Omatopic (Deel 1)

Als je die drie lossen ziet als keerlosse dan hangen ze ‘‘buiten’’ je werk en voeg je niet steeds een steek toe. Je gebruikt de losse dan alleen om op hoogte te komen en niet als eerste stokje.

Edit: dus als je niet steeds in je keerlosse weer een stokje gaat haken dan blijft het aantal stokjes gelijk.
Bij vasten gebruik je ook een keerlosse maar daar sla je ook geen steek over.

1 like

Zou wat anderen patronen bekijken dan, miss weet je dan beter wat je moet doen, ik ben niet zo’n briljante haker haha dus waar bemoei ik me eigenlijk mee :joy:

@still steek toevoegen ging volgens mij erover als ze niet de eerste steek overslaat aan begin vd toer

1 like

Ja maar je haakt al je stokjes in stokjes, en door keerlosse komen er niet ineens magisch stokjes bij haha. Dus als je die keerlossen gewoon keerlossen laat en gewoon gebruikt om op hoogte te komen, voor een mooi begin, en dus niet als eerste stokje, dan zou het aantal gelijk moeten blijven. :smiley:

Nee maar ik zag de keerlussen niet als oorzaak voor een extra steek, maar wel in een steek haken die je moet overslaan volgens t patroon. Als je dat elke keer doet dan krijg je er toch een bij? Maar als @Zomerjas t maar begrijpt haha ik ben net wakker ik zal wel onnozel zijn

1 like

Wat je bij je laatste toer hebt gedaan klopt! De drie losse zijn je keerlosse, dus je steekt je stokje in de laatste stokje van je vorige toer. Mooi patroon :heart:

1 like

Maar ik denk dat het patroon zegt dat je de eerste steek moet overslaan omdat de keerlossen daar het eerste stokje is. Als je de keerlossen meetelt als stokje en je slaat niet over, dan krijg je inderdaad steeds een steek erbij.

1 like

Ahhhhh :bulb:

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden, duidelijk! Ik heb altijd problemen hiermee. Er komt uiteindelijk nog een rand om het dekentje. Kan ik dan deze ‘mis’ steken wegwerken of moet ik alles uithalen en opnieuw beginnen wil ik het mooi krijgen?

1 like

Je bent nog aan het begin dus hoe zuur ook, ik zou opnieuw beginnen want het zou mij blijven storen. Met haken kan je dit niet meer mooi wegwerken denk ik. Je kunt nu wel proberen of je met naald en draad de steken naar elkaar toe kan trekken om het gat te dichten, als je dat aanstaat los je het zo op en kan je gewoon verder haken.

2 likes

Ja ik heb het uitgehaald, ga denk ik ook met een kleinere naald haken. Hoop ik op iets strakkere hartjes.

Succes! Het is echt een heel leuk patroon, heb hem opgeslagen om ook ooit te maken haha. :smiley:

1 like

Denk dat je beter 2 lossen kan haken ipv 3. Hierdoor heb je te veel ruimte en krijg je een gaatje. Met 2 ben je al op de hoogte van je stokjes.

Maar dan wel de keerlossen alleen zien om de hoogte in te komen en niet als echt stokje toch, zoals still eerder aangaf?

Iemand hier heel toevallig ervaring met The Fabled Thread? Verliefd op hun werk maar twijfel of ik het borduren ga oppakken… Ik kan breien en dat vind ik heel leuk, maar ik weet nog niet of borduren voor me weggelegd is en dan zijn deze best wel duur. Ze zijn wel echt fantastisch :heart_eyes:

2 likes

Heel veel keus daar, maar niets in dezelfde stijl die ik bedoel… Als iemand iets vergelijkbaar vindt houd ik me aanbevolen! Zoek echt specifiek deze hippe gucci-achtige stijl. Zo noem ik het zelf, haha. Misschien snapt niemand wat ik daarmee bedoel maar zoals Fabled Thread dus :smile:

1 like

Oh ik heb geen tips, maar deze zijn heel gaaf! Ik zit zo ook al maanden naar de droomdeken 2.0 van Wolplein te kijken, het is veel geld, maar wel heel mooi.
Misschien kun je via Google Image search iets vergelijkbaars vinden?

Ah leuk dat jij hem hebt gemaakt! Was je lang bezig met breien/haken? En welke kleur heb je gekozen? :smile:

Ah goeie tip, dankjewel! Ga ik straks even proberen.

Die droomdeken is prachtig inderdaad, ik zeg doen! Daar kun je echt heel lang plezier van hebben :heart:

1 like

Geen ervaring mee, maar hele mooie kits! Wel erg aan de prijs ja. Zo te zien zijn het veel dezelfde, niet moeilijke steken. De kit is ook compleet, behalve dan dat je nog een borduurring zou moeten aanschaffen.
Maar als je niet weet je of borduren leuk vindt, zou ik toch eerst een simpele kit (geen kruissteek) bestellen. Of je koopt een lapje stof, borduurring, naald en garen en probeer je zelf wat vrij te borduren. Denk dat je dan snel weet of je het iets voor je is.

2 likes

Weet niet of deze garen wat zijn, maar wellicht leuk voor iemand die wilt beginnen. als ik het goed zie krijg je kleurtjes dubbel. 50 stuks voor 7,50 euro.

https://www.amazon.nl/Borduurgaren-Vibeey-borduurwerk-Regenboog-Borduurwerk/dp/B088FHWKL4?pf_rd_r=KB7JDBNPAN2AJDMSQ3X2&pf_rd_p=5f3254bd-5443-41f1-ac1f-eef29a252ba9&pd_rd_r=8da7e269-9185-4d7f-9a94-fd6bd398e7cd&pd_rd_w=8tv6l&pd_rd_wg=eDtMR&ref_=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_d&th=1

Plus misschien dit ook nog wel, hoor van een aantal mensen die dit draad hebben dat de kleuren redelijk overeen komen met DMC en ook best prima is.