Ondergoed-topic

Haha ze zijn er in verschillende modellen hoor, ook strings en brazilians en vast ook wel meer high waisted modellen!

1 like

Ja die zien er perfect uit!

1 like

Voor mensen die hun bilpartij wel eens hebben aangekleed met Uniqlo-onderbroeken: vallen ze qua maatvoering een beetje zoals de Hema?

Ik heb er ooit een bij mijn bestelling gedaan om uit te proberen. Ik kan ze niet meer vinden op de site, was een gewoon slip model, zwart met kanten randje. En ik vond hem wat klein vallen. HEMA valt voor mijn gevoel wat meer op maat/groter.
Maar dat is dus N=1, ik vind dat ook altijd lastig bij Uniqlo, vooral omdat terugsturen lastig is en al helemaal met ondergoed.

Uit de reviews val ook vaak wel eeanop te maken.

Ik heb daar ook hele stapels van in de kast liggen in alle kleuren. Ze zitten echt zo lekker. Vind ze niet plakkerig of zweterig en het blijft goed zitten. En het kruis is breed genoeg om een inlegkruisje in te plaatsen, dat vind ik ook altijd belangrijk.

Ben ook verslingerd aan de Tezenis t-shirt BH’s.

Nou, heb deze inmiddels binnen. Had een paar katoenen en een paar polyamide besteld. Zijn inderdaad erg fijn, onzichtbaar onder kleding! Vind wel dat ze vrij klein vallen, niet zozeer qua maat want ze passen goed en staan mooi vind ik, maar het is wel weinig stof voor de comfortabele granny feel :innocent:

Maar heel erg blij mee!

1 like

Heb gekeken en als je iets goedkoper wilt wat erop lijkt, goedkoper is, en “gewoon” kan passen: deze niet voorgevormde bh top naadloos bh’s van de HEMA. Lekker koel in de zomer en warm in de winter.

Ik ben op zoek naar een push-up bh voor echt hele kleine borsten. Liefst zonder beugel, maar mag eventueel ook met. Ik denk dat het dan ook een bh moet zijn die laag uitgesneden is, omdat je anders zo snel ‘inkijk’ krijgt als je bukt (dat de cups open staan). Iemand een tip? (Gewoon gaan passen in een algemene winkel werkt niet, bh’s zijn altijd veel te groot dus ik zoek concrete tips).

1 like

Dat is moeilijk te bepalen zonder ook je borstvorm te kennen. Borsten zijn net als voeten zeg ik altijd maar: niet elk model schoenen in dezelfde maat zullen altijd passen. Dus ook zo met bh’s. Wat komt er qua maat uit deze rekenmachine? Want dan kan je ook bepalen of je meer shallow of projected bent en daarop beter kan adviseren qua model.

2 likes

De marie Jo jane vind ik dan een mooie optie, die heeft een vrij ondiepe cup waardoor hij niet gaat kiepen als je dat volume mist en een kussentje erin voor de push up.

Volgens mij heeft calvin klein ook wat modellen met push up die niet zo’n diepe cup hebben, zou je eens kunnen passen bij de bijenkorf (marie jo hebben ze daar ook)

1 like

Hoe klein is heel klein? Ik heb 75A en slaag altijd goed bij Calvin Klein. Ook veel keuze in voorgevormd en push up, maar er zijn ook wel bralettes zonder beugel met push-up.

4 likes

Je zou dan eerder de zogeheten zustermaten 70B of 65C kunnen proberen of 80AA maar niet bij winkels als Hunkemöller want die maatvoering slaat nergens op. Daarmee heb je hetzelfde volume qua cup maar de band wordt juist smaller of breder. Qua ondiep en vrij brede cups denk ik al snel aan veel bh’s van Victoria’s Secret (32B en 30C dan wel 36AA) maar de kwaliteit is de afgelopen paar jaren echt bijzonder slecht geworden helaas.

Het kan zomaar dat je band te breed is en cup te klein waardoor je ook “ruimte” aan de bovenkant hebt en het lijkt dat de bh te groot is maar eigenlijk te klein.

2 likes

Heeft iemand ervaring met de POP lijn van de hunkemoller? Is het daadwerkelijk geschikt voor verschillende lichamen of is het meer een leuk reclame praatje.

1 like

Och die heb ik laatst voor de grap net als de rest wat dingen gepast daar. Ik kwam er met mijn 70E (SuperBra 70DD) niet in maar de maatvoering bij HKM vind ik dan ook totaal niet logisch verlopen. Volgens de maattabel zou ik eerder een 80A moeten dragen maar die band zit dan half in mijn nek en nee.

3 likes

Ik draag bh’s van Freya, aubade, primadonna of een minimizer van Triumph (true shape sensation! zit niet per se mooi meer want wordt snel te wijd en is er niet kleiner in omtrek dan 70 maar is zoooo comfortabel). Maar heb ook een fijne niet voorgevormde bh van Hunkemöller: deze Gewoon in mijn normale maat (70f/70g). In de winkel hadden ze toen verder niets anders in mijn maat, maar ben wel tevreden over de kwaliteit.

1 like

Ben ik ook benieuwd naar!

1 like

Er komt bij mij zo’n andere maat uit, snap er niks van. Ga het nog een keer rustig opmeten maar zou dan echt een veel grotere maat moeten hebben

Edit ik ga hier wel even goed induiken want een vorige keer met passen kwam ik er ook echt niet uit

Oh goeie site! Ik ben nu op vakantie dus ik heb geen meetlint maar ik zal weer even op je reageren als ik weer thuis ben en gemeten heb. Dankjewel!

@crazyplantlady Dankjewel, ik denk dat die van Marie-Jo wel te hoge cups heeft, maar ik zal een bezoekje aan de Bijenkorf doen en dan ook gelijk Calvin Klein proberen. Ook @Huismus, klein is echt klein maar wie weet zit CK dan wel goed.

2 likes

Kan heel goed dat je met deze rekenmachine een hele andere maat krijgt. Ik was ook helemaal van huuuuh? maar toen vond ik de site Bratabase en jawel, de mensen daar op de foto’s leken borsttechnisch toch ook echt meer op mij dan de vorige maat toen ik op die nieuwe maat zocht. Als ze zeggen dat 80% de verkeerde maat draagt is dat helaas wel zo. Bij veel kan er al 10 cm af van de omvang want je omvang is niet wat je in cm meet ondanks we dat wel zo vaak leren.

Als je het trouwens heel droog en technisch wilt hebben in een simpele formule bij wijze van spreken: een A cup is 1 inch (ongeveer 2,5 cm verschil) tussen onderwijdte en bovenwijdte en per inch komt er een cup bij. Dus als je 5 inch verschil hebt kom je al uit op cup E.

Mocht ook jij bra fitting vragen hebben kan je altijd vragen :slight_smile: @Virago want bra fitting is echt wel hobbymatig een ding van mij haha.

1 like

@California
Ik heb hem! Heb een grote cupmaat, moest de grootste maat hebben.

Heb hem vandaag even voor je aangedaan haha, om toch nog een keer te testen, maar ik vind hem zelf niet supermooi zitten.

Volgens hun maattabel zou deze goed moeten passen, maar na een paar uur dragen zit hij toch niet zo goed op z’n plek en bulkt er wat tiet uit aan de bovenkant.

Voor thuis en even beugelloos vind ik het prima, maar hierdoor voor mij niet die 80 euro waard.

Wel heel mooi en rekbaar materiaal!

1 like