Omatopic (Deel 1)

Ik vond gisteren dit borduurpakket bij de kringloop! Het patroon zelf boeit me niet zoveel, maar er zaten ook 32 ongebruikte strengen DMC garen bij. En maar drie euro. :grin:

Ik ben ook weer aan t haken geslagen. En ik heb een vraag: als ik een steek maak, moet ik altijd m’n garen aantrekken om de steek netjes strak te krijgen. Is er een manier om dit niet te hoeven doen en dus sneller te kunnen haken?

10 likes

omgg jaloeeeeeeeeeers!!

Ik heb mijn draad altijd zo vast met mijn linkerhand. Dan staat hij altijd gespannen. Misschien niet de beste manier want na lang haken kan je wat kramp krijgen en een afdruk van de draad in je vinger haha, maar ik kan het niet meer anders.

1 like

Ja ik dacht al dat het aan de manier van vasthouden ligt! Ik haak nu ook met een soort macramé draad, dus dat is niet het meest soepele. Ik ga nog eens oefenen met een wat gladdere draad!

Succes!

Weet niet of ik het goed kan uitleggen maar wat mij heeft geholpen is het haakwerk niet met de hand die de haaknaald vast heeft aan te raken of daarmee steken strakker te trekken Geen idee of je dat überhaupt doet maar dat maakte het verschil voor mij. Succes!

1 like

@Clancy mag ik vragen wat jij betaalde voor dat borduurpakketje van Amazon met dat huis? Ik zie dat hij op Amazon goedkoper is dan op AliExpress, naar jij zei het omgekeerde geloof ik? :stuck_out_tongue:

1 like

Op Amazon betaalde ik 12,49 per stuk en op ali zag ik ze voor 7 euro nog wat!

US $8.99 50%OFF | 15x15 cm Bloem Winkel Plant Serie Europese borduren kit eenvoudige driedimensionale borduurwerk Lint kit borduren handwerken

Duurt het wel alleen wat langer denk ik.

Ben er tevens achter gekomen dat ik een kit van Tatasol (een Etsy verkoper) daar ben tegengekomen, dus die kits worden gejat gewoon :sweat_smile: (als ik het van een verkoper op Etsy weet koop ik het op Etsy natuurlijk)

1 like

Thanks! Ik had een andere verkoper gevonden, die was duurder. Heb hem besteld, ben benieuwd :blush:

1 like

nice! ik weet niet of je een borduurring hebt of niet, zie dat die bij Ali er dus niet bij zit. bij amazon (Echt net in de brievenbus) zit die wel.

Ahh oké goed om te weten! Ik heb er wel 1, zal er eens wat bijbestellen. Ben benieuwd of het patroon een beetje te volgen is hahaha

(ziet er naar uit dat je wel genoeg draad krijgt)

Dit kan denk ik nog wel eens een uitdaging zijn :joy:

3 likes

Dit is mijn projectje van de afgelopen tijd! Naast dat ik veel heb zitten borduren (ik zal binnenkort eens een foto plaatsen) heb ik deze amigurumi gehaakt. Heel snoezig!

20 likes

Ah wat schattig!

Hebben jullie wel eens een rammelaar gehaakt? Ik zag online een heleboel leuke patronen, maar ik heb dat nog nooit gemaakt. Is zoiets als deze foto lastig?

2 likes

Ja, ik ben daar een tijdje heel actief mee geweest. Ik heb allemaal van die rammelaars gemaakt die nu in een doos liggen (want ik heb helemaal geen kind :sweat_smile:) ik vind ze erg leuk om te doen! Heb er zelfs nog een paar patroontjes voor gemaakt (omdat er destijds weinig patronen te vinden waren). De patronen vind ik inderdaad ook niet super lastig om te haken. Een leuk weekend projectje.

2 likes

@Solsikke @Ingenious Dat klinkt positief! :smile: Dan kan ik in ieder geval weer een paar leuke kraamcadeautjes maken. Ik zag al dat wolplein een hele ‘‘afdeling’’ heeft voor amigurumi, dus daar kan ik mooi alle benodigdheden bestellen.

1 like

Super leuk! Ik werk zelf altijd met veiligheidsoogjes (want ik vind het resultaat erg mooi!), maar ik geef mijn knuffels/rammelaars nooit aan jonge kinderen. Ik weet niet of het helemaal klopt, maar het schijnt dat veiligheidsoogjes toch niet zo 100% veilig zijn als de naam suggereert. Dus wanneer je ze echt aan hele kleine kinderen/baby’s wil geven zijn veiligheidsoogjes misschien niet geschikt.

Thanks voor de tip! Ik zag zoiets ook al bij een patroon staan inderdaad. Daar geven ze aan dat je de oogjes er het beste op kan borduren. Ik wil ze echt voor een baby maken, dus dan laat ik de veiligheidsoogjes achterwege.

Heeft iemand hier wel eens een grote mandala gehaakt? Ben bezig met een voor de moeder van een vriendin van me. Wil graag weten of ik niet de enige ben die regelmatig een rondje (van ondertussen een uur werk) uit moet halen omdat er een fout in zit. Met amigurumi kan je nog wel eens smokkelen maar hiermee niet.

1 like