Omatopic (Deel 1)

Hebben jullie wel eens een rammelaar gehaakt? Ik zag online een heleboel leuke patronen, maar ik heb dat nog nooit gemaakt. Is zoiets als deze foto lastig?

2 likes

Ja, ik ben daar een tijdje heel actief mee geweest. Ik heb allemaal van die rammelaars gemaakt die nu in een doos liggen (want ik heb helemaal geen kind :sweat_smile:) ik vind ze erg leuk om te doen! Heb er zelfs nog een paar patroontjes voor gemaakt (omdat er destijds weinig patronen te vinden waren). De patronen vind ik inderdaad ook niet super lastig om te haken. Een leuk weekend projectje.

2 likes

@Solsikke @Ingenious Dat klinkt positief! :smile: Dan kan ik in ieder geval weer een paar leuke kraamcadeautjes maken. Ik zag al dat wolplein een hele ‘‘afdeling’’ heeft voor amigurumi, dus daar kan ik mooi alle benodigdheden bestellen.

1 like

Super leuk! Ik werk zelf altijd met veiligheidsoogjes (want ik vind het resultaat erg mooi!), maar ik geef mijn knuffels/rammelaars nooit aan jonge kinderen. Ik weet niet of het helemaal klopt, maar het schijnt dat veiligheidsoogjes toch niet zo 100% veilig zijn als de naam suggereert. Dus wanneer je ze echt aan hele kleine kinderen/baby’s wil geven zijn veiligheidsoogjes misschien niet geschikt.

Thanks voor de tip! Ik zag zoiets ook al bij een patroon staan inderdaad. Daar geven ze aan dat je de oogjes er het beste op kan borduren. Ik wil ze echt voor een baby maken, dus dan laat ik de veiligheidsoogjes achterwege.

Heeft iemand hier wel eens een grote mandala gehaakt? Ben bezig met een voor de moeder van een vriendin van me. Wil graag weten of ik niet de enige ben die regelmatig een rondje (van ondertussen een uur werk) uit moet halen omdat er een fout in zit. Met amigurumi kan je nog wel eens smokkelen maar hiermee niet.

1 like

Superleuk! Een andere tip is dan om de vulling eerst in een pantykousje te doen en daarna in het hoofdje, dan kan de vulling niet tussen de steken door naar buiten.

3 likes

Hahaha hetzelfde hier. Het is pokkewerk. Heb het al een heel tijd geleden aan de kant gelegd. Moet er toch maar weer eens mee beginnen.

Nadeel van amazon is dat ze van ontwerpers hun ontwerpen jatten. Ik herken precies de ontwerpen die hiertussen zitten van mensen die ik volg op Etsy. Daarom kan je het beste gewoon bij kleine winkeltjes kopen (als je dat belangrijk vind)

1 like

Denk niet dat het Amazon zelf is. Dezelfde mits zijn op AliExpress te koop. Dus het gebeurd ergens in China. Maar ja, zoals aangegeven ik herkende er ook al een paar. Heb tatasol (een van de verkopers van patronen op etsy) ook een berichtje gedaan. Was ze wel blij mee. En ben zeker een voorstander van Etsy shops ondersteunen.

1 like

Wat schattig @Ingenious!

Mijn sjaal is af! Ben er echt blij mee.

17 likes

Leuuuuk! Hoeveel garen heb je nou gebruikt? De bolletjes ernaast lijken zo groot!

Prachtige sjaal!

1 like

Iets meer dan 1 streng van kleur A, en van de andere 2 nog best wat over. Zal eens wegen straks, ben wel benieuwd! Meer over dan verwacht.

Ahhh ja dus wel meer dan 1 streng van kleur A! I’m ben geloof ik ook aan de tweede streng begonnen.

Heel erg gaaf! Ik kan ook wel een nieuwe sjaal gebruiken, dus ik ga maar eens zoeken naar een leuk haakpatroon.

1 like

https://www.ravelry.com/patterns/library/hotel-of-bees-shawl Is dit wat? Vind dat zo’n leuke maar ik brei liever dan ik haak!

2 likes

Die is super leuk! Thanks voor de tip :smile:

1 like

Ik zoek borduurstof voor de niet kruisjes borduurmethode. Maar bij veel staat 100% katoen. Kan je dan niet gewoon een stuk katoen gebruiken? Heb geen idee, heb alleen stof voor kruisjes. En weet iemand dan ook een voordelige webshop?

Shop van iris inderdaad! Al heeft die even vakantie nu. Splendith verkoopt ook stof. Of misschien heb je wel een naai winkel in de buurt? Die hebben mij ook op de weg geholpen. Plus een meter stof voor 13€. Niet duur!