Ondergoed-topic

Weet niet meer welke tips eerder al waren gegeven, maar goeie en mooie merken zijn Freya (50-70 euro), Chantelle (60-80 euro), prima donna (70-100 euro), Aubade (80-100 euro). Heb er even richtprijzen bij gezet voor het gemak. Freya is het meest ‘jong’ en fris. Bijv de ‘Deco’ wordt heel veel verkocht in grote maten omdat die mooi laag uitgesneden is en niet zo’n hoge oma bh. Chantelle en Aubade zijn franse merken dus meer kant, prima donna heeft allebei (maar wel iets degelijker dan Freya)

1 like

Super bedankt voor je antwoord! Ik heb het aan haar doorgestuurd!

Weet niet hoe oud ze is, maar toen ik nog jong was vond ik Freya altijd het leukste omdat die de meest vrolijke printjes en modellen hadden. En die omtrekken beginnen al bij 65

1 like

Ze is bijna 18 (in december). Oke, dankjewel voor je antwoord! Ik zal het aan haar doorgeven. Wij hebben alleen een hunkemoller en livera hier en ze konden haar niet helpen. Dus ik dacht ik zal het hier eens vragen. Aan jullie antwoorden heeft ze zeker wat! :smiley:

Freya valt trouwens anders dan andere merken, dus het is het wel echt waard om naar een speciaalzaak te gaan waar ze je opmeten en meekijken ipv online te bestellen. Dan weet je zeker dat je de goeie maat hebt!

1 like

Ja, mijn zusje had via google ook een of andere winkel in Rosmalen gevonden die bh’s voor grotere maten verkoopt alleen wij moeten daar dus 3 uur voor reizen in totaal. Dat vinden we nogal ver, dus mijn zusje zat eerst een beetje op internet te kijken voor bh’s. Maar naar een speciaalzaak gaan is idd wel een goed idee! :slight_smile: Het probleem is alleen dat wij in de middle of nowhere wonen

Annadiva.nl, lace-lingerie.nl en bij asos hebben ze nu ook best wat smalle omvang en grote borsten bhs

1 like

Bo.nprix.nl
Ook bh’s in grote maten maar ook kleinere maten. Ik heb zelf ook een f-cup en koop ze eigenlijk altijd daar. Qua werk heb ik de beroemde madyslips vanwege mijn uniform. Op vrije dagen gewoon primark ondergoed ( varierend qua soort)

Ik heb van de zeeman zwarte onderbroeken. Ze zijn een soort hipster model. Het heet ook “hipster” en je krijgt er 2 voor 2.99 en achterkant is gewoon normaal effen katoen en de voorkant heeft een kanten randje aan de bovenkant. Die zitten dus heel lekker en zijn gewoon basic. Niet sexy maar zeker niet “je grootste ongesteldheid onderbroek met snoopy print”

2 likes

Ik koop zo vaak sexy lingerie zoals body’s maar ik draag het nooit.

Eigenlijk draag ik altijd het zelfde: zwart kanten broekjes (van die hipster-achtige broekjes. Brazilian heten die geloof ik?) en zwarte voorgevormde bh’s van VS. Dat is een van de weinige merken waar ik mijn maat kan vinden zonder heel veel geld te betalen.
Ik vind het fijn als het matcht maar ik ben de ongeorganiseerd om dat te realiseren als ik allemaal verschillende kleuren koop.

Ik draag ook veel shapingwear van spanx. Ik ben semi-tevereden over dit merk dus als iemand tips heeft, graag!

Ik vind bh’s niet vervelend zitten maar ik vind wel dat als anderen dat wel vinden ze moeten kunnen dragen wat ze willen. Ik vind het jammer dat ‘geen bh dragen’ vaak als ‘niet representatief’ wordt gezien. Zelf zou ik het nooit willen want ik krijg al rugpijn als ik er aan denk, maar als ik zie hoeveel meiden op het forum wel last hebben van hun bh dan besef ik me wel hoe belachelijk het is dat je het vaak bijna wel moet dragen.

Weet iemand nog een fijne winkel voor beha’s in cup A? Die van de H.unkemöller zitten wel fijn, maar sommigen zijn alsnog te groot. Echt balen. Toen ik cup E had wenste ik dat ik cup A had, want dan zou ik elke beha aankunnen. Wat zat ik fout :frowning:

Ja monki bh’tjes zijn wel fijn. Ze geven wel echt nul steun dus je moet echt een klein stevig a’tje hebben want vind die bh’s dus echt meer voor de sier en de gezelligheid.

2 likes

Calvin Klein

1 like

Weet iemand hier toevallig of je de Monki onderbroeken kunt passen? Ik weet bij de Monki namelijk nooit welke maat ik moet hebben.

Jullie hebben me echt geïnfluenced. Ik vond bralettes nooit mooi bij mij, omdat m’n borsten daar iets te groot voor zijn en ik liever heb dat een bh ze strak houdt haha. Maar ik ging er vandaag toch maar eentje passen en dacht: fuck it dat ze nu meer hun natuurlijke vorm hebben, dit is ook sexy!

5 likes

Hmm misschien de hema? Daar hebben ze vaak grotere omtrekken denk ik. Of duitse merken zoals Triumph? Dat is iets duurder maar niet direct een godsvermogen.

Vanuit m’n lingeriewinkel perspectief zou ik ook zeggen: heb je je laatst nog laten opmeten? 90B is echt geen veelvoorkomende maat, dus misschien dat een andere maat je beter zou zitten. Nu heb ik je natuurlijk niet gezien dus kan hier onmogelijk over oordelen haha, maar de mensen die bij mij in de winkel kwamen met 90B hadden zelden echt die maat.

Het kan ook helemaal liggen aan de bh’s van de hunkemoller: omdat ze daar met vaste mallen werken pas je ze óf wel, of niet.

Aah shit, dat is dan echt lastig ja! Ik heb een keer een mooie goedkope triumph bh gekocht in hun winkel bij Bataviastad, dus dat is ook een aanrader.

En ja het grootste verschil tussen goedkope merken zoals hunkemöller/H&M/Hema en de dure merken is dat een kwalitatief merk vaak wel zes verschillende pasvormen heeft binnen het merk (en betere kwaliteit materiaal/met de hand in elkaar gezet, etc). In een speciaalzaak weten ze precies wat voor pasvormen dat zijn en kunnen ze dan ook zien van: oh, dit pas je niet, dan hoef je deze bh’s ook allemaal niet te passen, maar déze bh’s juist wel. Kan heel erg helpen in de zoektocht naar een fijne bh want er zijn zoooveel pasvormen en materialen en maten dat het je echt gaat duizelen.

1 like

L.ivera? Ik vond hun eigen merk altijd wat groot vallen bij de omvang

1 like

Ik vond laatst katoenen onderbroeken zónder naden bij de Hema! Was daar al heel lang naar op zoek want het meeste naadloze ondergoed is synthetisch. Maar onder strakke pantalons ofzo kun je niet echt iets anders dragen (of strings, maar die haat ik haha). Dus mocht iemand dat ook zoeken: tipje! Ze hadden zwart, lichtgrijs en lichtroze.

8 likes

Oh wat fijn! Heb je toevallig ook een linkje?