Omatopic (Deel 1)

Thanks! Ik heb dit filmpje van YouTube gebruikt:

Eigenlijk is het heel simpel, gewoon een lange lap recht en averecht breien en daarna vastnaaien. Dus super makkelijk!

2 likes

Voor op de seizoenstafel in de klas van onze dochter :smiling_face_with_three_hearts: in de staart en vleugels zit ijzerdraad dus die kunnen verbogen worden

59 likes

Jeetje wat een werk!

1 like

Wouw, gaaf!

1 like

Zo leuk geworden!:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

zoooo jeetje wat gaaf!!! en ook die oogjes er bij.
Ik zie al een spyro editie voor me :heart_eyes:

1 like

Hopelijk heb ik hem klaar voor Sinterklaas.

19 likes

Pieter konijn :grin:

37 likes

Geweldig! :heart_eyes: Hij heeft ook een schattige blik haha, mooi gedaan!

Deze gisteren gemaakt :grin::mushroom:

22 likes

Omg houd op dit is te schattig :heart: zou dit ook zo graag willen leren!

Pak een bol wol, een haaknaald en youtube en doe het!

1 like

oh oops, niet meer gereageerd. principe heb ik op het moment een no buy, maar als je dat niet in huis hebt. wat is dan de beste plek om het te halen? Zeeman? Action?

Zeeman en Wibra hebben fijn garen. Action heeft een kokertje met haaknaalden in verschillende diktes.
HEMA heeft ook e.e.a, en Boekenvoordeel ook.

1 like

@Clancy Xenos heeft tegenwoordig ook allerlei garen en haaknaalden!

1 like

ahh ja xenos hebben we hier niet maar ik ga het onthouden! Ik was ook vergeten dat de Wibra bestaat, ondanks dat die hier letterlijk naast de action zit. hahaha. maar je moet dus echt haak garen hebben, niet wol dus? (Gezien wol goedkoper is bij zeeman)

1 like

Hangt er van af wat je gaat maken. Zeeman en Wibra hebben acryl, dat lijkt op wol en is fijn voor shawls e.d.
Als je amigurumi gaat maken, zoals de paddenstoel hierboven, dan is haakkatoen prettiger.

2 likes

De soort wol/garen die je nodig hebt hangt een beetje af van hetgeen je wilt maken.Voor die leuke knuffels ed. koop je over het algemeen katoengaren, je noemt deze stijl van haken amigurumi. Maar voor een leuke hoofdband voor in de winter kun je bijvoorbeeld ook acryl(mix) gebruiken, dat heeft de Zeeman ook gewoon liggen!

Ahhh zo, dus als je een sjaal zou willen haken om z’n steek lang achter elkaar te willen oefenen dan kan je ook dit pakken? https://www.zeeman.com/nl/julia-breigaren-av-000153556.html

1 like

Zeker! Julia en Royal zijn heel geschikt. Julia is wat dikker garen dan Royal maar ik vind het beiden fijn werken.

1 like