Ligt er aan wat je maakt. Als je patronen van Vingert maakt wel. Zij gebruik het volledige draad inpv het te splitten.
Yep, love it. Ben bijna klaar met m’n mega project en heb zoveel nieuwe ideeen, dat ik er juist niks meer door doe
Heel mooi!
Wauw prachtig!!
Love de hamster for scale! Mooi geworden ook zeg!
Hahaha je hamstertje eronder Daardoor lijkt 'ie nóg groter. Echt heel mooi geworden!
Lief! Zelf bedacht?
Dankje! Is een patroon van dendennis
Wilt iemand meekijken bij een patroon?
Heb dit prachtige patroon gevonden:
Maar ik loop vast in de 6de rij. Het geschreven patroon is in het Engels en ik ben niet zo goed in Nederlandse haaktermen maar ik ga een poging wagen:
Ik weet niet waar ik de vaste (double crochet - US term) moet haken nadat ik een gesplitst dubbel stokje (FP-SPLIT-2-TR) heb gehaakt (je moet twee dubbele stokjes haken op twee verschillende plekken). In het patroon staat dat dit moet in de ruimte van de losse, maar ik weet niet of ik dit moet lezen vanaf het tweede pootje van het dubbele stokje of vanaf het eerste pootje.
De volledige Engelse tekst van rij 6
SLST in space and in next ST, CH1, FP-SPLIT-2-TR ( 1st leg around DC on
round 4, skip FP-PS3, 2nd leg around next DC on Round 4), CH 1, DC in space CH 1,
CH 1, FP-PS3 around next ST, CH 1, DC in space, CH 1, FP-SPLIT-2-TR (first leg
around DC, where was the 2nd leg of the previous SPLIT made, skip FP-PS3, 2nd leg
around next DC), CH 1, DC in next space, CH 1, FP-PS3 around next ST, CH 1, DC in
next space, CH 1 around. Join.
[Total: 12 SPLITs, 12 FP-PS3, 24 DC, 48 spaces]
@pastelzwart hoe gaat het met jouw kit van Iris ?
@Flopsyunicorn echt super schattig!!
@Whoopdidoo holyshit wat mooi!
Sorry, dit is te moeilijk voor mij. Is het gelukt ondertussen?
Hier is de eerste kleurwisseling achter de rug en ben zo verliefd op het garen. Lastig om de kleuren goed op foto te krijgen maar heb het geprobeerd. Foto 1 in zonlicht en foto 2 in schaduw en kunstlicht.
En nog eentje in natuurlijk licht.
Ik ben pas begonnen met breien en ik ging echt lekker totdat er opeens stitches los schoten en ik in paniek schoot. Kan iemand me helpen? Aan het einde zijn twee rijen losgeschoten en hoe meer ik probeer uit te zoeken hoe ik ze weer vast krijg schieten ze alleen maar meer los. Hieronder de foto’s. Het lijkt erop dat twee rijen verloren zijn gegaan, vandaar de gigantische lussen. Iemand enig idee? Ik wil echt niet opnieuw beginnen image|666x500
Wauw!! Prachtig! En wat heerlijk, die symmetrie
Op YouTube staan wel filmpjes die je beter kunnen helpen dan ik nu kan uitleggen denk ik! Maar als je een beginner bent Miss wel lastig, zijn t erg veel steken op je naald? Zou er even mee proberen te prutsen om te repareren maar anders gewoon even uithalen. Heb je al gehoord van een lifeline? Dat kan je misschien helpen zodat het niet nog een keer gebeurd! https://youtu.be/-32sPKvKBU0
Lifeline ken ik niet? Wat is het?
Het stuk is behoorlijk breed, zo’n 60 centimeter. Ik heb YouTube gezocht maar niemand met zulke grote lussen.
Denk dat ik er een knoop in ga leggen en verder ga; dan wordt het achterband iets minder breed maar denk niet dat dit makkelijker op te lossen is. Bedankt iig voor het meedenken!
Ik denk dat er niks anders opzit dan het loshalen tot de rij waarin het misging. Volgens mij is dat de enige oplossing als je verder bent gegaan. Maar ik ben ook een beginner haha