic (Deel 1)

Wat een leuk bedankje zeg, ga ik onthouden! Mooi gemaakt ook.

Ik kwam toevallig dit super leuke mandje tegen op Wolplein. Heeft iemand wel eens zoiets gemaakt? Ik denk dat ik het patroon ga aanschaffen!

MAND. oh weird flex but ok. Vond hem echt tof! Ook met die plant!

2 likes

Staan op pinterest ook veel patronen van gratis manden! :grin:

2 likes

Hier staan ook leuke tussen inderdaad! Ik vind het op zich niet erg om voor een patroon te betalen, deze is ook maar 4 euro, maar wel leuk om weer even verschillende soorten te bekijken :smile:

2 likes

Ja ik ben misschien een gierige Hollander hiermee hahaha. Maar voor garen geef ik dan wel in de hinderden euro’s uit per jaar :woman_shrugging:t2:

2 likes

Als je zoekt op macrame regenboog kom je t heel veel tegen. Terwijl er niks te macrame-en valt😂

Die mand is zeker leuk maar zou er ook geen patroon voor kopen. T is gewoon rond haken, waarschijnlijk een rij in de achterste lussen en dan t hele stuk omhoog weer. T handvat maak je door lossen te maken en de ronde erna de vasten daar omheen haken. Kan je ook nog zelf bepalen hoe groot.

2 likes

Vind dit zo leuk! Zag laatst een kitje bij de action waarbij ze dit kant en klaar verkochten. Op de kinderafdeling. Heb het meegenomen, moet het nog steeds maken

Oh ik zie t op de site ja! Had ik helemaal niet moeilijk ergens dik koord hoeven te bestellen.

Vind de jouwe echt vele malen mooier dan hoe die op de doos van de action staat!

Ja maar dit is echt een kleintje. Hopelijk wordt mn grote ook mooier dan die van de action.

1 like

mag ik vragen waar je dit touw laat maar zeggen koopt? als in, hoe het heet.

Ik heb t van hipgemaakt.nl en dan de extra dikke 20mm. En die ik hier heb gepost is met los getwijnd 5mm gemaakt.

1 like

Ik heb deze net afgemaakt!

Ik zag dit vorige week bij The Sorry Girls langskomen en ik vond t zo’n leuk idee, dat ik er ook een heb gemaakt. Denk dat ik er nog een tweede bij ga maken. :grin: Heb het canvas eerst geverfd en daarna geborduurd (patroon is van DMC).

11 likes

Jaaaa ik heb die aflevering ook gezien en heb echt zin om dat ook te maken. Vind die van jou ook super leuk geworden!

1 like

Wat een leuk idee! Teken je dan eerst t patroon erop?

Project van vandaag.

8 likes

Nee, ik heb het patroon eerst overgetekend op papier en daarna het papier op het canvas geplakt met schilderstape. Daarna heb ik gaatjes geprikt met een naald, zodat ze in het canvas komen. Zo kun je heel makkelijk het patroon borduren, omdat je de gaatjes al hebt. :slight_smile:

Voor meer info, zie deze video!

2 likes

Wie kan mij helpen?
bezig met een dekentje. Echter zitten er bij de start van een nieuwe toer gaten in die er niet in horen. Wat ik deed: einde van de toer, 3 keer lossen. Nieuwe toer beginnen, maar eerste steek overslaan. Nu bij de laatste toer wel 3 keer lossen, maar gelijk in eerste steek gestoken. Het gat lijkt daar mee opgelost. Maar dan voeg ik toch telkens een steek toe, of niet?

Ja dan voeg je wel een steek toe denk ik. Kun je ook gewoon tellen om te checken. En als je een beetje trekt aan je werk wordt t gaatje dan niet minder? Ik zou gewoon zo doorgaan volgens het patroon, vind het wel mooi icm het hartje. Maar anders kun je miss 2 keer lossen ipv 3 doen.

1 like

Ja het probleem is dat het dus niet in het patroon staat hoe je door gaat naar de volgende toer. 2 keer lossen is ook nog een idee!