Ja ik ben nu in Amerika en het merendeel gaat tot F maar wel vanaf 70 tot veelal omvang 120. Heb wel een hele fijne verkoopster aangetroffen die mijn maat serieus nam ondanks ik volgens de maattabel een 80AA zou moeten dragen hahaha echt niet
Na de positieve berichten hier ben ik eens bij Intimissimi gaan kijken in Utrecht.
De hulp vond ik echt teleurstellend… Ik heb kleine borsten dus bij voor mij is het misschien watminder lastig, maar ze raadde me een 75 aan terwijl ik altijd een 70 heb en die vrij snel te los zitten. Toen ik vroeg om een 70 en een cup groter (sister size) keek ze me raar aan. Super trage hulp. De vrouw die naast me aan het passen was reageerde ook nogal verwonderd op het advies dat ze kreeg. Echt een domper na de positieve berichten hier
Volgens mij gaan de positieve berichten vooral over de broekjes. En wat mij betreft ook de hemden.
Klinkt alsof ze niet echt kundige personeel in de winkel hebben staan, zonde.
Bedoel je die fijn geweven wollen hemden? Die heb ik daar na een tip (van jou?) gekocht. Echt heel blij mee!
Vandaag was mijn tweede BH poging en ik vrees dat ik daar voortaan wegblijf. Lingerie passen is altijd een gedoe en het is vooral vervelend als je doorhebt dat ze maar wat doen.
Ik vind de winkels een slechte impressie geven van wat ze hebben.
Ik heb het geluk dat ik direct de juiste maat had en bestel alles online.
Ben ook blij met de kleding die ze hebben.
Ja ik kom er echt alleen maar om te kijken nog want qua fitting heb ik helaas nooit goeie adviezen gekregen bij de filialen hier in Nederland helaas: nee jouw maat hebben we niet, heb je die maat nou ECHT of wil je dat? nee je moet echt een grotere omvang kijk dan je hebt striemen, etc. De enige keer dat ik echt überhaupt goed ben geholpen bij een grote keten was een paar weken terug in de Macy’s in Amerika. Verkoopster geloofde mijn maat en zei dat ik in dit model ook de zustermaat kon proberen want de bh in kwestie begon pas een omvang hoger en dat paste goed op het eerste gezicht met de belofte werkt voor borsten die oneven zijn totdat ik een scoop en swoop deed en opeens een quadboob had zelfs na het verstellen van de bandjes.
Dat een 70 al snel ook te los zitten: misschien nog een smallere omvang? Ook dus sister sizen maar de andere kant uit ondanks het echt knap lastig kan worden in fysieke winkels want veel gaan vanaf 70. Volgens mij heeft SuperBra inmiddels van Cup A en ook omvang 60 in het assortiment ook bij de kleine(re) maatjes?
Trouwens kwam erachter dat het vintage inspired merk Kiss Me Deadly ermee gestopt is vanwege de gezondheid van de eigenaresse. Dus heb echt op de valreep snel nog de patronen gekocht die ze aanboden en gedownload in alle maten voor als ik ooit weer eens een poging ga wagen tot zelf maken van lingerie.
Ik ben al mijn onderbroeken echt helemaal zat, zijn stuk gegaan of lelijk of zitten te strak. Dus ik wil goede onderbroeken halen en dacht aan CK want heb daar 1 fijne van maar omg zo duur.
Klopt zijn zeer prijzig maar wel erg comfortabel ik draag het ook graag
Ik haal CK ondergoed als ze het bij Zalando Lounge aanbieden, want anders is het mij te duur.
Ja ik heb nu bij boozt ook een goede aanbieding gezien maar dan nog voor 7 strings €80
En dat is voor CK best een goede deal maar alsnog €80 aan onderbroeken is heftig.
Ik heb van zoveel merken onderbroeken maar voor simpele basics die lang meegaan en nog te krijgen zijn (RIP V&D): gewoon Zeeman.
Ik heb laatst een nieuwe lading zeeman onderbroeken gekocht, en naast dat ze ineens 3 keer kleiner vallen is de kwaliteit ruk
Volgens mij is het daar zo enorm wisselende kwaliteit. Heb hier vaak positieve dingen erover gehoord terwijl het bij mij nooit de derde wasbeurt overleefde.
Hier ook heel slechte ervaringen met mannenboxers dus durf het niet echt aan om weer prut kwaliteit te kopen… jammer wel.
Grappig, daar heb ik dan weer prima ervaringen mee! Heb er verschillende gekocht die m’n man al jaren draagt. Gaan ook gewoon in de droger.
Ik heb bij Zeeman de Mady onderbroeken dus misschien hangt het geluk ook af van een batch? Want SnagTights, waar ik eerst helemaal lyrisch om was qua panty’s, zijn ook enorm wisselend de laatste tijd. Afgelopen week voor de tweede keer een panty van ze aan en begon al bij het verstevigde broekje-deel te ladderen en andere die ik heb, zelfde denier ook, zijn nog goed na x keer dragen.
HEMA vind ik de laatste paar jaren helemaal tegenvallen. Soms al na 1 keer dragen dat het kruisje al uitscheurt?
Ja ik had ook wat wisselende dingen bij snagtights! En Hema valt inderdaad echt helemaal uit elkaar terwijl dingen uit zo’n 3 pack van jaren geleden nu nog steeds goed zijn. Zo irritant allemaal want vind het echt saai om te kopen en dan gooi je je geld zo weg
Hier zijn wel mensen met ervaring bij Superbra toch? Ben gisteren voor het eerst geweest en heb een mooie nieuwe beha gekocht, maar hij zit zó strak. Hield het net echt niet meer uit en heb hem uitgedaan, hele bovenlichaam onder de striemen. Wordt dit beter of heb ik een verkeerde maat gekocht?
@Bertha ja maar echt hoor wat is er gebeurd bij al die winkels dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is? Snap ook dat de pandemie e.d. “meegeholpen” heeft met mindere aantallen qua productie maar daarvoor was het echt al steeds minder. Nu zie ik ook dat alles met bamboe alleen nog maar qua shapewear is en niet meer de fijne hemden en tops die ze eerst hadden ook.
Striemen zijn niet heel ongebruikelijk bij een bh die goed aansluit maar in het begin moet ik ook altijd weer even wennen met hoe strak het ook alweer hoort. Om het “breaking in” proces misschien te versnellen in de tussentijd een verlengstukje? En anders gewoon ruilen voor een zustermaat als het echt niet uit te houden is.