Oooh zo gaaf die insecten op je jack
Met vrij borduren krijg ik pijn in mijn duim en middelvinger van de naald doorduwen. Zou een vingerhoedje helpen? Denk dat het aan de stof ligt, heb het niet eerder gehad.
Ik maak het wieg dekentje, ik heb nog 6 maanden de tijd maar ik betwijfel of ik 'm af krijg haha, heb zoveel dat ik nog wil maken…
Ik heb hem in het geel, zoals die op de foto staat
Aaah loooove Pica Pau! Ik heb de kikker en de vleermuis gehaakt, denk dat de volgende het varkentje of hertje wordt.
O wow dan heb je echt een harde stof? Trekt je naald dan ook niet krom? Durf niet te zeggen of een vingerhoed helpt, zelf geen ervaring mee. Sorry!
Is van dat AliExpress kitje met die huizen Zal mijn naalden eens bekijken haha en maar gewoon een hoedje aanschaffen, zijn de kosten ook niet!
Ahh ja die ali kitjes zijn indd erg stroef die stoffen. En de naalden wiebelig. Heb overigens het Etsy account gevonden van de maker van die patronen. De kits die ik heb ga ik wel maken, maar daarna ga ik gewoon pdfs daar kopen. Voel me wel een portie slecht dat ik doe kits nu heb
maker heeft niet alles meer er op staan maar echt heel veel leuks nog, plus niet overdreven duur.
Ik koop het ook niet meer! Superleuk die Etsy shop, ga ik zeker wat bestellen
Dino voor @Axolotl . Ben er heel blij mee (humblebrag) ik dacht echt veel te moeilijk in het begin. Kon geen leuke patronen vinden. Dus wat ik heb gedaan is een outline van een dino plaatje gepakt op google en daar onder de blaadjes en roosjes getekend.
Volgende kleuren gebruikt:
Dino: 890 donkergroen
Blaadjes lichtgroen: 3347
Roosjes : licht roze 3326, donker roze 3687, middelroze 760
Doet er hier iemand aan punch needling? Ik vind het er zo leuk uitzien en heb ook wat spullen gekocht, maar mijn lusjes blijven gewoon niet zitten
(voorbeeldje)
Heel leuk geworden, leuker dan het plaatje wat zij als voorbeeld stuurde vind ik zelf. Waar koop jij je stof?
nawhh lief! Ja ik vond het voorbeeld zelf er ook niet geweldig uit zien, maar ik begrijp het wel nu ik een paar uur gezocht heb naar dino patronen xD
Deze stof specifiek koop ik gewoon in de naaiwinkel hier en dan gewoon per meter. is echt een hele fijne stof. vaak koop ik ook bij Irisborduurt of bij Splendith. En nu heb ik gisteren via een vriendin van mij wat stof gekocht (online) bij een naaiwinkel in Den Haag.
Ja ik! Druk je helemaal door? Echt op z’n allerdiepst zeg maar?
Wat een coole dingen komen hier weer voorbij!
Ik heb de oude naaimachine van mijn schoonmoeder gekregen en nu eindelijk de instructievideo gekeken over hoe je die gebruikt, maar ik mis nog wat basiskennis merk ik! Dus ik ga maar even wat naaien-voor-beginners-tutorials zoeken…
Jaa vaak blijft de eerste lus zitten en als ik dan verder ga trekt de tweede of derde alles er weer uit. Het kan misschien ook liggen aan mijn goedkope naald van de Trekpleister (gebruik wel 13 count monks cloth)
Wat voor stof en draad & naald gebruik jij?
@Clancy was jij al begonnen aan de huizen? Mijn kitje zegt dat ik de gevels met een running stitch moet doen maar zie op het voorbeeld geen ruimte ertussen? Hoe zou jij die doen?
Nee ben er nog niet aan begonnen! Heb je een foto?? Ben wel benieuwd nu
Ik zou ze dan voor het gemak invullen met een satin stitch. Running vind ik voor die kleine stukjes niet echt een toegevoegde waarde hebben.
Ik krijg van dit overzicht In om een Excel sheet te openen