Je doet niks fout hoor, je volgt wat er staat. Maar dit gebeurt vaak.
Het helpt om je ketting van lossen op een grotere haaknaald te haken, of die heel los op te zetten.
Dus stel, je haakwerk is met haaknaald 3,5, dan kan je de ketting van lossen opzetten met haaknaald 4,5 of zelfs 5. Ik haak vrij strak en heb dit ook als ik geen grotere haaknaald gebruik voor de beginketting.
Thanks voor jullie snelle reactie! @FrauHelga @Whoopdidoo
Ga ik dat straks proberen!
Dit bolletje katoen kreeg ik bij het setje. Heb ook nog thuis 100% acryl liggen, gaat dat makkelijker of wat zouden jullie aanraden?
Ik haak zelf het liefst met acryl, vind ik wat fijner voelen dan katoen. Royal wol van Zeeman vind ik fijne wol.
Ik vind het heel erg afhankelijk van wat je wilt haken. Een sierdeken blijft mooier in katoen vind ik, maar een gebruiksdeken zeg maar is fijner en warmer in acryl of een menggaren. Een sjaal van standaard katoen is veel te stijf en hard, maar bijv. met een whirl (ook 100% katoen maar heel dun) juist weer niet.
Wat gaat dit worden?
Dit hierboven is een niksje haha, gewoon oefenen met van alles. Maar wil een pixel deken voor m’n (toekomstige) baby gaan maken. Nog een maand of 5 voor hij er is. Leek me qua tijd wel oké voor 1mx1.5m. En wilde acryl gaan gebruiken.
Met het katoen kun je wel leuk een pannenlap haken, is toch altijd leuker om al echt wat te maken dan alleen een lapje!
Leuk, gefeliciteerd! Voor een babydeken zou ik een menggaren of juist 100% katoen gebruiken, acryl is erg warm en ademt niet.
Dankje
Ah dat ademen is wel een goede
Ik wilde eens wat anders proberen en heb een eigen mini patroon gemaakt van Cany Corn. Nu heb ik het nog nooit gegeten maar het is wel het halloween snoepje van Amerika.
Maar twee steken nodig en dat zijn de satin stitch en de French knot. Satin voor de snoepjes en de knotjes voor er tussen. Erg beginners vriendelijk (Al zeg ik het zelf)
Kleuren die ik heb gebruikt: 3865 (Wit) 720 (Oranje), 744 (geel)
Patroon heb ik geupload voor wie wellicht wilt:
Heel leuk!
Lief dankjewel!
Heeft iemand hier al kerstversiering gehaakt? Zag net gehaakte kerstballen en dat ziet er zo gezellig uit. Ga ik wel proberen!
Vorig jaar had een organisatie voor de kerstbomen in het Kinderziekenhuis waar ik werk al de kerstboomversiering gehaakt zag er zo leuk uit. Ballen, engeltjes, kerstmannetjes, schaatsjes, pinguïns, hondjes en katjes met kerstmutsjes. Echt super schattig. Ik wilde het dit jaar ook doen,maar ben momenteel mijn haak-mojo kwijt.
Oei dat is minder. Hopelijk komt die mojo snel terug!
Ik heb mijn eerste breiwerkje af! Wel wat foutjes, maar ben er wel heel trots op (Het is zo’n hoofdband voor in de winter.)
Super leuk!!!