Omatopic (Deel 1)

Haaknaalden hebben de wibra en zeeman vaak ook.

Mocht iemand zich nog vervelen dit weekend en wat willen borduren, Splendith heeft een nieuwe video met een gratis patroon.

(Vind hem heel leuk maar het patroon komt me ergens bekend van voor)

5 likes

Mijn account doet het ook niet meer inderdaad! Misschien kun je ze even een berichtje sturen op insta?

Is het al opgelost? Ik zou ze gewoon even bellen anders!

Hoi! Voor de linkshandige mensen hier: breien en/of haken jullie ook met links?

(Ik ben sinds kort weer begonnen - ik ben niet zo goed :relaxed: Vroeg me af of ik ook beter van hand kan wisselen. Doe nu met rechts, omdat alle instructiefilmpjes op youtube het ook zo deden, nooit bij stilgestaan dat het anders kan)

M’n borduurring is eigenlijk net te klein :sweat_smile: totdat ik een grotere heb maar steeds de ring verplaatsen. Het wordt uiteindelijk een berg met daarachter een zonsondergang.

11 likes

@Clancy wibra heeft ook heel fijn haakkatoen! En de acryl blijft ook jaren mooi. Heb er 7 jaar geleden een enorme deken meegemaakt en nog steeds prachtig.

2 likes

Ik haak wel met rechts maar niet zoals het hoort. Ik haak in spiegelbeeld waardoor bij mij de goede kant aan de andere kant zit. Als je zeg maar de draad naar voren moet omslaan, doe ik hem naar achter. Ooit mezelf zo aangeleerd en het lukt niet meer het af te leren. :sweat_smile:
Denk dat haken met links voor mij beter was geweest

Oh nee is dat bij je gebeurd?

1 like

Ik haak rechtshandig. Heeft echt heel lang geduurd voor ik het door had omdat ik het steeds verkeerd om deed, m’n eerste amigurumi haakwerkjes zitten ook allemaal binnenstebuiten :sweat_smile:

Al die kleuren :heart_eyes_cat: kruid lijkt me echt een stuk intenser dan vrij borduren.

Ik had overigens nog een linkje om te delen, voor als je bijv een patroon hebt waarvan je de kleur niet hebt. Kun je hier de kleur aangeven en die zoekt dan een kleur die dicht bij komt

2 likes

Hahah ja precies dit doe ik dus ook. Krijg het mezelf niet meer afgeleerd en draai m’n werkjes nu maar gewoon steeds om

@Tamara Wauw die dozen met al die kleuren :inlove: Waar heb je die dozen vandaan? Ik zou mijn kleurtjes ook wel zo willen bewaren

Hahaha ik heb dat dus precies andersom, kruis lijkt mij zoveel makkelijker dan vrij borduren.

Grootste deel van 't garen is trouwens via Ali besteld :flushed: hebben allemaal dmc kleurcodes en de kleur komt gelukkig heeeeeel erg in de buurt van echte dmc. Ik mis nog wel wat kleuren voor dit borduurwerk dus jouw link gaat goed van pas komen denk ik, ga gewoon kleuren gebruiken die er veel op lijken.

@Merrow heb ze via iris borduurt en hobbydoos besteld. Hobbydoos is qua verzendkosten goedkoper dus daar heb ik een extra doos besteld toen 1 te weinig bleek :sweat_smile: je krijgt er 100 wikkelkaartjes bij!

Zie nu dat hobbydoos qua prijs ook wel wat goedkoper is.
2 likes

Dankjewel! Had niet verwacht dat ze zo goedkoop waren

1 like

ooo ik durf dat garen daar nooit zo goed te bestellen! bevalt het??

Ik heb ooit wel eens via marktplaats heel goedkoop borduurgaren besteld. Maar die site ziet er nu heel onbetrouwbaar uit. Was altijd wel prima. Kwam nu wel iemand tegen die t voor 20 cent per streng verkoopt. Zal tzelfde zijn als ali denk, alleen hoeft t pakketje dan niet helemaal uit China te komen.

1 like

Ja vind het helemaal prima voor die prijs! Voor mijn gevoel glinstert het iets minder ofzo dan DMC. Maar het is wel sterk garen dat niet zomaar afbreekt ofzo (heb ik bij Hema wel eens gehad).

1 like

Ja bij die van de Action had ik dat ook, vond dat een beetje futloos draad ofzo? Zijn dat dan kleurtjes van die grote packs die je kan kopen van 150? Ben niet nieuwsgierig hoor haha.

https://m.nl.aliexpress.com/item/4000180549649.html?spm=a2g0n.orderlist-amp.item.4000180549649&aff_trace_key=dd0473033755438cb9636846ea285597-1599404178472-05895-UneMJZVf&aff_platform=msite&m_page_id=1855amp-wgdbZSuWldy8DXxRFKE5yA1601806824725&browser_id=e258e1b57d064d54825c941e94b6ec2f&is_c=N
Ik heb hier die van 150 gekocht idd!

Edit: oh de link blijft zo lelijk staan hahahhaha

1 like

oeee die ga ik even opslaan! Dankjewel :smiley:

@Whoopdidoo ik koop inderdaad ook veel in via marktplaats. dan echt gelijk z’n bundel. en gerries naaiatelier online is ook redelijk goedkoop. Op Facebook heb je ook borduur groepen en daar verkopen mensen ook super cheap. Heb ik laatst DMC kunnen kopen voor 0,50 cent per streng. Dat is dan wel chill, vooral met die patronen van Vingert.