Omatopic (Deel 1)

Wauw, wat tof! Heb je dit met een verloopgaren gemaakt?

Ik ben nu op een derde van mijn sjaal. Vind hem al heel tof worden!

12 likes

Mooi :heart_eyes:

1 like

Kan er geen wijs uit worden, vind het zelf altijd lastig in het Engels. Heb je er ook een diagram bij of alleen een geschreven uitleg?

Nee geen diagram helaas. Het is ook heel beknopt beschreven. Spijtig dat er niet aangegeven wordt hoeveel steken je moet hebben per rij.

Hoe heet het patroon? Misschien dat ik even met je mee kan kijken

Ja! Met twister van hobbii. Had daar nog nooit besteld en scheelt een tientje per bol tov scheepjes verloopbollen. Op zich prima tevreden maar had een paar bolletjes katoen besteld maar die kwamen qua kleur niet overeen met de site helaas.
Heb er een maand over gedaan.

Wooow dit is echt geweldig!!!

1 like

Ja dat viel mij ook tegen! Vooral voordat t verzonden werd, duurde echt 6 dagen ofzo. Plus dat altijd de helft uitverkocht is. Denk niet dat ik er heel snel weer zou bestellen.

Flatiron Shawl van TL Yarn Crafts. Lief dat je wil meekijken! Maar denk niet dat je meer gaat vinden. De foto die ik in mijn bericht heb staan is een gedeelte van het aangekochte patroon.

Ik heb even een stukje geprobeerd, bij mij wordt t dit.

Komt volgens mij wel overeen met dit

2 likes

Bedankt! Lief van jou!!! Lijkt wel hetzelfde als bij mij.

Klopt het met het aantal steken? Aan het einde van rij 1 heb ik 6 steken, rij 2 ook 6, rij 3 en 4 heb ik er acht, rij 5 en 6 tien, rij 7 en 8 twaalf enzovoorts.

Dit ziet er goed uit!
Ik heb helaas niets kunnen vinden. Ze heeft trouwens wel een YouTube kanaal, misschien dat ze ergens een Q&A heeft @praline

1 like

Ja in die rij 3 komen er 2 bij en rij vier blijf je geljjk. Dus dat klopt gewoon. Zou gewoon doorgaan! Meestal komt t dan wel goed. En als jouw puntje er ook zo uit ziet komt t wel goed denk ik.

1 like

Ja ik heb eerder ook al een fb groep gevonden (en reeds dingen in gevraagd) dus komt goed.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de hulp. Is echt lief!

1 like

Bedankt! Ik ben terug opnieuw begonnen en heb er vertrouwen in nu (twijfelde eerder of ik het patroon wel correct las).

Ik merk trouwens wel dat mijn laag zelfvertrouwen en het perfectionistisch zijn erg contraproductief werkt bij het haken. Maar ik hoop door steeds meer verschillende dingen te proberen én af te maken dat dit stilaan beter wordt. Dat ik leer op mezelf te vertrouwen en te geloven dat perfectie geen streefdoel moet zijn. Handwerk is bij voorbaat onregelmatiger dan iets door een machine gemaakt tenslotte.

1 like

En oefening baart kunst! Het wordt altijd beter door veel te doen.
Met veel dingen denk ik halverwege ook het wordt niks en dan is t af en dan is t gewoon leuk.

1 like

@pastelzwart Kwam net deze video weer tegen en moest gelijk aan je denken. Dit is een van de videos welke ik heb gekeken over de steken:

4 likes

Ja ik moet minder twijfelen en meer gewoon blijven verder haken!

1 like

Vraagje kost dat vrij borduren veel draad of valt t wel mee?