C/D is echt niet groot! Ja, de maatschappij zegt dat je met DD al een airbag hebt aan tiet maar dat is zo onderschat terwijl een 65DD (EU cupmaat E maar gebruik zelf liever UK maten want die blijven tenminste consistent) net zoveel tiet heeft als een 70C, 75B of een 80A.
Qua winkels, ik weet niet waar je zit in het land, maar ben zelf altijd erg tevreden met SuperBra. Die zitten in Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht. Wel een afspraak maken van te voren want een fitting duurt daar echt 45 minuten en dan nemen ze ook echt alle tijd voor je. Zitten niet ongevraagd aan je en vragen netjes of ze bij het passen mogen kijken. Leren je ook hoe je echt goed een bh aantrekt en dat echt al het borstweefsel in de cup zit. Voor het noorden hoor ik veel goeds over FamkeC in Leeuwarden.
@littlenumbers bij Hunkemöller is een 75A voor 87,5 cm overborst en 70B opeens 84 cm maar dan weer de 70C hetzelfde van de 75A maar dan omvang smaller maar ook daar is zoveel voorgevormd. Kan zomaar dat die vorm niet jouw borstvorm is en dus al snel voor issues zorgt. 30C komt inderdaad overeen met 65C dus klinkt dat je al in de goede richting bent.
Hier kan je ook zien hoe de maten lopen in UK maten. Per inch verschil komt er een cupmaat bij
Waar de 30, 32, 34 etc vandaan komen zijn de inch maten qua omvang wat we hier kennen als 65, 70 en 75 ook en de inch maat is veelal wat je nodig hebt qua omvang. Natuurlijk hormonale schommelingen en of persoonlijke voorkeuren kunnen ook invloed hebben natuurlijk. Hoe we ooit in grote delen van Europa om te zeggen dat je omvang in cm je omvang is me nog een raadsel maar denk dat het nog uit de tijd komt dat bh banden nog niet elastisch waren. Zie daarom ook dat ze in Amerika nog te vaak +4 inches bij de bh omvang tellen om op hetzelfde mechanisme uit te komen.