Ondergoed-topic

De marie Jo jane vind ik dan een mooie optie, die heeft een vrij ondiepe cup waardoor hij niet gaat kiepen als je dat volume mist en een kussentje erin voor de push up.

Volgens mij heeft calvin klein ook wat modellen met push up die niet zo’n diepe cup hebben, zou je eens kunnen passen bij de bijenkorf (marie jo hebben ze daar ook)

1 like

Hoe klein is heel klein? Ik heb 75A en slaag altijd goed bij Calvin Klein. Ook veel keuze in voorgevormd en push up, maar er zijn ook wel bralettes zonder beugel met push-up.

4 likes

Je zou dan eerder de zogeheten zustermaten 70B of 65C kunnen proberen of 80AA maar niet bij winkels als Hunkemöller want die maatvoering slaat nergens op. Daarmee heb je hetzelfde volume qua cup maar de band wordt juist smaller of breder. Qua ondiep en vrij brede cups denk ik al snel aan veel bh’s van Victoria’s Secret (32B en 30C dan wel 36AA) maar de kwaliteit is de afgelopen paar jaren echt bijzonder slecht geworden helaas.

Het kan zomaar dat je band te breed is en cup te klein waardoor je ook “ruimte” aan de bovenkant hebt en het lijkt dat de bh te groot is maar eigenlijk te klein.

2 likes

Heeft iemand ervaring met de POP lijn van de hunkemoller? Is het daadwerkelijk geschikt voor verschillende lichamen of is het meer een leuk reclame praatje.

1 like

Och die heb ik laatst voor de grap net als de rest wat dingen gepast daar. Ik kwam er met mijn 70E (SuperBra 70DD) niet in maar de maatvoering bij HKM vind ik dan ook totaal niet logisch verlopen. Volgens de maattabel zou ik eerder een 80A moeten dragen maar die band zit dan half in mijn nek en nee.

3 likes

Ik draag bh’s van Freya, aubade, primadonna of een minimizer van Triumph (true shape sensation! zit niet per se mooi meer want wordt snel te wijd en is er niet kleiner in omtrek dan 70 maar is zoooo comfortabel). Maar heb ook een fijne niet voorgevormde bh van Hunkemöller: deze Gewoon in mijn normale maat (70f/70g). In de winkel hadden ze toen verder niets anders in mijn maat, maar ben wel tevreden over de kwaliteit.

1 like

Ben ik ook benieuwd naar!

2 likes

Er komt bij mij zo’n andere maat uit, snap er niks van. Ga het nog een keer rustig opmeten maar zou dan echt een veel grotere maat moeten hebben

Edit ik ga hier wel even goed induiken want een vorige keer met passen kwam ik er ook echt niet uit

Oh goeie site! Ik ben nu op vakantie dus ik heb geen meetlint maar ik zal weer even op je reageren als ik weer thuis ben en gemeten heb. Dankjewel!

@crazyplantlady Dankjewel, ik denk dat die van Marie-Jo wel te hoge cups heeft, maar ik zal een bezoekje aan de Bijenkorf doen en dan ook gelijk Calvin Klein proberen. Ook @Huismus, klein is echt klein maar wie weet zit CK dan wel goed.

2 likes

Kan heel goed dat je met deze rekenmachine een hele andere maat krijgt. Ik was ook helemaal van huuuuh? maar toen vond ik de site Bratabase en jawel, de mensen daar op de foto’s leken borsttechnisch toch ook echt meer op mij dan de vorige maat toen ik op die nieuwe maat zocht. Als ze zeggen dat 80% de verkeerde maat draagt is dat helaas wel zo. Bij veel kan er al 10 cm af van de omvang want je omvang is niet wat je in cm meet ondanks we dat wel zo vaak leren.

Als je het trouwens heel droog en technisch wilt hebben in een simpele formule bij wijze van spreken: een A cup is 1 inch (ongeveer 2,5 cm verschil) tussen onderwijdte en bovenwijdte en per inch komt er een cup bij. Dus als je 5 inch verschil hebt kom je al uit op cup E.

Mocht ook jij bra fitting vragen hebben kan je altijd vragen :slight_smile: @Virago want bra fitting is echt wel hobbymatig een ding van mij haha.

1 like

@California
Ik heb hem! Heb een grote cupmaat, moest de grootste maat hebben.

Heb hem vandaag even voor je aangedaan haha, om toch nog een keer te testen, maar ik vind hem zelf niet supermooi zitten.

Volgens hun maattabel zou deze goed moeten passen, maar na een paar uur dragen zit hij toch niet zo goed op z’n plek en bulkt er wat tiet uit aan de bovenkant.

Voor thuis en even beugelloos vind ik het prima, maar hierdoor voor mij niet die 80 euro waard.

Wel heel mooi en rekbaar materiaal!

