Omatopic (Deel 1)

:wave: yes hierrr. Soms raak ik er zo ontspannen van dat ik bijna in slaap val.
Doe je aan kruis of vrij? :smiley:

Hahah nou zo ontspannen ook weer niet :stuck_out_tongue: Ik doe beiden, net waar ik leuke patronen van vind. De laatste tijd weer veel kruissteken. En jij?

Oeee, kruis lijkt me echt pittig! met het tellen etc.
Ik doe vrij borduren voornamelijk. beetje mee begonnen sinds corona en het bevalt heeel goed

Ja, hier nog een borduuroma :blush: Ik doe kruissteekborduren. Heb net een heel mooi speldenkussen gemaakt! Die ik nu zonde vind om te gaan gebruiken :sweat_smile:

Ik doe ook aan vrij borduren, begonnen tijdens de lockdown als afleiding. Laatste lagen bij de Pipoos leuke beginnerssetjes en anders via Irisborduurt. Amazon of Ali raad ik niet aan voor kits omdat daar nog wel eens gestolen ontwerpen opstaan.

2 likes

Ik ben eigenlijk een beetje rond gaan kijken op YouTube, veel tutorials gekeken en ook gewoon steken gaan oefenen. Daarna ben ik op Etsy gaan kijken voor beginners patronen. Via gerries naai atelier koop ik meestal de garen op kleur die bij de patronen worden aangegeven. (Scheelt 50 cent ongv per gaar dan m’n eigen naaiwinkel en dat loopt soms aardig op als je bijv patronen van vingert maakt)

Als je wilt kan ik je nog een stapel action garen toe zenden als je wilt! Heb heel veel dubbel en gebruik ze eigenlijk nooit.

Oh en via splendith heb ik de regenboog kit toen gekocht! 1 steek de hele tijd maar wel fijn om mee te oefenen. Krijg je ring, stof, garen, naald. Goeie opzet :)!

1 like

Ik denk dat het wel klopt wat jij doet. Tenminste ik zou m ook zo lezen.

1 like

hhahahaa sorry ik ben echt rete enthousiast weer

Mocht je nog vragen hebben, mijn DM staat open!

1 like

Op DMC.com kun je gratis patronen vinden voor alle levels. Ik ben begonnen met een 1 kruissteekwerkje, en daarna heb deze als een van de eersten gedaan, die is echt heel makkelijk: https://www.dmc.com/us/in-bloom-pattern-9004487.html
Ik koop ook patronen via Etsy en nu maak ik zelf dingen. Garen koop ik online via bijvoorbeeld garenenzo.nl. Ik heb DMC garen en Venus, allebei goed als is de eerste het duurst. De meeste patronen werken met kleurnummers van DMC garen, de Venus garen lijken er qua kleur meestal wel redelijk goed op. Makkelijk beginnen, veel oefenen en dan leer je het écht al snel. Op Youtube vind ik LarkRising duidelijke uitleg van de verschillende steken plaatsen (en ze verkoopt ook toffe patronen op Etsy, maar die zijn nog wel erg moeilijk als je net begint).

3 likes

Het Venus garen heb ik laatst ook voorbij zien komen, leek me ook wel interessant maar twijfelde een beetje. Is dus wel een aanrader naast DMC? Beetje zelfde kwaliteit verhouding?

Bedankt voor deze tip!
Als mn mandala af is (hopelijk binnen nu een een uur, als ie past) maar eens kijken.

Ik ben ook begonnen met kruissteek borduren maar ik kijk het maar niet onder de knie te krijgen. Zo snap ik al niet goed hoe het werkt als je met twee draden moet borduren. Dan knip je twee draden van dezelfde kleur op gelijke lengte en borduur je daarmee toch? Het leek bij deze set alsof ik dan draad tekort zou komen… en ik tel soms ook hokjes verkeerd denk ik :no_mouth:

Als je gewoon dmc garen gebruikt split je t draad. Meestal gebruik je inderdaad 2 of 3 draadjes ervan, dit is afhankelijk van je stof. Zou ook niet durven zeggen wat bij welk hoort. Maar in principe knip je maar een draad en die splijt je.

Het haken is af!

De rest zal ook nog ff duren maar toch.

21 likes

Wauw, wat tof! Heb je dit met een verloopgaren gemaakt?

Ik ben nu op een derde van mijn sjaal. Vind hem al heel tof worden!

12 likes

Mooi :heart_eyes:

1 like

Kan er geen wijs uit worden, vind het zelf altijd lastig in het Engels. Heb je er ook een diagram bij of alleen een geschreven uitleg?

Nee geen diagram helaas. Het is ook heel beknopt beschreven. Spijtig dat er niet aangegeven wordt hoeveel steken je moet hebben per rij.

Hoe heet het patroon? Misschien dat ik even met je mee kan kijken

Ja! Met twister van hobbii. Had daar nog nooit besteld en scheelt een tientje per bol tov scheepjes verloopbollen. Op zich prima tevreden maar had een paar bolletjes katoen besteld maar die kwamen qua kleur niet overeen met de site helaas.
Heb er een maand over gedaan.