Aaaaah zo schattig!
Ben ik de enige die te veel verschillende dingen wil doen en uiteindelijk gebeurt er maar niks. Ben wel bezig met die mandala nog maar heb nog 5000 andere ideeen.
Ik heb ook wel eens zo’n dag! Vooral onrustig patronen bekijken haha. Kan dan beter gewoon weer een sok oppakken
Wat mooi gedaan, zo lief ook!
Pfff ja. Ik heb een half deken en een half wandkleed liggen en ik twijfel al de hele dag of ik een poef ga haken of een trui
Een poef haken?? Hoe? Klinkt tof.
Ja! Pinterest staat er vol mee haha. Ik had een gratis patroon van Yarnspirations gevonden: https://www.yarnspirations.com/row-en/red-heart-stylish-pouf/RHC0520-018790M.html?crlt.pid=camp.J5k8VH8FbSZu&utm_campaign=2020_02_PatternRoundUp_StitchOutsideTheBox&utm_content=RedHeartStylishPouf&utm_medium=social&utm_source=pinterest
O leuk idee ook van oud textiel! Ik ga eens op zoek naar wat ouds in huis
Hoe groot zijn ze? Lijken mij perfect voor English paper piecing. Maar bezint eer ge begint want dat is wel een monnikenwerkje.
Ik heb zulke stofjes weleens gekocht, toen ik nog een kinderclubje leidde in de kerk. We knutselden er mee maar ik was geen fan. Kids kunnen er prima knutsels mee maken, maar de stof die ik toen had was erg dun en niet goed van kwaliteit. Ik zou er niet mee gaan naaien of zo.
Klopt, de stofjes rafelden behoorlijk! Ik had het ook tussen de normale knutselspullen gevonden. Destijds had ik veel verschillende stofjes nodig voor zo weinig mogelijk geld en dat is gelukt. Maar ik denk niet dat je hiermee kan quilten of zo. Het rook ook een beetje chemisch.
Ja, dat is zooo herkenbaar. Ik ben nu een sjaal aan het haken en ik ben alweer naar andere projecten aan het kijken. :’) Wil sowieso nog een oorwarmer en een vest haken.
Vraagje: wat is eigenlijk goede wol om een vest/kledingstuk mee te haken? Ik zie wel mooie dingen op Wolplein, maar ik weet eigenlijk niet wat mooie kwaliteit is. Ik heb voor mijn katoenen sjaal Drops besteld en die is echt prachtig. Maar ik zoek dus iets warmers voor de winter.
Was vandaag in een hobbywinkel en moest me echt inhouden. Heb alleen zon pen gekocht voor op borduurstof die verdwijnt, macramegaren (oke dit was niet nodig) en een ring van 1 meter voor mn mandala. Is best groot 1 meter.
Ik zou zelf niet voor acryl gaan in ieder geval. Dat vind ik echt zonde (een beetje een petpeeve van me haha)
Ik heb een vest gemaakt met drops air, dat is een blown yarn, heel licht daardoor maar wel lekker warm. Maar daardoor niet echt geschikt voor kledingstukken die juist een beetje moeten ‘hangen’. Misschien eerst kijken naar welk patroon je precies wilt maken?
Zou eerst een patroon kiezen!
Ik ga idd niet voor acryl, ik vind dat niet echt lekker aanvoelen en als ik zoveel werk in een project ga stoppen, wil ik wel een mooi eindresultaat, haha. Drops air ziet er mooi uit, maar is denk ik niet chunky genoeg.
Ik wil graag deze maken: https://www.ravelry.com/patterns/library/chunky-bomber-cardigan. En dan in een crème/ecru.
Ik wil een slinger haken voor m’n zwager en schoonzus en daar uiteindelijk de naam van de baby op borduren. Ik heb nog nooit geborduurd op gehaakt stof, is dit lastig?
Dan zou ik kijken of je een garen kunt vinden die niet 1 draads is. Ik had bijv voor een vriendin een hoofdband met volgens mij drops eskimo gebreid en dat ging snel pillen omdat het single ply was. Zij wou perse die wol, maar een volgende keer zou ik dat zelf niet meer kiezen
Je kan een gelijkaardig garen zoeken via deze site: https://yarnsub.com/yarns/lion_brand/wool-ease_thick_and_quick_solids
Wat handig!