1 like

Ik wil na mijnborstvoedings avontuur weer eens wat mooie lingerie bestellen. Weet dat er zo’n merkje is waar ze van die diverse modellen hebbenn (als in vrouwelijke modellen). Oudere vrouwen, vollere vrouwen, veel cellulites etc. Zij adverteren daar ook echt mee en hebben mooie lingerie. Weet iemand welk merk ik bedoel? Ben de naam kwijt

La fille d’O misschien?

Understatement Underwear?

3 likes

Yesss! Thanks

2 likes

Ik heb gemeten volgens jouw site, dit komt er dan uit:

UK: 34 B/C
EU: 75 C/D

Dit klinkt (voor mij althans) enorm groot maar iedereen die mij naakt zou zien, zou zeggen dat ik weinig borst heb (wat overigens niet erg is, maar ter verduidelijking).

Ik heb ook even googled op shallow en projected en ik ben duidelijk meer shallow.

In winkels zijn bij grotere cups de cups altijd veel te diep, heb je (of iemand anders) tips? :raised_hands:

Ja ik had hetzelfde wel! De eerste keer kreeg ik 30D/65D oid terwijl ik meestal 70B heb en soms 75A als die er niet is… maar heb nog eens opnieuw gemeten en toen kwam ik op 30C/65C.

Wel gek trouwens want ik heb vaker van de hunkemoller 70B gehad die echt wel te strak zat van wat ik me herinner, maar ook dat het aan de zijkant wat eruit puilde soms. Terwijl ik ook 70C/75B etc heb geprobeerd en vaak had ik dan ook ruimte over in de cups.

Ik was toevallig een paar dagen in het buitenland en heb bij victoria’s secret een 30C gehaald en volgens mij is het wel de goede maat! Terwijl ik mezelf absoluut geen C zou geven, al weet ik inmiddels wel dat die letter eigenlijk niet zoveel zegt. en ik heb ook meer shallow denk ik idd. En sowieso wat meer aan de zijkant/ wat verder uit elkaar.
Heb verder niet directe tips (moet zelf ook nog op zoek dus eigenlijk :sweat_smile:), maar denk dat het dus wel kan dat je zo’n maat hebt al klinkt het vrij groot gevoelsmatig!

1 like

C/D is echt niet groot! Ja, de maatschappij zegt dat je met DD al een airbag hebt aan tiet maar dat is zo onderschat terwijl een 65DD (EU cupmaat E maar gebruik zelf liever UK maten want die blijven tenminste consistent) net zoveel tiet heeft als een 70C, 75B of een 80A.

Qua winkels, ik weet niet waar je zit in het land, maar ben zelf altijd erg tevreden met SuperBra. Die zitten in Amsterdam, Rotterdam, en Utrecht. Wel een afspraak maken van te voren want een fitting duurt daar echt 45 minuten en dan nemen ze ook echt alle tijd voor je. Zitten niet ongevraagd aan je en vragen netjes of ze bij het passen mogen kijken. Leren je ook hoe je echt goed een bh aantrekt en dat echt al het borstweefsel in de cup zit. Voor het noorden hoor ik veel goeds over FamkeC in Leeuwarden.

@littlenumbers bij Hunkemöller is een 75A voor 87,5 cm overborst en 70B opeens 84 cm maar dan weer de 70C hetzelfde van de 75A maar dan omvang smaller maar ook daar is zoveel voorgevormd. Kan zomaar dat die vorm niet jouw borstvorm is en dus al snel voor issues zorgt. 30C komt inderdaad overeen met 65C dus klinkt dat je al in de goede richting bent.

Hier kan je ook zien hoe de maten lopen in UK maten. Per inch verschil komt er een cupmaat bij

Waar de 30, 32, 34 etc vandaan komen zijn de inch maten qua omvang wat we hier kennen als 65, 70 en 75 ook en de inch maat is veelal wat je nodig hebt qua omvang. Natuurlijk hormonale schommelingen en of persoonlijke voorkeuren kunnen ook invloed hebben natuurlijk. Hoe we ooit in grote delen van Europa om te zeggen dat je omvang in cm je omvang is me nog een raadsel maar denk dat het nog uit de tijd komt dat bh banden nog niet elastisch waren. Zie daarom ook dat ze in Amerika nog te vaak +4 inches bij de bh omvang tellen om op hetzelfde mechanisme uit te komen.

2 likes

Ah dank voor je duidelijke uitleg! Ik dacht dus eigenlijk dat 70cm overeenkwam met 32 inch en 65 dus met 30 maar zo te zien klopt dat totaal niet, haha. De logica is ver te zoeken :exploding_head:

70 cm is 27.5 inch dus dan kan je zelfs nog uitkomen nog op een 26 of eerder 28 omvang. Zelf ga ik altijd uit van de snug underbust om mijn omvang te bepalen want zo strak wil ik mijn bh hebben in het begin. Ik meet dan zelf daarom ook liever in inches ipv cm want dan kan ik ook veelal snel mijn cup al uitrekenen want: oh nog steeds is het 5" verschil dus nog steeds DD. Probeer altijd zelf elke 6 maanden een ABK te doen (algemene boobie keuring) :sweat_smile:

1 like