Jaaa nu al heel blij mee en ik heb m nog niet eens in het echt gezien! Ik zal een foto plaatsen als hij op zijn definitieve plek hangt!
Ik ben net begonnen met haken! Hebben jullie nog beginnerstips? Of tips op YouTube? Ik probeer het nu vaak met een boek met plaatjes erbij, maar vind dat toch wel lastig en ben er dan steeds snel klaar mee terwijl ik het wel heel leuk vind.
Wat zou je willen maken?
En als je vragen hebt, gewoon hier droppen! Er zijn hier genoeg meiden die je willen helpen als je vastloopt.
@LoisLane als je weet wat je wil maken kunnen de juiste mensen je helpen denk ik.
Mn wandhanger is af!
jeeetje dit is echt poepig <3
Ja ik zag t en moest t maken. Heb er alleen geen bestemming voor😂
Dit is leuk zeg!
Heel lief deze
Ik vind haken met filmpjes inderdaad een stuk makkelijker dan uit een boek! Claudia Crochet heeft heel veel duidelijke video’s op YouTube.
Heeft er iemand hier ervaring met truien haken? Ik ben (zonder patroon) begonnen aan een trui, waar ik graag een soort van vleermuismouwen wil aanmaken. Ik heb gezocht naar patronen om een idee te krijgen hoe ik dit best doe, maar nog geen gevonden die ik duidelijk/bruikbaar vind. heeft er iemand hier een link naar een site/filmpje met een fijne uitleg/inspiratie? (Ik wil dus geen vleermuismouwen die meteen aan de ‘onderkant’ van de trui vertrekken, dat je dus een soort driehoek haakt, maar ‘losse’ mouwen die breder vallen. Weet ook niet zo goed of ik ze best ineens aan de trui haak, of beter voor aparte mouwen kan gaan)
Zo'n beetje dit idee
Ken je ravelry al? Staan enorm veel patronen op!
Ik heb al een paar keer pannenlappen gehaakt en daar koop ik dan zo’n leren lusje voor met een schroefdraad om hem mee op te kunnen hangen. Ontzettend leuk, maar zo’n setje lusjes kost bij de wolwinkel hier in de buurt 6 euro, dus ik wil even kijken of ik het zelf kan maken.
Het enige is dat ik geen idee heb hoe je zo’n schroefje noemt die aan twee kanten een platte kant heeft, waarvan een met die je vast kan draaien met een platte schroevendraaier.
Hebben jullie toevallig enig idee haha?
Edit: Haha nou ik heb ze denk ik gevonden, voor wie benieuwd is, het zijn boekschroeven.
oh super, dank je - ik zal daar eens gaan neuzen. Hopelijk zit er een patroon bij van wat ik zoek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik m nagemaakt heb want beetje chronisch gebrek aan geld momenteel. Maar dit is t patroon https://www.etsy.com/nl/listing/829896710/wall-hanging-decor-pattern-crochet-wall
Heel erg leuk! Die bolletjes zijn de popcornsteek toch?
Nee een puff steek noemen ze het volgens mij. Ik was al eens eerder begonnen aan deze deken maar dacht wil m dubbeldraads. En toen ik gister begon deed ik eerst ook de popcorn/bobble steek maar er klopte iets niet. Die is maar dik aan een kant zeg maar en deze beide. Met de popcorn doe je het eerste stukje van een stokje. En bij deze sla je alleen het draad om, dan pak je door de steek nog een keer het draad op en dat dan 4x.
Ik twijfel om een deken voor mezelf te maken in deze steek. Maar dat is zon megaklus want wil wel een lekkere grote dan.
Hij is wel super leuk! Maar dat kost inderdaad ook wel flink wat wol bij een hele deken vrees ik. Ik wil zelf de droomdeken 2.0 van Wolplein gaan haken, daar zitten ook een aantal toeren met van die leuke bobbles op!
Het zorgt juist voor diepte in je werk. Is een erg mooi effect.