Ondergoed-topic

Nee helaas, heb ze in de winkel gekocht! Ze zijn helemaal 1 kleur, in slipvorm, met van die gelijmde randjes. Die snijden de eerste keer dat je ze aanhebt nog een beetje maar je moet de randjes even goed oprekken en dan vallen ze mooi glad. Het zijn dus níet die ‘micro’ dingen, die zijn veel gladder/glimmender en synthetisch dus.

2 likes

Ik ga op zoek, dankje!

Hallo dames van dit Topic, ik kwam dit tegen op Reddit (r/abrathatfits) en wilde het hier toch even als tip zetten!
Ik droeg namelijk altijd de verkeerde BH (75A) maar hij zat altijd raar en ik had er altijd gedoe mee. Toen had ik dus deze subreddit gevonden. Daarop staat een andere methode om je borsten op te meten om een goede BH the vinden. Dit is de link:
https://www.abrathatfits.org/calculator.php
Het kost iets meer moeite maar het is het wel waard want ik heb nu eindelijk een echt goed passende BH kunnen kopen! Ik ben nu van 75A naar 65C gegaan en het zit veel beter, mooier en comfortabeler.
Misschien dat niemand op dit topic dit probleem ook heeft, maar zo wel, ik raad het je echt aan om het te proberen.

4 likes


:weary: hier kan ik echt niks mee

Ik draag altijd 70D en dat zit meestal fijn en mooi.

Dat klinkt altijd zo groot want als ik naakt ben lijken mijn borsten echt klein. Ik heb iedereen met wie ik tot nu toe seks heb gehad mijn cupmaat gokken en bijna iedereen zei B (eentje A) :sweat_smile: Als ik een beha aan heb lijken ze wel redelijk groot.

2 likes

Op zich is 70D natuurlijk een 65E = een 60F, dus het kan wel kloppen haha.

Ik ken die meettechniek niet, maar je kan denk ik het best meten door eerst je omvang te meten onder je borsten (goed strak). Stel dat is 72 cm, dan zou ik naar een 70 omtrek gaan omdat veel bh merken de centimeters rekenen vanaf het kleinste gaatje + een bh rekt mee en een meetlint niet. Vervolgens bekijk je welke cup daar dan bij past. Stel je draagt altijd 75C, maar komt erachter dat je eigenlijk 70 omtrek hebt, dan ga je dus naar 70D. de cupmaat is gewoon de breedte van een beugel en die moet altijd helemaal om je borst heenvallen en ongeveer eindigen in je oksel als je met je armen naar beneden hangt. De bh moet goed zitten op de laatste sluiting, zodat je ‘m nog 2x strakker kan doen als ie losser wordt.

Omvang is het belangrijkste, want als dat niet goed zit gaat niets aan de bh goed zitten! In mijn ervaring uit de lingeriewinkel dragen de meeste vrouwen te wijde bh’s.

1 like

En dat vind ik dus het grootste nadeel van BH’s. Men zegt altijd dat als je de goede maat hebt dat je hem niet voelt.
Maar toch voel ik altijd die klote dingen zitten. Ze zitten mij 9/10 keer te strak. en ik haat oprecht te strakke BH’s.

MAar goed is draag nu standaard zonder beugel. Dat vind ik al een stuk fijner.

Jaa naja hoe ik het zie is dat je ‘m moet voelen zoals je je schoenen voelt zeg maar. Dus je hebt wel iets aan maar het moet wel comfortabel zitten. En sommigen zijn gevoeliger voor een soort beklemmend gevoel wat ze van bh’s krijgen (dus dan kan een bralet fijn zijn) terwijl anderen ‘m het liefst zo strak mogelijk dragen.

Ik zie ook de paralel met schoenen als je kijkt naar variëteit in je lingerie: je hebt bijvoorbeeld sneakers die je aandoet als je gaat sporten (sportbh), vans die je aandoet op een normale dag (simpele, gladde bh die overal onder kan) en hakken als je uiteten gaat (kanten bh die niet heel praktisch is maar wel sexy). De een draagt altijd sneakers, en de ander altijd hakken, en weer de ander heeft alles in de kast hangen om te combineren :woman_shrugging:

5 likes

Beha’s gaan me gewoon nooit goed zitten. Bij grote boobies niet en bij kleine ook niet. Ik heb ermee leren leven

1 like

Ik heb echt precies hetzelfde haha. Met een push up/plunge bh lijkt het nog iets. In een bikini lijken ze ook altijd klein omdat de meeste bikinitops geen ondersteuning biedt.

Waar kan ik een goede strapless bh vinden (liefst niet al te duur)? De meeste strapless bh’s zakken na een tijdje en dat is echt irritant.

Ik zit nog eens door dit topic te bladeren en ik zie dat het hier ook over lingerie en straks misschien ook over badmode gaat? @moderators, mag de titel misschien aangepast worden naar iets als “ondergoed, lingerie en badmode-topic”?

Ik heb gisteren een te leuke bikini gekocht maar ik heb de allerkleinste cupmaat die er is en in die bikini valt dat mini-beetje dat ik heb ook nog weg.
Aan de andere kant vind ik alles met push-up echt verschrikkelijk want het lijkt in de verste verte niet op wat ik echt heb.
Het is deze:

3 likes

Ja goeie vraag. Op de Hunkemöller website maken ze volgens mij ook onderscheid. Voor mijn gevoel is ondergoed gewoon dagelijks / degelijk / fijn ondergoed en lingerie alles wat iets spannender is en wat je naar een date ofzo aan zou doen. Maar dit is super subjectief want sommigen zien een kanten string als dagelijks ondergoed en anderen doen een donald duckboxer aan naar hun date.
TLDR: ik weet het niet.

Maar print en ruffles staan er wel om bekend om een beetje te verbloemen dat je weinig borst hebt, dus wat dat betreft denk ik een goeie keus!

En een sportiever surfersmerk als seafolly bijv? Weet niet of dat je stijl is maar vind het daar vaak niet zo in opvallen dat je een kleinere cup hebt.

1 like

Bij seafolly kan ik wel eens kijken ja, thanks voor de tip!

Heeft iemand toevallig een aanrader voor een lingeriezaak in Utrecht? Zag dat Lincherie in dit topic werd aangeraden maar die zit hier nu net niet.

Mooi Lingerie! Was vroeger een lincherie (dat is een keten) maar zijn al heel wat jaren zelfstandig.

1 like

Geen idee hoe het ook alweer heet maar ik vond die ene tegenover de yoghurt barn ook wel fijn. Ze zijn heel aardig en hebben een hoop kennis. Vinden het ook fijner dat je je goed voelt tijdens het passen dan dat ze verkopen

1 like

Haha ja dat is mooi lingerie :slight_smile:

2 likes

Mogen vragen over sokken ook? Zoja, kan iemand kwalitatieve, dikke sokken aanraden? Stevig maar liefst niet van een té warm materiaal. Betaalbaar als het even kan. En graag gewoon zwart of iets anders neutraal. Ik draag graag extra stevige sokken wanneer ik Dr. Martens moet inlopen maar mijn oude sokken die ik hiervoor gebruikte hebben het vorige paar amper overleefd en zitten nu vol gaten.

Dit vind ik de beste sokken ooit. Heb ze zelf in het zwart altijd, maar zie die nu niet online. Ze liggen wel altijd in de winkel.

Ik heb deze soort al jaren en heb er nog nooit een gat in gehad. De stof ‘wast’ ook mooi. Je voelt ook de draadjes in de stof niet, wat je bij goedkope sokken wel hebt :ok_woman:t3: