Omatopic (Deel 1)

Heel veel keus daar, maar niets in dezelfde stijl die ik bedoel… Als iemand iets vergelijkbaar vindt houd ik me aanbevolen! Zoek echt specifiek deze hippe gucci-achtige stijl. Zo noem ik het zelf, haha. Misschien snapt niemand wat ik daarmee bedoel maar zoals Fabled Thread dus :smile:

1 like

Oh ik heb geen tips, maar deze zijn heel gaaf! Ik zit zo ook al maanden naar de droomdeken 2.0 van Wolplein te kijken, het is veel geld, maar wel heel mooi.
Misschien kun je via Google Image search iets vergelijkbaars vinden?

Ah leuk dat jij hem hebt gemaakt! Was je lang bezig met breien/haken? En welke kleur heb je gekozen? :smile:

Ah goeie tip, dankjewel! Ga ik straks even proberen.

Die droomdeken is prachtig inderdaad, ik zeg doen! Daar kun je echt heel lang plezier van hebben :heart:

1 like

Geen ervaring mee, maar hele mooie kits! Wel erg aan de prijs ja. Zo te zien zijn het veel dezelfde, niet moeilijke steken. De kit is ook compleet, behalve dan dat je nog een borduurring zou moeten aanschaffen.
Maar als je niet weet je of borduren leuk vindt, zou ik toch eerst een simpele kit (geen kruissteek) bestellen. Of je koopt een lapje stof, borduurring, naald en garen en probeer je zelf wat vrij te borduren. Denk dat je dan snel weet of je het iets voor je is.

2 likes

Weet niet of deze garen wat zijn, maar wellicht leuk voor iemand die wilt beginnen. als ik het goed zie krijg je kleurtjes dubbel. 50 stuks voor 7,50 euro.

https://www.amazon.nl/Borduurgaren-Vibeey-borduurwerk-Regenboog-Borduurwerk/dp/B088FHWKL4?pf_rd_r=KB7JDBNPAN2AJDMSQ3X2&pf_rd_p=5f3254bd-5443-41f1-ac1f-eef29a252ba9&pd_rd_r=8da7e269-9185-4d7f-9a94-fd6bd398e7cd&pd_rd_w=8tv6l&pd_rd_wg=eDtMR&ref_=pd_gw_ci_mcx_mr_hp_d&th=1

Plus misschien dit ook nog wel, hoor van een aantal mensen die dit draad hebben dat de kleuren redelijk overeen komen met DMC en ook best prima is.

Ik vond gisteren dit borduurpakket bij de kringloop! Het patroon zelf boeit me niet zoveel, maar er zaten ook 32 ongebruikte strengen DMC garen bij. En maar drie euro. :grin:

Ik ben ook weer aan t haken geslagen. En ik heb een vraag: als ik een steek maak, moet ik altijd m’n garen aantrekken om de steek netjes strak te krijgen. Is er een manier om dit niet te hoeven doen en dus sneller te kunnen haken?

10 likes

omgg jaloeeeeeeeeeers!!

Ik heb mijn draad altijd zo vast met mijn linkerhand. Dan staat hij altijd gespannen. Misschien niet de beste manier want na lang haken kan je wat kramp krijgen en een afdruk van de draad in je vinger haha, maar ik kan het niet meer anders.

1 like

Ja ik dacht al dat het aan de manier van vasthouden ligt! Ik haak nu ook met een soort macramé draad, dus dat is niet het meest soepele. Ik ga nog eens oefenen met een wat gladdere draad!

Succes!

Weet niet of ik het goed kan uitleggen maar wat mij heeft geholpen is het haakwerk niet met de hand die de haaknaald vast heeft aan te raken of daarmee steken strakker te trekken Geen idee of je dat überhaupt doet maar dat maakte het verschil voor mij. Succes!

1 like

@Clancy mag ik vragen wat jij betaalde voor dat borduurpakketje van Amazon met dat huis? Ik zie dat hij op Amazon goedkoper is dan op AliExpress, naar jij zei het omgekeerde geloof ik? :stuck_out_tongue:

1 like

Op Amazon betaalde ik 12,49 per stuk en op ali zag ik ze voor 7 euro nog wat!

US $8.99 50%OFF | 15x15 cm Bloem Winkel Plant Serie Europese borduren kit eenvoudige driedimensionale borduurwerk Lint kit borduren handwerken

Duurt het wel alleen wat langer denk ik.

Ben er tevens achter gekomen dat ik een kit van Tatasol (een Etsy verkoper) daar ben tegengekomen, dus die kits worden gejat gewoon :sweat_smile: (als ik het van een verkoper op Etsy weet koop ik het op Etsy natuurlijk)

1 like

Thanks! Ik had een andere verkoper gevonden, die was duurder. Heb hem besteld, ben benieuwd :blush:

1 like

nice! ik weet niet of je een borduurring hebt of niet, zie dat die bij Ali er dus niet bij zit. bij amazon (Echt net in de brievenbus) zit die wel.

Ahh oké goed om te weten! Ik heb er wel 1, zal er eens wat bijbestellen. Ben benieuwd of het patroon een beetje te volgen is hahaha

(ziet er naar uit dat je wel genoeg draad krijgt)

Dit kan denk ik nog wel eens een uitdaging zijn :joy:

3 likes

Dit is mijn projectje van de afgelopen tijd! Naast dat ik veel heb zitten borduren (ik zal binnenkort eens een foto plaatsen) heb ik deze amigurumi gehaakt. Heel snoezig!

20 likes

Ah wat schattig!